Witam wszystkich, otóż poprzedni właściciel Audi wymieniał uszczelkę pod głowicą ale nie pozbył się oleju z układu chłodzenia, nie ma go dużo ale osadza sie jeszcze na ściankach zbiorniczka wyrównawczego, czym skutecznie mogę wyplukać układ żeby pozbyć sie tego dziadostwa.
Dodam tylko że już raz płukałem układ preparatem prestone, i za wiele nie pomogło, a uklad zalałem już świerzym płynem Febi G12 i widzę że będę musiał go wylać i jeszcze raz powtórzyć te czynność, tylko teraz wolał bym skuteczniejszym środkiem.
Poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm
Pozdrawiam, FOSS.
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 4,2 LPG 1997] Czym usunąć olej z układu chłodzenia?
[D2 4,2 LPG 1997] Czym usunąć olej z układu chłodzenia?
Ostatnio zmieniony 14 lis 2010, 09:02 przez tomi5, łącznie zmieniany 2 razy.
ok a więc i tak przepłuczę go, a potrzebuje jeszcze schemat układu chłodzenia do 4,2 mam gdzies nieszczelnośc i nie mogę jej zlokalizować, na pewno jest z tylu silnika koło ścianki grodziowej tak jak by pod silniczkiem krokowym , bo jak ściskam wąż to słychać tam syczenie ale nic nie widać, na pewno nie sa to te 2 węże które ido do/od elektrozaworów i wyciek jest bardziej po stronie kirowcy
No to współczuję...tomi5 pisze:dzieki wielkie, nieszczelnośc juz znalazłem, puścił o-ring na tej metalowej rurce co łączy 2 komory silnika ogólnie masakra z dostępem, przy okazji uszkodziłem sobie wąż od odmymuszę założyć teraz alternatywę podana na forum
ostatnio przerabiałem identyczny temat w swoim S8... wyciek pojawił się dosyć nagle i rósł z każdą godziną.
Oringów nakupiłem 4szt w ASO bo mój silnik w ETCE pokazuje się trochę inaczej niż jest w rzeczywistości (musiałem kupić jeszcze jeden oring od D3 bo tam jest identyczna konstrukcja tej rury co u mnie)... koszt wszystkich razem jakieś 25pln ;-)
Robotę, przy mojej czynnej pomocy, wykonał mi kolega który na codzień pracuje w ASO - czas 6 godzin non-stop (u mnie jest trochę inna konstrukcja niż u Ciebie i jest tam cała plątanina rur wody/powietrza itd. itp. z których większość trzeba rozłączyć)

Gdybym chciał to zrobić w ASO to sama robocizna to jakieś 2.000 pln

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-