
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 97 4.2PB/LPG ] Wyskakuje kat i szarpie nie zawsze
-
mota
- Forum Audi A8

- Posty: 5
- Rejestracja: 05 kwie 2016, 09:31
- Lokalizacja: Ostrołęka
[D2 97 4.2PB/LPG ] Wyskakuje kat i szarpie nie zawsze
Witam. Proszę o zdiagnozowanie prawdopodobnej przyczyny wyskakiwania kontrolki KAT. Rano na zimnym silniku odpala normalnie. Po przejechaniu kilku kilometrów i rozgrzaniu silnika zwłaszcza przy nagłym dodaniu gazu wyskakuje kat i silnik podszarpuje. Problem występuje na LPG i PB z tym ze mam wrażenie że na PB muszę bardziej się o to postarać tzn. kilka razy wdepnąć do max. Niżej błędy z vaga. Autem jeżdżę 2 tygodnie i właściwie od tygodnia problem zaczął się nasilać. Najpierw czasem szarpną bez zapalania kata, potem coraz częściej a od dwóch dni wystarczy ze się rozgrzeje i pojawia się problem. Po skasowaniu błędów jakiś czas jest spoko ale problem powraca. Nie wiem czy w ciemno zamawiać cewkę czy może to coś innego.
![Obrazek]()

-
emilus143
- Super Klubowicz

- Posty: 612
- Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
- Lokalizacja: Kielce
-
ernesto
-
mota
- Forum Audi A8

- Posty: 5
- Rejestracja: 05 kwie 2016, 09:31
- Lokalizacja: Ostrołęka
Swieczki zmienione, byly czarne jak patelnia od spodu
- bez poprawy, mody sprawdzone - sprawne. Zamieniłem cewkę 4 z 3 na benzynie odczuwam delikatne drgania a na gazie szarpie co jakiś czas. Po kilku sprintach na gazie wyskoczył błąd wypadania zapłonu na 3 cylindrze i przerwy sporadyczne na 1 i 2. Możliwe jest że na benzynie nie wyrzuca błędu cewki a tylko na gazie? Tak czy siak zamówiłem nową cewkę BOSHa, jeśli to nie jej wina to będzie na zapas.
-
ernesto
Oczywiście, wszelkie niedomagania układu zapłonowego pojawiają się pierw na lpg ponieważ on potrzebuje piorunu a nie iskierki. Gdzie na benzynie wystarczy to na gazie już nie.mota pisze: Możliwe jest że na benzynie nie wyrzuca błędu cewki a tylko na gazie?
Sprawdzałeś świeczki szczelinomierzem przed montażem ?
-
mota
- Forum Audi A8

- Posty: 5
- Rejestracja: 05 kwie 2016, 09:31
- Lokalizacja: Ostrołęka
Nie mierzyłem szczelinomierzem. Jestem już prawie pewien że wina leży w gazie. Zapłon wypada raz na 4 raz na 3 ale na tej samej listwie wtryskowej gazowej. Jestem umówiony do mojego znajomego magika gazownika niestety dopiero w następnym tygodniu go nawiedzę. Dam znać co i jak.
[ Dodano: 2016-05-14, 10:49 ]
Okazało się że gaz ok. Problemem była cewka. Miała przebicie. Szarpał tylko na gazie bo jest on bardziej wymagający jeśli chodzi o zapłon. Polatałem za gaziarzem po mieście. Wyłączał po kolei wtryskiwacze gazowe i po wyłączeniu tego na czwartej cewce przestało szarpać. Dla pewności kilka razy powtórzył zabieg i wszystko jasne. Szybka wymiana cewki (miałem ze sobą tak na wszelki ) i wszystko hula.
[ Dodano: 2016-05-20, 09:57 ]
Ma ktoś może pomysł na zlikwidowanie tego pierwszego błędu "Przełącznik biegu jałowego przepustnicy - nie zamyka obwodu lub przerwa w obwodzie. Dodam że przepustnica wyczyszczona.
[ Dodano: 2016-05-14, 10:49 ]
Okazało się że gaz ok. Problemem była cewka. Miała przebicie. Szarpał tylko na gazie bo jest on bardziej wymagający jeśli chodzi o zapłon. Polatałem za gaziarzem po mieście. Wyłączał po kolei wtryskiwacze gazowe i po wyłączeniu tego na czwartej cewce przestało szarpać. Dla pewności kilka razy powtórzył zabieg i wszystko jasne. Szybka wymiana cewki (miałem ze sobą tak na wszelki ) i wszystko hula.
[ Dodano: 2016-05-20, 09:57 ]
Ma ktoś może pomysł na zlikwidowanie tego pierwszego błędu "Przełącznik biegu jałowego przepustnicy - nie zamyka obwodu lub przerwa w obwodzie. Dodam że przepustnica wyczyszczona.





