Ten leń musi być jednak bardzo błyskotliwy bo typowemu leniowi nie bedzie się chciało mysleć i bedzie robił maraton najdłuższą drogadrago_o pisze:Albo mój ulubieniec Bill G. "Najtrudniejszą robotę trzeba dać najbardziej leniwemu pracownikowi. Na pewno znajdzie najprostrzy sposób na jej wykonanie."
[D3 ALL ] Swap z automatu na manual
No mówił to Bill G. Myślę, że nie zatrudnia byle kogo
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Z czasem wyjdzie czy podjąłem dobrą decyzję ale skrzynia poszła z a6 c5. Swapa robię wieczorami więc progres jest powolny ale systematyczny . Mała przymiareczka:Apophis pisze:Dawce czego? To po pierwsze D2 a temat dotyczy D3 do której skrzynie predzej sie bierze z C6/C7 a po drugie to oska ta D2
Skrzynię ogólnie da się przykręcić do silnika ale zmodyfikuję przekładkę która jest tam fabrycznie i będzie idealnie. Koło pasuje do silnika. Z wybierakiem nie będzie problemu - konieczny mały mix ale będzie fabryka. Z pedałem sprzęgła też tragedii nie ma. Ogólnie jest lepiej niż myślałem że będzie i w przyszły weekend myślę że poskładam do kupy.
Mam nadzieję że po zakończeniu nie wyślesz mi linka do tutoriala jak tego dokonaćApophis pisze:E no to czekam na efekty i trzymam kciuki Po zakończeniu pogadamy na ten temat
Wiesz co to nie chodzi o to czy się chce czy nie. Kupiłem auto po lekkim strzale (poprzedni właściciel trafił jelenia). Niby fajnie bo chciałem FL a miał być "gazowalny" silnik więc brak przodu mi pasował tylko bez chłodnic nie było jak po testować. Po złożeniu w całość okazało się że skrzynia lekko przyszarpuje. Wtedy zarejestrowałem się na forum (ponad 2 lata) i rozpocząłem walki z automatem.... nowy olej.... regeneracja płyty sterującej (tłoczki, płyta separacyjna) potem pierwsze wyjęcie skrzyni i zawiezienie jej do "fachowca". Wyjęcie czyli rozebranie całego przodu i silnika ze skrzynią. Po naprawie trochę lepiej i trochę gorzej -zależy jak jeździć. Fachowiec stwierdza że on skrzynie zrobił ok więc winna płyta sterująca. Płyta w całości przerzucona z idealnie jeżdżącego angola na próbę i to samo więc skrzynia wyjęta na reklamację (znowu rozbiórka auta). Fachowiec twierdzi że nie jego wina tylko źle zregenerowane sprzęgło które sam woził gdzieś do warszawy i niby oni przyznali się do błędu więc miało być ok ale po złożeniu nadal nie było.... to było ponad rok temu i przez ostatni rok zrobiłem może z 2 tyś bo auto mnie wkurzało, reklamować nie było sensu i ogólnie pomysłów brak. Stało tak sobie aż kupiłem a6 c5 2.7bt na swap do porsche 911 i zaświtał pomysł "wykorzystania" manualnej skrzyni z dawcy. Pomiary wyszły pozytywnie, szykowałem się na 'cięcie gięcie" z racji braku ori manuala w D3 ale jak na razie jestem pozytywnie zaskoczony. Są ludzi którzy jeżdzą automatami i chwalą sobie a to jest moje trzecie auto a automatem i ostanie jakie z automatem kupiłem. Pierwsze mr2 mk3 po roku miało awarię semi automatu i poszło w manual drugie clio po awari automatu 3 lata czekało aż się nim zajmę i poszło na części więc obecny swap jest "dla sportu" - nie zajmuję się tym na co dzień - więc lubię to Plusem przygód ze skrzynią jest doskonała znajomość D3 i umiejętność wyjęcia skrzyni z silnikiem w jeden wieczór Wyżaliłem się wiec przejdźmy do swapa. Po rozebraniu dawcy i biorcy porobiłem pomiary a dzisiaj posiedziałem trochę na googlach i wyszło że BFM ma taki sam dzwon jak RS6 C5. Ma za to wał na 8 śrub a nie 10 jak rs6 więc dwumas z 2.7 pasujerobertas pisze:Tashi, no jestem pod wrazeniem ze chce Ci sie cos takiego robic No ale 3mam kciuki, bo bedzie to pierwsze d3 w manualu jakie zobacze efektu ciekaw jestem
Poczytałem o swapach do rs6 i utwierdziło mnie to w tym że należy zmodyfikować "dystans skrzyni". W tle porównania rozruszników rysunek "techniczny;)" przekładki
jest to to samo co w swapach rs6 ale dobrze że nie wiedziałem o tym wcześniej bo kwestię rozrusznika wymyśliłem inaczej i wydaje mi się że lepiej.
Co do pedałów to pedał hamulca przerabia się bardzo łatwo
w skrócie do ori manual pedału dospawana jest nakładka którą trzeba delikatnie odciąć i mamy manual. Co do gumowej nakładki to na 100% pasuje od a4 b6/b7 i raczej a6 c5 - europa bo angol ma inną (foto z angolem)
Co do sprzęgła to mechanicznie do ogarnięcia bez rzeźby tylko nie wiem jaki ma być czujnik więc jutro może dodzwonię się do tunera czy ten z a6 c5 będzie ok. Powtórzę się ale myślałem że będzie gorzej. Wydaje mi się że auto bez problemu odpalę i na spokojnie ustawię się w kolejkę na przeprogramowanie ecu,abs'u.
mały update. Skrzynia finalnie połączyła się z silnikiem:
Projekt był prosty:
na zdjęciu przekładka z 2.7 z 4.2 i nowa "surówka"
ale przez niesłowność pewnych firm zeszło się trochę zanim wzieliśmy sprawę w swoje i palnika plazmowego ręce:
podziękowania dla Kacpra operatora plazmówki który okazał się mieć najpewniejszą rękę
efekt przed obróbką
Ogólnie swap zmierza ku końcowi. Dzisiaj silnik wleciał do "budy" ale był już tam wcześniej ze skrzynią i prowizoryczną przekładką. Dyfer siedzi już na miejscu, wał i lewa półoś spasowane, prawej poszukuję ale obecnie brak używanej. Mechanim wybieraka zakończony, pedały też na wylocie. Przewód wysprzęglika na dobrej drodze. Myślę że w weekend auto wyjedzie
Projekt był prosty:
na zdjęciu przekładka z 2.7 z 4.2 i nowa "surówka"
ale przez niesłowność pewnych firm zeszło się trochę zanim wzieliśmy sprawę w swoje i palnika plazmowego ręce:
podziękowania dla Kacpra operatora plazmówki który okazał się mieć najpewniejszą rękę
efekt przed obróbką
Ogólnie swap zmierza ku końcowi. Dzisiaj silnik wleciał do "budy" ale był już tam wcześniej ze skrzynią i prowizoryczną przekładką. Dyfer siedzi już na miejscu, wał i lewa półoś spasowane, prawej poszukuję ale obecnie brak używanej. Mechanim wybieraka zakończony, pedały też na wylocie. Przewód wysprzęglika na dobrej drodze. Myślę że w weekend auto wyjedzie
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
ja tam z wygody nie zrezygnowalbym na koszt manuala ale pomysl zacny i ogrom pracy
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]