[S8 D2 97 PB/LPG] wypadanie zapłonów na 5 cylindrze
Swieca na tym cylindrze sprawdzona i wyglada ok
Wtryski chyba mozna wykluczyc bo i na Pb i Lpg podobne objawy.
Istnieje opcja ze gdzies koletor moze miec pekniecie skoro tylko jednym tak targa?
Po dodaniu gazu problem ustepuje (2000+)
Padak ponoc nawet dobrze sie zbiera jak na swoje lata wiec mam nadzieje ze to jakas pierdola
Cewka ponoc sprawna a przynajmniej tak m powiedziano jak kupowalem
Jak jej spranosc najlatwiej sprawdzic ? (przeprszam za ocywiste ptanie ale jako swiezak musze troche nadgonic z tematem )
Wtryski chyba mozna wykluczyc bo i na Pb i Lpg podobne objawy.
Istnieje opcja ze gdzies koletor moze miec pekniecie skoro tylko jednym tak targa?
Po dodaniu gazu problem ustepuje (2000+)
Padak ponoc nawet dobrze sie zbiera jak na swoje lata wiec mam nadzieje ze to jakas pierdola
Cewka ponoc sprawna a przynajmniej tak m powiedziano jak kupowalem
Jak jej spranosc najlatwiej sprawdzic ? (przeprszam za ocywiste ptanie ale jako swiezak musze troche nadgonic z tematem )
Nie do końca bo u mnie były rozwalone wtryski gazowe i te problemy przenosiły się na benzynę.WOY pisze: Wtryski chyba mozna wykluczyc bo i na Pb i Lpg podobne objawy.
Więc warto zakręcić butlę, wypalić gaz, zresetować kompa, odpięć klemy na kilkanaście minut i pojeździć trochę na benzynie. Wtedy możesz powiedzieć, że na obu paliwach jest tak samo. Lecz wcześniej sprawdzając dokładnie lewe powietrze i wyczyszczeniu przepustnicy wraz z silniczkiem krokowym.
jak na jednym garze wypada i podmiana cewek nic nie daje to trzeba moduły zamienic i znow sprawdzic, jak sie nie przeniesie wypadanie zaplonu na inny gar to trzeba najpierw zmierzyc kompresje na tym 6 garze a potem szukac nieszczelnosci w obwodzie lpg/pb w poblizu montazu wtryskiwacza benzynowego i od wkrętki gazowej do wtryskiwacza lpg.
Co by tu nie kombinowac warto zaczac od tego co erni napisal. Reset ustawien i smignac na benzynie e 20-30km.
Co by tu nie kombinowac warto zaczac od tego co erni napisal. Reset ustawien i smignac na benzynie e 20-30km.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Sprawdze jeszcze jedna cewke , sprawdze nieszczelnosci , podmienie te moduly jak piszesz bo ostatnio wypatrzylem ze jeden to topran a nie mam dobrej opinii na temat tej firmy i moze ten reset kompa.
Jak nic nie wypatrze ciekawego to sprawdze kompresje na wszystkich cylindrach bo czytalem ze to tez moze byc przyczyna a wieksze prblemy pjawily sie tez po wymianie oleju co moglo by sugeroacze poprzednik lal jakies dziwne specyfiki zeby ukryc taka wade ...
Jak nic nie wypatrze ciekawego to sprawdze kompresje na wszystkich cylindrach bo czytalem ze to tez moze byc przyczyna a wieksze prblemy pjawily sie tez po wymianie oleju co moglo by sugeroacze poprzednik lal jakies dziwne specyfiki zeby ukryc taka wade ...
Sprawdziłem kolejne ogniwa jednak bez podmianki ale: zapłon jest regularny, wtrysk tak samo (sprawdzane na oko (oddalana cewka zapłonowa, "słychać strzały" oraz zdejmowałem wąż z wtryskiwacza gazowego i widać, że wtrysk jest regularny nic nie gubi) ) wyjąłem komputer benzyny sprawdziłem wszystkie połączenia, kostki, wyjąłem komputer z obudowy w poszukiwaniu zimnych lutów, pomijałem komputer LPG na tym wtrysku (zworka oryginalnego przewodu) i dalej nic się nie zmienia. Objawy nasilają się po mocnym rozgrzaniu silnika, na zimnym występuje o wiele rzadziej. Po zwiększeniu przerwy na świecy sytuacja lekko się poprawiła ale zapłon dalej wypada bardzo często i trzęsie samochodem. Dodatkowo wypadanie nie jest zawsze "pełne" tzn jakby ten jeden cylinder pracuje czasem słabiej a czasem w ogóle. Czy takie objawy TYLKO na jednym cylindrze może powodować lewe powietrze? Czy mam się szykować do rozbiórki silnika?
Mi takie objawy powodował wtryskiwacz gazu. Ale u Ciebie może być inaczej.nosmaster pisze: Czy takie objawy TYLKO na jednym cylindrze może powodować lewe powietrze?
Podmieniałeś wtryskiwacze ?
Co do lewego powietrza. Tak owszem może to powodować.
Zalej okolice wkrętek lpg i miejsc gdzie wchodzą wtryskiwacze benzynowe WD-40
Mi tak pepi doradził i okazało się, że mam wygniecione uszczelki na wtryskach benzynowych.
Za psikałem porządnie na noc a następnego ranka inne auto się zrobiło.
Oczywiście jak już sobie wciągnie WD to objawy wracają.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 43
- Rejestracja: 26 sty 2016, 23:26
- Lokalizacja: Stargard / Zachodniopomorskie
U mnie był problem z wężem, trójnikiem od serwa z tyłu za kolektorem dolotowym pod przepustnicą , nie masz czasem wrażenia twardszych hamulców ??? Pomacaj na chodzącym silniku czy nic ci nie syczy.ernesto pisze:Czy takie objawy TYLKO na jednym cylindrze może powodować lewe powietrze? Czy mam się szykować do rozbiórki silnika?
Jeśli coś ci nie wychodzi, weź większy młotek !
-
- Forum Audi A8
- Posty: 43
- Rejestracja: 26 sty 2016, 23:26
- Lokalizacja: Stargard / Zachodniopomorskie
nie no chyba mówimy o tym samym tylko źle go opisałemWOY pisze:A tam jest jeszcze jeden trojnik ? Wymienilem ostatnio ten co idzie nad krokowcem i do serwa i u mnie pogorszenie nastapilo.
ale jeśli wymieniając wąż, czyli uszczelniając układ, nastąpiło pogorszenie pracy to sprawdź jeszcze raz jego szczelność, a i czy węże (trójnik) dałeś odpowiednio duże ?
Jeśli coś ci nie wychodzi, weź większy młotek !
Właśnie nic nie syczy i na oko nic nie widać. Teraz jak wracałem z pracy silnik chodził super praktycznie zero wypadania zapłonów, jak się lekko zagrzeje to wszystko wraca a na ciepłym prawie w ogóle nie chodzi na wolnych obrotach . Spróbuję dziś patentu z WD 40
[ Dodano: 2016-04-13, 20:13 ]
Nastąpił przełom! Lewe powietrze. Pryskałem dziś środkiem WD podobnym na wtryski PB i wkrętki LPG i okazało się, że zaciąga spore ilości lewego powietrza przez wtrysk PB na trefnym cylindrze, po wyjęciu listw wtryskowych okazało się, że na tym wtrysku po 1 brak plastikowej tulejki dystansowej od góry przez co oring nie wchodził w kanał, brak plastiku od dołu. Dodatkowo wkrętka od gazu jest tak wkręcona, że wężyk napiera na wtryskiwacz przez co tworzy się szczelina. Chciałem wymienić oringi na wszystkich wtryskach ale pozamykali mi sklepy więc zrobię to w sobotę. Obecnie sytuacja się mega poprawiła włożyłem plastikowa podkładkę nad oring, żeby wchodził głębiej. Praktycznie chodzi idealnie, minimalnie jeszcze kuleje ale różnica jest ogromna. Wężyk od lpg pocieniłem żeby nie napierał na wtrysk PB i narazie wygląda w miarę ok. W sobotę kupię cieńsze wężyki i złożę wszystko na nowych oringach. Tak poza tym miałem jeszcze źle założona linkę gazu przez co przepustnica nigdy nie otwierała się na 100% ;|. Czy plastik na czubku wtrysku i tą "tulejkę" da się dokupić czy szukać całych wtrysków? Wtryski są takie same w pre lift i po a może we wszystkich 4.2?
A co z nim było nie tak? Ja wężyki odłączałem i zatykałem je prętem fi8 i bez zmian czyli sam gaz można wykluczyć.Mi takie objawy powodował wtryskiwacz gazu. Ale u Ciebie może być inaczej.
Podmieniałeś wtryskiwacze ?
[ Dodano: 2016-04-13, 20:13 ]
Nastąpił przełom! Lewe powietrze. Pryskałem dziś środkiem WD podobnym na wtryski PB i wkrętki LPG i okazało się, że zaciąga spore ilości lewego powietrza przez wtrysk PB na trefnym cylindrze, po wyjęciu listw wtryskowych okazało się, że na tym wtrysku po 1 brak plastikowej tulejki dystansowej od góry przez co oring nie wchodził w kanał, brak plastiku od dołu. Dodatkowo wkrętka od gazu jest tak wkręcona, że wężyk napiera na wtryskiwacz przez co tworzy się szczelina. Chciałem wymienić oringi na wszystkich wtryskach ale pozamykali mi sklepy więc zrobię to w sobotę. Obecnie sytuacja się mega poprawiła włożyłem plastikowa podkładkę nad oring, żeby wchodził głębiej. Praktycznie chodzi idealnie, minimalnie jeszcze kuleje ale różnica jest ogromna. Wężyk od lpg pocieniłem żeby nie napierał na wtrysk PB i narazie wygląda w miarę ok. W sobotę kupię cieńsze wężyki i złożę wszystko na nowych oringach. Tak poza tym miałem jeszcze źle założona linkę gazu przez co przepustnica nigdy nie otwierała się na 100% ;|. Czy plastik na czubku wtrysku i tą "tulejkę" da się dokupić czy szukać całych wtrysków? Wtryski są takie same w pre lift i po a może we wszystkich 4.2?
Witam, podepnę się pod temat. Wypadanie zapłonu 7 cylindra , auto mam od niedawna tak więc nie wiedziałem jak hamulce mają działać . Mam wrażenie że są zbyt twarde. Pod maską raczej nic nie syczy, sprawdzałem ten trójnik koło przepustnicy i nie widać uszkodzenia rurki. Świece nowe NGK, cewka nowa , świeca była czarna. Jeździ raczej w miarę normalnie bez szarpania itp. Na wolnych obrotach słychać "pufanie" w rurę . Nie mam u siebie majstra od VW Audi. Chyba że ktoś zna jakiegoś ogarniętego mechanika co naprawia A8 . Już zdążyłem zauważyć że A8 nie chcą naprawiać, boją się V8 . Dzisiaj skasowali mi check i jeszcze się nie zapalił . Instalacja ma 20 tkm przebiegu, STAG , założony po taniości . Objawy występują na gazie i na benzynie .Kamrat pisze:wa