[D2 95 4.2PB/LPG ] Wskazania FIS a spalanie gazu
-
- Forum Audi A8
- Posty: 160
- Rejestracja: 25 wrz 2009, 22:48
- Lokalizacja: Trójmiasto
witam
u mnie pokazuje 18l/100 mam sekwencje i do tego wtryski gazu ladnie ukryte pod pokrywa obok wtryskow benzyny wiec nie widac ze jest LPG wydaje mi sie ze spala OK w koncu jak nie spali to nie pojedzie to nie jest 4 cylibdrowy mlynek typu golf czy inny szit. w omedze 2,5V6 palil mi ok 15,8 -17l
ale mam inny problem nie wiem moze to nic takiego moze jestem przewrazliwiony
mianowicie wczoraj w korku stanolem na swiatlach i obroty ok 1500 i takie uczucie jakby chcial dalej jechac jakby rwal do przodu moze silnik krokowy albo co mialem kiedys w escorcie takie cos jak wcisnalem sprzeglo na swiatlach to obroty szly w gore pod 3000 cholera wie co to
i jescze jakos dziwnie ciezko mi sie skreca w prawo czasami mam takie uczucie jakby cos bylo z przekladnia jak autko dlugo postoi na skreconych kolach odkrecajac w w lewo wyraznie czuc jak cos przeskakuje czy moze przekladnie szlag trafil??
u mnie pokazuje 18l/100 mam sekwencje i do tego wtryski gazu ladnie ukryte pod pokrywa obok wtryskow benzyny wiec nie widac ze jest LPG wydaje mi sie ze spala OK w koncu jak nie spali to nie pojedzie to nie jest 4 cylibdrowy mlynek typu golf czy inny szit. w omedze 2,5V6 palil mi ok 15,8 -17l
ale mam inny problem nie wiem moze to nic takiego moze jestem przewrazliwiony
mianowicie wczoraj w korku stanolem na swiatlach i obroty ok 1500 i takie uczucie jakby chcial dalej jechac jakby rwal do przodu moze silnik krokowy albo co mialem kiedys w escorcie takie cos jak wcisnalem sprzeglo na swiatlach to obroty szly w gore pod 3000 cholera wie co to
i jescze jakos dziwnie ciezko mi sie skreca w prawo czasami mam takie uczucie jakby cos bylo z przekladnia jak autko dlugo postoi na skreconych kolach odkrecajac w w lewo wyraznie czuc jak cos przeskakuje czy moze przekladnie szlag trafil??
a ja teraz ciekawą rzecz zaobserwowałem. Ostatnio byłem u takiego swojego gościa, który mi w końcu gaz super ustawił i od tego momentu jak sobie robię statystyki jak zwykle (w moim podpisie link jakby ktoś zainteresowany był), to ciekawa rzecz. Na FISie pokazuje prawie tyle, co z tankowania wychodzi. Ostatnie dwa tankowania były tylko i wyłącznie po Warszawie wyjeżdżone. Średnie spalanie na FISie z ostatniego baku to 22-23l/100km, a tu gazu spaliło 18l/100km. Wynik co prawda trochę przekłamany, bo na benzynie ze 30-40km jeszcze jeździłem zanim na stację jakąś dojechałem, ale i tak wychodzi nieźle (zarówno pod względem spalania FIS-gaz i w ogóle spalania w mieście )
eXecutorR, jak w 4.2 masz taki wynik to musisz umieć jeździć bo ja w 2.8 ośka mam tylko 2 litry mniej (80% miasto) za to komputer mi zaniża o jakiś litr, ale to pewnie dlatego, że mój komp gazowy jak się okazało nie widzi OBD. Instalacja na sequelu i miał czytać na bieżąco z OBD, jednak coś chimeryczne audi dla niego się okazało i chyba trzeba będzie wymienić na stag premium (czekam na razie bo ponoć ma być upgrade dla sequela)
[ Dodano: 2010-09-19, 02:24 ]
[ Dodano: 2010-09-19, 02:24 ]
doprowadź auto do normalności na benzynie bo tak nie może być potem gaz będzie działałrepsol pisze:wczoraj w korku stanolem na swiatlach i obroty ok 1500
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
zwykłego fazera 600. Nie wiem ile to może mieć, z 4-5 do setki (tu nawet piszą, że 3,3s, ale ja chyba tyle nie zrobię ;-) http://www.scigacz.pl/Yamaha,FZS,600,Fa ... 3,605.html )
mialem przyjemnosc takowy miec.co prawda niedlugo (wypadek] nie z mojej winy,ale naprawde motocykl mocny 98 kucy naprawde daje rade,swietny na dalsze trasy- wygodna pozycja.pozdrawiam
