![]() |
![]() |
[D2 00 4.2PB ] Stukanie w silniku przy 1000obr/min
-
- Forum Audi A8
- Posty: 24
- Rejestracja: 28 lut 2016, 23:06
- Lokalizacja: Małopolskie
[D2 00 4.2PB ] Stukanie w silniku przy 1000obr/min
Witam
A więc mam problem jak w temacie
Mam autko od dosłownie 2 tyg.i niestety jest co naprawiać ale najważniejsze to chyba właśnie to stukanie które pojawia się dosłownie na 1-0,5 sek. tylko przy około 1000rpm czy jak rosną czy spadają,no i przy odpalaniu oczywiście też
Mniej więcej już coś tam wiem co to może być i czemu ale chciał bym zasięgnąć waszej opinii na ten temat.Dodam że przebieg rzeczywisty to około 230000-25000km(pisze 180000)
Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam
A więc mam problem jak w temacie
Mam autko od dosłownie 2 tyg.i niestety jest co naprawiać ale najważniejsze to chyba właśnie to stukanie które pojawia się dosłownie na 1-0,5 sek. tylko przy około 1000rpm czy jak rosną czy spadają,no i przy odpalaniu oczywiście też
Mniej więcej już coś tam wiem co to może być i czemu ale chciał bym zasięgnąć waszej opinii na ten temat.Dodam że przebieg rzeczywisty to około 230000-25000km(pisze 180000)
Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam
-
- Forum Audi A8
- Posty: 24
- Rejestracja: 28 lut 2016, 23:06
- Lokalizacja: Małopolskie
-
- Forum Audi A8
- Posty: 24
- Rejestracja: 28 lut 2016, 23:06
- Lokalizacja: Małopolskie
A więc:liczyłem na to że są to typowe objawy danej usterki którą"Kaziu w stodole majzlem naprawi"
Ale widzę że dupa
Tak więc jest tak:Wstępna diagnoza"mojego"mechanika jest taka że,
słychać łańcuszek wałków rozrządu(nie jestem pewien że dobrze to nazwałem).
Po odkręceniu korka wlewu oleju widać że jakiś(w tym miejscu następuje wiązanka której sam"Boguś"by się nie powstydził)nie zmieniał oleju przez dłuuuuuuuuuuuugi czas co doprowadziło do zniszczenia tym że olejem jakiejś części przez którą to w chwili obecnej ucieka za dużo oleju i pompa olejowa w momencie dawania gazu nie jest w stanie napompować odpowiedniego ciśnienia oleju przez tą sekundę i napinacz łańcuszka nie napina go wystarczająco co powoduje wydawanie przez niego dźwięków
Ufffffffff
Co o tym myślicie??????
I jeśli to prawda to jak się zabrać za robotę żeby całego silnika nie rozbierać w poszukiwaniu rozszczelnienia?

Ale widzę że dupa
Tak więc jest tak:Wstępna diagnoza"mojego"mechanika jest taka że,
słychać łańcuszek wałków rozrządu(nie jestem pewien że dobrze to nazwałem).
Po odkręceniu korka wlewu oleju widać że jakiś(w tym miejscu następuje wiązanka której sam"Boguś"by się nie powstydził)nie zmieniał oleju przez dłuuuuuuuuuuuugi czas co doprowadziło do zniszczenia tym że olejem jakiejś części przez którą to w chwili obecnej ucieka za dużo oleju i pompa olejowa w momencie dawania gazu nie jest w stanie napompować odpowiedniego ciśnienia oleju przez tą sekundę i napinacz łańcuszka nie napina go wystarczająco co powoduje wydawanie przez niego dźwięków
Ufffffffff
Co o tym myślicie??????
I jeśli to prawda to jak się zabrać za robotę żeby całego silnika nie rozbierać w poszukiwaniu rozszczelnienia?
- Adrianplock
- Forum Audi A8
- Posty: 180
- Rejestracja: 30 gru 2015, 23:15
- Lokalizacja: Płock
przerabiam u Siebie to samo temat sprzed kilku dni :
1, pierwsze dolej oleju zeby było na prawie full stan 5w30 potem dolej do tego płukanke silnika Lique moly jedna wlej w bagnet druga wlej w korek wlewu oleju , silnik musi być rozgrzany na 90 stopni , i z tą Płukanka uruchom silnik i niech sobie pracuje na WOlnych obrotach jakies 15 minut , przed płukanką Oleju zmien Filtr i po łukance go wywal
2, spość cały Olej z Silnika przerazisz sie co wypłynie ale wypłynie makabra
3 miska Olejowa w doł wymyj ja dokładnie odrap z syfów , wyczyść pompe dokłądnie SMok od pompy tam jest Sitko ma być czyściunie , nastepnie sprawdź zawór na pompie czy nie ma usterki w postaci blokowania sie .
. 4Potem poskrecaj Wszystko do kupy zalej Olejem 5w40 Lique Moly albo MIllersa albo Motul 5w40 odpal go sobie i niech sobie pochodzi na nowym czysciunium oleju troche do rozgrzania , zgaś go , wkręć Manometr w czujnik Oleju koło Filtra , i sprawdź jakie cisnienie masz :
Przy rozruchu ma byc minimum 1.5 bara dobrze bedzie 2 bary jest super
przy dwóch tysiacach obrotów ma byc ponad 3.0 bary
Przy Wolnych obrotach ma byc 1.3 do 1.5 bara , jak takie wartości bedziesz mieć to Pompa Luks działa
5 przyjdź na drugi dzien do garazu po całonocnym postoju i odpal zobacz czy problem powrócił
i słuchaj czy nie zagrzechocze przy rozruchu na zinym Silniku ,
6 Jak zagrzechocze i problem nie ustaopi to wiesz ze wszystko z cisnieniem Oleju masz Super i zostają tzw Nastawniki Zmiennych faz Rozrzadu
podepnij Vaga i wejdź w Silnik i BLOK 90 i 93
sprawdź wartości na wolnaych obrotach i jak dodajesz gazu
i je nam tutaj ładnie na forum Podaj
7 Sztuka w Aso w Detalu po rabatach 2200 zł brutto ( nie baw sie w uzywki ani podróby z allgro siadaja po dwóch dniach czasami i robota w plecy i kasa w Błoto ) Kup z ASO ja borykam sie z tym samym az zamowiłem nowe

Olej Ci nie Ucieka Silnika te biora Olej od 300 ml na 1000 km do około 600-700 Ml jest to w instrukcji obsługi samochodu
zobacz Pod Deklami czy nie poci sie i pod michą jak nie ma nic to normalnie ze bierze olej , kilka wymian płukanka i zacznie mniej brac
1, pierwsze dolej oleju zeby było na prawie full stan 5w30 potem dolej do tego płukanke silnika Lique moly jedna wlej w bagnet druga wlej w korek wlewu oleju , silnik musi być rozgrzany na 90 stopni , i z tą Płukanka uruchom silnik i niech sobie pracuje na WOlnych obrotach jakies 15 minut , przed płukanką Oleju zmien Filtr i po łukance go wywal

2, spość cały Olej z Silnika przerazisz sie co wypłynie ale wypłynie makabra

3 miska Olejowa w doł wymyj ja dokładnie odrap z syfów , wyczyść pompe dokłądnie SMok od pompy tam jest Sitko ma być czyściunie , nastepnie sprawdź zawór na pompie czy nie ma usterki w postaci blokowania sie .
. 4Potem poskrecaj Wszystko do kupy zalej Olejem 5w40 Lique Moly albo MIllersa albo Motul 5w40 odpal go sobie i niech sobie pochodzi na nowym czysciunium oleju troche do rozgrzania , zgaś go , wkręć Manometr w czujnik Oleju koło Filtra , i sprawdź jakie cisnienie masz :
Przy rozruchu ma byc minimum 1.5 bara dobrze bedzie 2 bary jest super
przy dwóch tysiacach obrotów ma byc ponad 3.0 bary
Przy Wolnych obrotach ma byc 1.3 do 1.5 bara , jak takie wartości bedziesz mieć to Pompa Luks działa
5 przyjdź na drugi dzien do garazu po całonocnym postoju i odpal zobacz czy problem powrócił
i słuchaj czy nie zagrzechocze przy rozruchu na zinym Silniku ,
6 Jak zagrzechocze i problem nie ustaopi to wiesz ze wszystko z cisnieniem Oleju masz Super i zostają tzw Nastawniki Zmiennych faz Rozrzadu

sprawdź wartości na wolnaych obrotach i jak dodajesz gazu
i je nam tutaj ładnie na forum Podaj

