[S8 D2 FL ] TIP.S- Skrzynia z trybem Sport
[S8 D2 FL ] TIP.S- Skrzynia z trybem Sport
Witam ;-)
Od jakiegoś czasu przeglądam oferty S8 D2 i przekopuję forum na wszystkie strony, jednak postanowiłem założyć temat z takim właśnie pytaniem:
Czym różnią się skrzynie biegów w S8 (A8 właściwie też) z lat 2001 - 2002 ?
Generalnie chodzi mi jeden rodzaj przekładni na którą natrafiłem - skrzynię w której obok "D" jest również tryb "S" (chyba tylko 2002r). Zalatuje mi ona nowszymi rozwiązaniami, gdyż później występują tylko takie skrzynie z trybem "S".
Czy w takiej skrzyni jest zauważalna różnica pomiędzy "D" a "S" ? (spalanie, osiągi)
Czy te skrzynie nie są w jakiś sposób niechciane przez nas (kierowców Audi), jak np multitronic? tzn czy nie ma tam jakichś wad/specjalnej troski itp.
i przede wszystkim: czy usilnie szukać S8 z taką skrzynią? Osobiście wygląda ona bardziej profesjonalnie i nowocześnie a niżeli przekładnie starsze.
Z góry dzięki za odpowiedzi... i zapraszam do dyskusji ;-)
Od jakiegoś czasu przeglądam oferty S8 D2 i przekopuję forum na wszystkie strony, jednak postanowiłem założyć temat z takim właśnie pytaniem:
Czym różnią się skrzynie biegów w S8 (A8 właściwie też) z lat 2001 - 2002 ?
Generalnie chodzi mi jeden rodzaj przekładni na którą natrafiłem - skrzynię w której obok "D" jest również tryb "S" (chyba tylko 2002r). Zalatuje mi ona nowszymi rozwiązaniami, gdyż później występują tylko takie skrzynie z trybem "S".
Czy w takiej skrzyni jest zauważalna różnica pomiędzy "D" a "S" ? (spalanie, osiągi)
Czy te skrzynie nie są w jakiś sposób niechciane przez nas (kierowców Audi), jak np multitronic? tzn czy nie ma tam jakichś wad/specjalnej troski itp.
i przede wszystkim: czy usilnie szukać S8 z taką skrzynią? Osobiście wygląda ona bardziej profesjonalnie i nowocześnie a niżeli przekładnie starsze.
Z góry dzięki za odpowiedzi... i zapraszam do dyskusji ;-)
Ostatnio zmieniony 12 mar 2011, 14:52 przez SonY_Milk, łącznie zmieniany 6 razy.
Vorsprung durch technik CCCO
fb/S-Garage
fb/S-Garage
eeeee... ponieważ skrzynię Sport posiadam w swoim S8 a normalną posiadałem w swoim Ex A8 więc parę słów mogę tu napisać ;-)SonY_Milk pisze:Czym różnią się skrzynie biegów w S8 (A8 właściwie też) z lat 2001 - 2002 ? (...)
Czy w takiej skrzyni jest zauważalna różnica pomiędzy "D" a "S" ? (spalanie, osiągi)
Czy te skrzynie nie są w jakiś sposób niechciane przez nas (kierowców Audi), jak np multitronic? tzn czy nie ma tam jakichś wad/specjalnej troski itp.
