części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 99 4.2PB ] Kontrolka oleju zapala się w czasie jazdy

ernesto

Post autor: ernesto » 06 mar 2016, 23:49

Może styku nie być czujnik-kostka i też może głupoty pokazywać bo nie będzie widział ciśnienia oleju czy też jego stanu.
Ogólnie te silniki mają to do tego, że jak się zapala kontrolka i jedziesz jakiś czas to już jest za późno. Więc moim zdaniem problem będzie elektryczny.

Gość

Post autor: Gość » 06 mar 2016, 23:51

Czytaj forum i nie rob smietnika w temacie. masz wszystko opisane tu co cie interesuje.

Pompa oleju jest na rozrzadzie na dole.

Deck
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 42
Rejestracja: 28 lut 2016, 09:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Deck » 07 mar 2016, 00:01

No tak, to podobnie jak w większości "mocnych aut". Kontrolka oleju pojawia się po tym, jak człowiek usłyszy panewki.. no nic, trzeba będzie dokładnie potwora obejrzeć :)

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 07 mar 2016, 08:20

kontrolka jest masowa czyli ciśnienie oleju odpycha taki kulkę na sprężynce
ja na twoim miejscu zmierzyłbym ciśnienie oleju bo kontrolka jak mruga to już po ptakach
zadziałanie jej to już padlina ciśnienia coś koło 0,2 a minimalne znacznie wyżej

Deck
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 42
Rejestracja: 28 lut 2016, 09:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Deck » 07 mar 2016, 11:25

Ostatnio jak mi oddał silnik w uturbionym 2,3 - kontrolka się zaczełą zaświecać na niskich obrotach, w okolicach 500 rpm.. w Saabach miga właśnie przy 0,2 bara.. winna okazała się pompa oleju, niemniej wał korbowy już dostał w tzw międzyczasie w dupę.. no nic, liczę że moje Audi raczej nie podda się tak łatwo, zwłaszcza że zrobiło 1000 km pełnym ogniem i raczej nadal chodzi prawidłowo.. tak czy inaczej, pierw diagnostyka.. :)

dareka6
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 55
Rejestracja: 07 lip 2009, 17:48
Lokalizacja: WR

Post autor: dareka6 » 08 mar 2016, 10:27

u mnie też pojawiał się ten problem gdy auto dostawało ostro w piec. Kontrolka po chwili gasła. Przyczyną był prawdopodobnie filtr oleju a raczej to co z niego zostało. Ktoś go chyba coś rezał. :] Po wymianie oleju ,filtra i czyszczeniu smoka problemu brak. Miałem gdzieś fotke co zostało z filtra, jak znajdę to wrzucę.
Było:
Audi 80 B4 2.0 ABT
Audi A6 C4 2.5 Tdi AEL
Audi A8 D2 4.2 Quattro ABZ
Audi A8 D2 F.L 4.2 Quattro AQF
Audi A4 B5 1.9 TDi AFN
Audi A4 B5 FL 2.4 Quattro APS
Audi A6 C5 FL 3.0 Quattro ASN
Audi A4 B6 1.9 TDI AWX
Audi A4 B5 FL 1.8 Turbo Quattro ANB
W garażu
Audi A4 B5 FL 1.9 TDi AJM + Virus
Audi A8 D2 FL 4.2 Quattro AUW :D

adrian949

Post autor: adrian949 » 03 maja 2016, 08:49

Panowie dziś mierzyłem ciśnienie oleju w swoim audi silnik AQH, co o tym myślicie?



[ Dodano: 2016-05-03, 08:49 ]
Nikt nic nie napiszę? Ma ktoś dane jakie powinno być ciśnienie?

