części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL ] Swap z automatu na manual

Dokładane DVD, tunery TV, radia CB, nawigacje GPS, moduły do telefonów GSM, videorejestratory, przeróbki elektryki i elektroniki zmieniające funkcjonalność auta, nowe gadżety.
Gość

Post autor: Gość » 21 kwie 2016, 14:45

drago_o pisze:Albo mój ulubieniec Bill G. "Najtrudniejszą robotę trzeba dać najbardziej leniwemu pracownikowi. Na pewno znajdzie najprostrzy sposób na jej wykonanie."
Ten leń musi być jednak bardzo błyskotliwy bo typowemu leniowi nie bedzie się chciało mysleć i bedzie robił maraton najdłuższą droga :D

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 21 kwie 2016, 14:58

No mówił to Bill G. Myślę, że nie zatrudnia byle kogo :P
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Tashi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 29 gru 2013, 12:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Tashi » 24 kwie 2016, 15:32

Apophis pisze:Dawce czego? To po pierwsze D2 a temat dotyczy D3 do której skrzynie predzej sie bierze z C6/C7 a po drugie to oska ta D2 :)
Z czasem wyjdzie czy podjąłem dobrą decyzję ale skrzynia poszła z a6 c5. Swapa robię wieczorami więc progres jest powolny ale systematyczny :). Mała przymiareczka:

Obrazek

Skrzynię ogólnie da się przykręcić do silnika ale zmodyfikuję przekładkę która jest tam fabrycznie i będzie idealnie. Koło pasuje do silnika. Z wybierakiem nie będzie problemu - konieczny mały mix ale będzie fabryka. Z pedałem sprzęgła też tragedii nie ma. Ogólnie jest lepiej niż myślałem że będzie i w przyszły weekend myślę że poskładam do kupy.

Gość

Post autor: Gość » 24 kwie 2016, 17:45

E no to czekam na efekty i trzymam kciuki :) Po zakończeniu pogadamy na ten temat :)

Awatar użytkownika
robertas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2044
Rejestracja: 08 paź 2009, 18:44
Lokalizacja: ślask

Post autor: robertas » 24 kwie 2016, 18:24

Tashi, no jestem pod wrazeniem ze chce Ci sie cos takiego robic ;) No ale 3mam kciuki, bo bedzie to pierwsze d3 w manualu jakie zobacze :D efektu ciekaw jestem ;)

Tashi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 29 gru 2013, 12:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Tashi » 25 kwie 2016, 01:29

Apophis pisze:E no to czekam na efekty i trzymam kciuki :) Po zakończeniu pogadamy na ten temat :)
Mam nadzieję że po zakończeniu nie wyślesz mi linka do tutoriala jak tego dokonać ;)
robertas pisze:Tashi, no jestem pod wrazeniem ze chce Ci sie cos takiego robic ;) No ale 3mam kciuki, bo bedzie to pierwsze d3 w manualu jakie zobacze :D efektu ciekaw jestem ;)
Wiesz co to nie chodzi o to czy się chce czy nie. Kupiłem auto po lekkim strzale (poprzedni właściciel trafił jelenia). Niby fajnie bo chciałem FL a miał być "gazowalny" silnik więc brak przodu mi pasował tylko bez chłodnic nie było jak po testować. Po złożeniu w całość okazało się że skrzynia lekko przyszarpuje. Wtedy zarejestrowałem się na forum (ponad 2 lata) i rozpocząłem walki z automatem.... nowy olej.... regeneracja płyty sterującej (tłoczki, płyta separacyjna) potem pierwsze wyjęcie skrzyni i zawiezienie jej do "fachowca". Wyjęcie czyli rozebranie całego przodu i silnika ze skrzynią. Po naprawie trochę lepiej i trochę gorzej -zależy jak jeździć. Fachowiec stwierdza że on skrzynie zrobił ok więc winna płyta sterująca. Płyta w całości przerzucona z idealnie jeżdżącego angola na próbę i to samo więc skrzynia wyjęta na reklamację (znowu rozbiórka auta). Fachowiec twierdzi że nie jego wina tylko źle zregenerowane sprzęgło które sam woził gdzieś do warszawy i niby oni przyznali się do błędu więc miało być ok ale po złożeniu nadal nie było.... to było ponad rok temu i przez ostatni rok zrobiłem może z 2 tyś bo auto mnie wkurzało, reklamować nie było sensu i ogólnie pomysłów brak. Stało tak sobie aż kupiłem a6 c5 2.7bt na swap do porsche 911 i zaświtał pomysł "wykorzystania" manualnej skrzyni z dawcy. Pomiary wyszły pozytywnie, szykowałem się na 'cięcie gięcie" z racji braku ori manuala w D3 ale jak na razie jestem pozytywnie zaskoczony. Są ludzi którzy jeżdzą automatami i chwalą sobie a to jest moje trzecie auto a automatem i ostanie jakie z automatem kupiłem. Pierwsze mr2 mk3 po roku miało awarię semi automatu i poszło w manual drugie clio po awari automatu 3 lata czekało aż się nim zajmę i poszło na części więc obecny swap jest "dla sportu" - nie zajmuję się tym na co dzień - więc lubię to :) Plusem przygód ze skrzynią jest doskonała znajomość D3 i umiejętność wyjęcia skrzyni z silnikiem w jeden wieczór :) Wyżaliłem się wiec przejdźmy do swapa. Po rozebraniu dawcy i biorcy porobiłem pomiary a dzisiaj posiedziałem trochę na googlach i wyszło że BFM ma taki sam dzwon jak RS6 C5. Ma za to wał na 8 śrub a nie 10 jak rs6 więc dwumas z 2.7 pasuje