Różnice w sposobie użytkowania pomiędzy skrzyniami (dwie pierwsze pozycje wręcz oczywiste ale nastepne dwie jak sądzę wielu nieznane):
:arrow: możliwość blokowania zakresu biegów w których skrzynia ma się przełączać automatycznie:
- zwykła - tak, poprzez ustawianie lewarka w pozycjach 2, 3, 4
- sport - brak
:arrow: możliwość ustawienia skrzyni w tryb jazdy sportowej
- zwykła - brak
- sport - tak, po ustawienia lewarka w pozycji Sport
:arrow: możliwość ręcznej zmiany biegów dla lewarka w pozycji Drive:
- zwykła - brak
- sport - tak, po naciśnięciu przycisków na kierownicy skrzynia automatycznie przechodzi w
tryb manualnej zmiany biegów (zatrzymanie się, dłuższa jazda na jednym biegu oraz rozkręcenie silnika do obrotów maksymalnych powoduje przełączenie skrzyni z powrotem w tryb automatycznej zmiany biegów Drive)
:arrow: możliwość ręcznej zmiany biegów dla lewarka w pozycji Sport:
- zwykła - brak
- sport - tak, po naciśnięciu przycisków na kierownicy skrzynia automatycznie przechodzi w
tryb manualnej zmiany biegów (zatrzymanie się, dłuższa jazda na jednym biegu oraz rozkręcenie silnika do obrotów maksymalnych powoduje przełączenie skrzyni z powrotem w tryb automatycznej zmiany biegów Sport)
Słyszałem opinie że skrzynia sportowa jest wzmocniona - nie mam pojęcia czy tak jest w rzeczywistości gdyż w opini innych osób raczej tak nie jest a ciężko znaleźć na ten temat jakiekolwiek informacje w formie papierowej :shock:
Jedno jest pewne... obie skrzynie na pewno różnią się oprogramowaniem a co za tym idzie charakterystyką swojej pracy.
Tryb Sport zdecydowanie różni się od trybu Drive... w trybie Sport skrzynia przeciąga na każdym biegu nie dopuszczając do zbyt szybkiej zmiany biegów na wyższe dzięki czemu silnik pracuje na takich obrotach na których łatwiej jest przyspieszać.
W trybie Sport przy zwalnianiu skrzynia szybciej redukuje biegi ponownie utrzymując silnik na wyższych obrotach - umożliwia to oczywiście łatwiejsze przyspieszanie ale potęguje także efekt hamowania silnikiem.
W instrukcji obsługi mojej eSy jest napisane że niektóre egzemplarze (samochody) wyposażone w skrzynię sportową prędkość maksymalną (czyli także maksymalną moc) mogą osiągnąć tylko w trybie pracy Sport... z moich obserwacji wynikałoby że przełączenie skrzyni w trybie Drive na ręczną zmianę biegów Tiptronic także powoduje przejście skrzyni w tryb pracy Sportowej (mówię tu o mocy maksymalnej) ale mogę się mylić gdyż zabawa Tiptronikiem może dawać takie złudne wrażenie.
Czy usilnie szukać to ciężko mi powiedzieć - ja szukając swojej eSy nie miałem ciśnienia na rodzaj skrzyni chociaż przyznaję że pasuje mi to do tego auta jak ulał i cieszę się że właśnie taki egzemplarz trafiłemSonY_Milk pisze:(...) i przede wszystkim: czy usilnie szukać S8 z taką skrzynią? Osobiście wygląda ona bardziej profesjonalnie i nowocześnie a niżeli przekładnie starsze.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Bardzo dziękuję za odpowiedź
Właśnie takich wyjaśnień potrzebowałem.
Z obserwacji widzę, że ta skrzynia występowała (chyba tylko) w 2002r - czy jest jakiś próg od którego momentu te skrzynie były montowane?
Nie pozostaje mi w tym momencie nic innego jak poszukiwanie dobrej eSy
Właśnie takich wyjaśnień potrzebowałem.
Z obserwacji widzę, że ta skrzynia występowała (chyba tylko) w 2002r - czy jest jakiś próg od którego momentu te skrzynie były montowane?
Nie pozostaje mi w tym momencie nic innego jak poszukiwanie dobrej eSy
Vorsprung durch technik CCCO
fb/S-Garage
fb/S-Garage
być może, być może... przyznaję się bez bicia że nic w tym kierunku nie czarowałem a o tym że na Drive'ie można jednocześnie zmieniać biegi Tip'em dowiedziałem się dopiero po zakupie eSy... wcześniej wydawało mi się całkiem normalne że jak Drive to Drive a jak Tip to zabawa Tip'emmartab99 pisze:(...) Trzeba zrobic jakieś czary-mary VAGiem i gotowemaciu pisze:z tego co pamiętam można to łatwo obejśćFOSS pisze: :arrow: możliwość ręcznej zmiany biegów dla lewarka w pozycji Drive:
- zwykła - brak
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Ja sądzę że znam - 4D0927156ECpuzzel1 pisze:Czy zna ktoś numery sterowników skrzyni s8 fl z trybem Sport 01-03r?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-