[ Dodano: 2010-09-19, 20:22 ]
jednoslady to moja milosc po grob moze wiecej forumowiczow jezdzi lub ma zamiar cos kupic moze mogl bym cos doradzic co prawda nie jestem jakis tam super fachowcem w tej dziedzinie ale napisze liste motocykli ktorymi mialem okazje byc wlascicielem.honda cb 500,cbx 550,nx 650 dominator,ntv 650,cbr 600, cb 750 seven fifty,schadow 600 obecnie cbr 1000f dual,z suzuki gs 500,dr 600, sv 650, gsx 600f.yamaha, fz 600 fazer,xj 600 diversion,gsx 600f.pozdrawiam
[ Dodano: 2010-09-19, 20:29 ]
gsx 600f to oczywiscie suzuki omylkowo napisalem pod yamaha sorry
[ Dodano: 2010-09-19, 20:22 ]
jednoslady to moja milosc po grob moze wiecej forumowiczow jezdzi lub ma zamiar cos kupic moze mogl bym cos doradzic co prawda nie jestem jakis tam super fachowcem w tej dziedzinie ale napisze liste motocykli ktorymi mialem okazje byc wlascicielem.honda cb 500,cbx 550,nx 650 dominator,ntv 650,cbr 600, cb 750 seven fifty,schadow 600 obecnie cbr 1000f dual,z suzuki gs 500,dr 600, sv 650, gsx 600f.yamaha, fz 600 fazer,xj 600 diversion,gsx 600f.pozdrawiam
[ Dodano: 2010-09-19, 20:29 ]
gsx 600f to oczywiscie suzuki omylkowo napisalem pod yamaha sorry
eXecutorR: Potwierdzam, u mnie jest podobnie. Reset i jazda w większości po mieście.
Na FISie: 22,5L/100km, a w rzeczywistości przy tankowaniu, 20,2L/100km LPG.
Pytanie jeszcze ile do tego benzynki schodzi, bo mam sekwencje, ale zauważyłem ze starczy dolać za 50zl raz na ok 6-8 tankowań LPG i wskazówka się praktycznie nie rusza, więc wynik z fisu może być całkiem dokładny
Pozdrawiam,
Bartek Chojnacki
Na FISie: 22,5L/100km, a w rzeczywistości przy tankowaniu, 20,2L/100km LPG.
Pytanie jeszcze ile do tego benzynki schodzi, bo mam sekwencje, ale zauważyłem ze starczy dolać za 50zl raz na ok 6-8 tankowań LPG i wskazówka się praktycznie nie rusza, więc wynik z fisu może być całkiem dokładny
Pozdrawiam,
Bartek Chojnacki
na 100km rozumieć..?eXecutorR pisze:2l beny na 100
jaką masz instalację - może warto przestawić ją żeby wcześniej przełączało na PB a wtryskom LPG załączyć wstępne podgrzewanie, ja do swoich autek natychmiast kupiłem interfejsik i wtyczki i mam co lubię
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
No właśnie, ja w swoich autach przy regulacjach zawsze prosiłem o lekkie podwyższenie tej temperatury granicznej aby silnik trochę dłużej popracował na benzynie...eXecutorR pisze:(...) Mam ustawione chyba 40st, kiedy się przełącza na LPG. Myślę, że nie ma co kombinować, żeby się szybciej przełączało, bo przecież silnik na PB też musi swoje pochodzić
zużycie PB i tak jakoś drastycznie nie wzrasta bo jak jest zimny to nigdy nim nie wariuję a silnikowi przyda się od czasu od czasu trochę PB :lol:
Przy regulacjach informuję także zawsze że nie zależy mi na jak najniższym spalaniu LPG ale przede wszystkim na poprawnym działaniu instalacji LPG, wydajności w całym zakresie obrotów oraz bezawaryjności.
Wprawdzie spala mi pewnie 1-2 litry więcej niż przy ustawieniach "ekonomicznych" (w zależności od stylu jazdy) ale dzięki temu od lat nie miałem żadnych istotnych napraw ani instalacji LPG ani silnika :lol:
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2010, 12:14 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Popieram Foss'a
Jestem takiego samego zdania , a nawet czasami jeżdżę sobie na bp
zawsze to coś lepszego dla silnika
Jestem takiego samego zdania , a nawet czasami jeżdżę sobie na bp
zawsze to coś lepszego dla silnika
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.