7 Sztuka w Aso w Detalu po rabatach 2200 zł brutto ( nie baw sie w uzywki ani podróby z allgro siadaja po dwóch dniach czasami i robota w plecy i kasa w Błoto ) Kup z ASO ja borykam sie z tym samym az zamowiłem nowe


Olej Ci nie Ucieka Silnika te biora Olej od 300 ml na 1000 km do około 600-700 Ml jest to w instrukcji obsługi samochodu

zobacz Pod Deklami czy nie poci sie i pod michą jak nie ma nic to normalnie ze bierze olej , kilka wymian płukanka i zacznie mniej brac

TYLKO V8
-
- Forum Audi A8
- Posty: 24
- Rejestracja: 28 lut 2016, 23:06
- Lokalizacja: Małopolskie
Dzięki kolego
tego mi trzeba było
teraz jestem w pracy w"wygnanowie"ale jak tylko wrócę początkiem maja to się za to biorę
Jedna rzecz tylko,300km temu zmieniłem olej na właśnie liqi molly 5w30 bo niby sprzedawca lał castrola jakiegoś 5w30 i niby brało 200ml na 10000
Czyli teraz co?Dolać płókanki do tego co wlałem i wlać zaś 5w30?Czy po płukaniu 5w40?
tego mi trzeba było
teraz jestem w pracy w"wygnanowie"ale jak tylko wrócę początkiem maja to się za to biorę
Jedna rzecz tylko,300km temu zmieniłem olej na właśnie liqi molly 5w30 bo niby sprzedawca lał castrola jakiegoś 5w30 i niby brało 200ml na 10000
Czyli teraz co?Dolać płókanki do tego co wlałem i wlać zaś 5w30?Czy po płukaniu 5w40?
- Adrianplock
- Forum Audi A8
- Posty: 180
- Rejestracja: 30 gru 2015, 23:15
- Lokalizacja: Płock
-
- Forum Audi A8
- Posty: 24
- Rejestracja: 28 lut 2016, 23:06
- Lokalizacja: Małopolskie
No czytałem o twoich perypetiach na innym forum,niezłe jaja masz
Mam pytanie co do tej płukanki ponieważ uwierzcie mi że dziś,a auto mam 2tyg.skapowałem że prawdopodobnie mój przebieg 180000km jest oryginalny
Silniczek nie licząc tych stuków to poezja.I w związku z tym mam pytanko,czy ta"płukanka"to dobry pomysł???
Mam mechanika który od 15lat naprawia auta całej mojej rodzinie i jeszcze błędu nie popełnił ani razu(magik jak dla mnie)i on troszkę sceptycznie do tego podszedł.że niby po takim czymś mogą nowe problemy wyskoczyć,że niby po tym to już nigdy nie jest to samo.Robił to parę razy w innych autach i zawsze coś później
Oczywiście jak na razie "Wy" jesteście dla mnie autorytetem i nie to że nie wierzę w Waszą wiedzę i umiejętności ale chcę się upewnić
2-czy ktoś mi powie jak ogarnąć wiedze na temat mojego silnika bo oznaczenie mam niby z USA "AKB" i ni huhu nigdzie nic nie ma o tym
[ Dodano: 2016-04-23, 17:20 ]
Jaja z autem
Mam pytanie co do tej płukanki ponieważ uwierzcie mi że dziś,a auto mam 2tyg.skapowałem że prawdopodobnie mój przebieg 180000km jest oryginalny
Silniczek nie licząc tych stuków to poezja.I w związku z tym mam pytanko,czy ta"płukanka"to dobry pomysł???
Mam mechanika który od 15lat naprawia auta całej mojej rodzinie i jeszcze błędu nie popełnił ani razu(magik jak dla mnie)i on troszkę sceptycznie do tego podszedł.że niby po takim czymś mogą nowe problemy wyskoczyć,że niby po tym to już nigdy nie jest to samo.Robił to parę razy w innych autach i zawsze coś później
Oczywiście jak na razie "Wy" jesteście dla mnie autorytetem i nie to że nie wierzę w Waszą wiedzę i umiejętności ale chcę się upewnić
2-czy ktoś mi powie jak ogarnąć wiedze na temat mojego silnika bo oznaczenie mam niby z USA "AKB" i ni huhu nigdzie nic nie ma o tym
[ Dodano: 2016-04-23, 17:20 ]
Jaja z autem