Obrazek


Poczytałem o swapach do rs6 i utwierdziło mnie to w tym że należy zmodyfikować "dystans skrzyni". W tle porównania rozruszników rysunek "techniczny;)" przekładki

Obrazek

jest to to samo co w swapach rs6 ale dobrze że nie wiedziałem o tym wcześniej bo kwestię rozrusznika wymyśliłem inaczej i wydaje mi się że lepiej.

Co do pedałów to pedał hamulca przerabia się bardzo łatwo

Obrazek

Obrazek

Obrazek

w skrócie do ori manual pedału dospawana jest nakładka którą trzeba delikatnie odciąć i mamy manual. Co do gumowej nakładki to na 100% pasuje od a4 b6/b7 i raczej a6 c5 - europa bo angol ma inną (foto z angolem)


Obrazek

Co do sprzęgła to mechanicznie do ogarnięcia bez rzeźby tylko nie wiem jaki ma być czujnik więc jutro może dodzwonię się do tunera czy ten z a6 c5 będzie ok. Powtórzę się ale myślałem że będzie gorzej. Wydaje mi się że auto bez problemu odpalę i na spokojnie ustawię się w kolejkę na przeprogramowanie ecu,abs'u.

Gość

Post autor: Gość » 25 kwie 2016, 10:14

Ja tego nie robiłem tylko mi to robili. Ciekaw byłem własnie o spasowanie wybieraka,pedału sprzegła i spasowanie skrzyni do BFMa :) Ja w D3 nie pójdę raczej ale BFM pod maska ładnie wyglada :D

Tashi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 29 gru 2013, 12:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Tashi » 11 maja 2016, 01:09

mały update. Skrzynia finalnie połączyła się z silnikiem:

Obrazek

Projekt był prosty:


Obrazek na zdjęciu przekładka z 2.7 z 4.2 i nowa "surówka"

ale przez niesłowność pewnych firm zeszło się trochę zanim wzieliśmy sprawę w swoje i palnika plazmowego ręce:
Obrazek podziękowania dla Kacpra operatora plazmówki który okazał się mieć najpewniejszą rękę

efekt przed obróbką
Obrazek



Ogólnie swap zmierza ku końcowi. Dzisiaj silnik wleciał do "budy" ale był już tam wcześniej ze skrzynią i prowizoryczną przekładką. Dyfer siedzi już na miejscu, wał i lewa półoś spasowane, prawej poszukuję ale obecnie brak używanej. Mechanim wybieraka zakończony, pedały też na wylocie. Przewód wysprzęglika na dobrej drodze. Myślę że w weekend auto wyjedzie :)

adrian949

Post autor: adrian949 » 11 maja 2016, 14:06

Powiem ci że bardzo fajnie ci to kolego wychodzi. :]

Gość

Post autor: Gość » 11 maja 2016, 14:28

EEee no nieźle działasz kolego :) Ile wykonanie takiej "redukcji" silnik<->skrzynia kosztować? :)


<brawo>

Tashi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 29 gru 2013, 12:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Tashi » 11 maja 2016, 23:24

UP silnik odpalił :D doszły mocowania dp do skrzyni itp ale fakt że silnik odpalił pozytywnie nastraja do dalszej roboty. Podziękowania dla digitun - w szybkiej rozmowie upewnił mnie że po delikatnym baypasie silnik odpali - miał rację :) mam nadzieję że elektronicznie uda się doprowadzić do końca...

Gość

Post autor: Gość » 11 maja 2016, 23:29

troszku zabawy cię czeka bo musisz wywalic sporo z softa,niektore sterowniki beda tesknic za skrzynia bardzo to tez trza ogarnac coś tam zemulowac nooo troche jest :)

Awatar użytkownika
robertas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2044
Rejestracja: 08 paź 2009, 18:44
Lokalizacja: ślask

Post autor: robertas » 11 maja 2016, 23:37

Dobrze cisniesz z tematem, porob dokumentacje tych przejsciowek miedzy skrzynia a silnikiem, bo pewno sporo osob bedzie chcialo zabawic sie w ten sam sposob co Ty :D Ogolnie jestem bardzo na tak, lubie wyzwania i Twoja droga ktora obrales naprawde mi sie podoba :D

Gość

Post autor: Gość » 12 maja 2016, 11:13

Ta przejściówka mnie interesuje bo daje mi prosta droge do BFMa :D

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 12 maja 2016, 20:22

ja tam z wygody nie zrezygnowalbym na koszt manuala ale pomysl zacny i ogrom pracy <brawo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl