[D2 99 4.2PB ] Kontrolka oleju zapala się w czasie jazdy
Ostatnio jak mi oddał silnik w uturbionym 2,3 - kontrolka się zaczełą zaświecać na niskich obrotach, w okolicach 500 rpm.. w Saabach miga właśnie przy 0,2 bara.. winna okazała się pompa oleju, niemniej wał korbowy już dostał w tzw międzyczasie w dupę.. no nic, liczę że moje Audi raczej nie podda się tak łatwo, zwłaszcza że zrobiło 1000 km pełnym ogniem i raczej nadal chodzi prawidłowo.. tak czy inaczej, pierw diagnostyka..
u mnie też pojawiał się ten problem gdy auto dostawało ostro w piec. Kontrolka po chwili gasła. Przyczyną był prawdopodobnie filtr oleju a raczej to co z niego zostało. Ktoś go chyba coś rezał. Po wymianie oleju ,filtra i czyszczeniu smoka problemu brak. Miałem gdzieś fotke co zostało z filtra, jak znajdę to wrzucę.
Było:
Audi 80 B4 2.0 ABT
Audi A6 C4 2.5 Tdi AEL
Audi A8 D2 4.2 Quattro ABZ
Audi A8 D2 F.L 4.2 Quattro AQF
Audi A4 B5 1.9 TDi AFN
Audi A4 B5 FL 2.4 Quattro APS
Audi A6 C5 FL 3.0 Quattro ASN
Audi A4 B6 1.9 TDI AWX
Audi A4 B5 FL 1.8 Turbo Quattro ANB
W garażu
Audi A4 B5 FL 1.9 TDi AJM + Virus
Audi A8 D2 FL 4.2 Quattro AUW
Audi 80 B4 2.0 ABT
Audi A6 C4 2.5 Tdi AEL
Audi A8 D2 4.2 Quattro ABZ
Audi A8 D2 F.L 4.2 Quattro AQF
Audi A4 B5 1.9 TDi AFN
Audi A4 B5 FL 2.4 Quattro APS
Audi A6 C5 FL 3.0 Quattro ASN
Audi A4 B6 1.9 TDI AWX
Audi A4 B5 FL 1.8 Turbo Quattro ANB
W garażu
Audi A4 B5 FL 1.9 TDi AJM + Virus
Audi A8 D2 FL 4.2 Quattro AUW
Adrian, w jakich jednostkach ten miernik jest ? Cisnienie mierzyles na rozgrzanym oleju po dobrej ostrej jezdzi czy na zimnym zupelnie silniku? Gdzie podpiales manometr? Pod zaslepki w glowicy czy pod czujnik nad filtrem oleju?
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Jednostki bary psi. Ciśnienie mierzyłem na rozgrzanym silniki, chyba filmiku nie oglądałeś. Czujnik podpięty pod czujnik ciśnienia oleju.Bugalon pisze:Adrian, w jakich jednostkach ten miernik jest ? Cisnienie mierzyles na rozgrzanym oleju po dobrej ostrej jezdzi czy na zimnym zupelnie silniku? Gdzie podpiales manometr? Pod zaslepki w glowicy czy pod czujnik nad filtrem oleju?
[ Dodano: 2016-05-03, 10:42 ]
Dzięki. To u mnie po mojemu jest oki.gtfan pisze:Z Elsy:
– Start engine (engine oil temperature approx. 80 °C).
* Oil pressure at idling speed: at least 1.0 bar
* Oil pressure at 2000 rpm: at least 3.5 bar
Ogladalem, tylko temperatura na wskazniku jak jest 90 to rownie dobrze mozesz miec 70 stopni plynu chlodzacego i 60 stopni oleju w silniku a to znacznie zmienia wyniki pomiaru.adrian949 pisze: Jednostki bary psi. Ciśnienie mierzyłem na rozgrzanym silniki, chyba filmiku nie oglądałeś. Czujnik podpięty pod czujnik ciśnienia oleju.
Pomiar nalezy wykonywac po dobrym przepalowaniu silnika (kilka minut jazdy z duzymi obciazeniami tak powyzej 4,5k rpm przynajmniej). Wtedy olej lapie powyzej 100 stopni (nawet 120) i pomiar jest najbardziej miarodajny bo olej traci gęstość (nie mylić z lepkością) a co za tym idzie "pompowalność"
Jak w takich warunkach mierzyles - to wynik jest w porządku. Jak odpaliles motor i cykal ci na wolnych dopoki na budziku nie zobaczyles 90 stopni to wyniki nie są za wiele warte.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Wiesz co, bo kurcze nie wiem czemu ale w naszych a8 nigdzie nie ma wskaznika temperatury oleju. A ta temperatura jest wlasnie kluczowa. Na wolnych jak auto chodzi nawet 30 minut to olej nie zagrzeje Ci sie wiecej jak do 90 stopni (bo nawet jak gazujesz to silnik nie ma obciazenia). Problem zaczynaja sie jak oliwa leci Ci w 110+ (czyli w praktyce przy mocnej jezdzie). Wtedy wlasnie po dluzszej jezdzie autostradowej po 180+ jak zaczynasz zwalniac wpadajac do miasta (gdzie lecisz po 1000-1500 obrotow w ruchu miejskim) masz najwieksza szanse na przekrecenie panewki. Oliwa gorąca, pompowalnosci nie ma i kuku zrobic motorowi latwo.
Nie zmienia to jednak faktu ze jak pol godziny na wolnych chodzil Ci motor to nawet przepalowanie mocne wiele wyniku pomiaru nie powinno zmienic. Przy takim porządnym dobrzaniu motoru możesz być spokojny o wynik moim zdaniem bo masz dużo zapasu jeszcze.
Nie zmienia to jednak faktu ze jak pol godziny na wolnych chodzil Ci motor to nawet przepalowanie mocne wiele wyniku pomiaru nie powinno zmienic. Przy takim porządnym dobrzaniu motoru możesz być spokojny o wynik moim zdaniem bo masz dużo zapasu jeszcze.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"