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 03 maja 2016, 09:26

Z Elsy:
– Start engine (engine oil temperature approx. 80 °C).
* Oil pressure at idling speed: at least 1.0 bar
* Oil pressure at 2000 rpm: at least 3.5 bar
Four rings to rule them all

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 03 maja 2016, 09:28

Adrian, w jakich jednostkach ten miernik jest ? Cisnienie mierzyles na rozgrzanym oleju po dobrej ostrej jezdzi czy na zimnym zupelnie silniku? Gdzie podpiales manometr? Pod zaslepki w glowicy czy pod czujnik nad filtrem oleju?
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

adrian949

Post autor: adrian949 » 03 maja 2016, 10:42

Bugalon pisze:Adrian, w jakich jednostkach ten miernik jest ? Cisnienie mierzyles na rozgrzanym oleju po dobrej ostrej jezdzi czy na zimnym zupelnie silniku? Gdzie podpiales manometr? Pod zaslepki w glowicy czy pod czujnik nad filtrem oleju?
Jednostki bary psi. Ciśnienie mierzyłem na rozgrzanym silniki, chyba filmiku nie oglądałeś. Czujnik podpięty pod czujnik ciśnienia oleju.

[ Dodano: 2016-05-03, 10:42 ]
gtfan pisze:Z Elsy:
– Start engine (engine oil temperature approx. 80 °C).
* Oil pressure at idling speed: at least 1.0 bar
* Oil pressure at 2000 rpm: at least 3.5 bar
Dzięki. To u mnie po mojemu jest oki.

Gość

Post autor: Gość » 03 maja 2016, 11:21

Jest ok

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 03 maja 2016, 14:21

adrian949 pisze: Jednostki bary psi. Ciśnienie mierzyłem na rozgrzanym silniki, chyba filmiku nie oglądałeś. Czujnik podpięty pod czujnik ciśnienia oleju.
Ogladalem, tylko temperatura na wskazniku jak jest 90 to rownie dobrze mozesz miec 70 stopni plynu chlodzacego i 60 stopni oleju w silniku a to znacznie zmienia wyniki pomiaru.

Pomiar nalezy wykonywac po dobrym przepalowaniu silnika (kilka minut jazdy z duzymi obciazeniami tak powyzej 4,5k rpm przynajmniej). Wtedy olej lapie powyzej 100 stopni (nawet 120) i pomiar jest najbardziej miarodajny bo olej traci gęstość (nie mylić z lepkością) a co za tym idzie "pompowalność"

Jak w takich warunkach mierzyles - to wynik jest w porządku. Jak odpaliles motor i cykal ci na wolnych dopoki na budziku nie zobaczyles 90 stopni to wyniki nie są za wiele warte.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

adrian949

Post autor: adrian949 » 03 maja 2016, 14:46

Jeździć nie jeździłem. Chodził dość długo z 30minut i gazowałem go. Zagrzany był na pewno włączał się wentylator. Będzie mi się chciało zrobię jeszcze raz tak jak ty piszesz, z drugiej strony w elsie nic o tym nie piszą, chyba że się mylę.

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 03 maja 2016, 15:09

Wiesz co, bo kurcze nie wiem czemu ale w naszych a8 nigdzie nie ma wskaznika temperatury oleju. A ta temperatura jest wlasnie kluczowa. Na wolnych jak auto chodzi nawet 30 minut to olej nie zagrzeje Ci sie wiecej jak do 90 stopni (bo nawet jak gazujesz to silnik nie ma obciazenia). Problem zaczynaja sie jak oliwa leci Ci w 110+ (czyli w praktyce przy mocnej jezdzie). Wtedy wlasnie po dluzszej jezdzie autostradowej po 180+ jak zaczynasz zwalniac wpadajac do miasta (gdzie lecisz po 1000-1500 obrotow w ruchu miejskim) masz najwieksza szanse na przekrecenie panewki. Oliwa gorąca, pompowalnosci nie ma i kuku zrobic motorowi latwo.

Nie zmienia to jednak faktu ze jak pol godziny na wolnych chodzil Ci motor to nawet przepalowanie mocne wiele wyniku pomiaru nie powinno zmienic. Przy takim porządnym dobrzaniu motoru możesz być spokojny o wynik moim zdaniem bo masz dużo zapasu jeszcze.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

adrian949

Post autor: adrian949 » 03 maja 2016, 18:52

Ja tam moją Audi rzadko przekraczam 80km. Jedynie jak jadę trasa to cisnę, ale to może raz na pół roku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl