![]() |
![]() |
[D3 03 3.7MPI/LPG ] Źle ustawiony rozrząd.
[D3 03 3.7MPI/LPG ] Źle ustawiony rozrząd.
Panowie nie mogłem dojść do ładu dlaczego wypada mi cały czas zapłon na 4 garze jak i na 8 potrafi, dziś zmierzyłem kompresję i załamka, ale sprawdziłem też rozrząd i jest źle ustawiony tzn. w grupie 093 pierwsza wartosć czyli Bank 1 ma -11 a Bank 2 -10.
Czy może to być powodem niższej kompresji np nie domyka zaworów i ucieka ?
Planuje zaś jutro wjechać na warsztat i zmienić kpl. rozrząd jak i łańcuch i nastawniki, teraz pytanie czy warto ?
Są z tego co jkojarze 2 nastawniki i 2 łańcuchy czy jeden ?
Proszę o szybką pomoc.
Pozdro.
Czy może to być powodem niższej kompresji np nie domyka zaworów i ucieka ?
Planuje zaś jutro wjechać na warsztat i zmienić kpl. rozrząd jak i łańcuch i nastawniki, teraz pytanie czy warto ?
Są z tego co jkojarze 2 nastawniki i 2 łańcuchy czy jeden ?
Proszę o szybką pomoc.
Pozdro.
Nastawniki są dwa i łańcuchy też. Jak chalasuja to zmień jak nie to się ciesz bo to drogi temat i zmień tylko pasek z rolkami i napinaczem.Przydałaby się również blokada.
PS.Jakie Miałeś ciśnienie na 4 i 8 cylindrze?
PS.Jakie Miałeś ciśnienie na 4 i 8 cylindrze?
Ostatnio zmieniony 05 maja 2016, 21:40 przez leon0376, łącznie zmieniany 1 raz.
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla
Halasują przy odpalaniu przez chwilę, może wpływać na to rozrząd lub co grozi jeśli ich nie wymienię.
Możliwe też z tego co czytałem że olej może je wyciszyć jeśli jest zalany zły lub nie był dawno zmieniany, szczerze nie zdziwie się jeśli jest zły, bo auto serwisowali chyba u jakiegoś partacza co chwilę coś muszę poprawiać i zmieniać żeby autko wreszcie chodziło idealnie.
Możliwe też z tego co czytałem że olej może je wyciszyć jeśli jest zalany zły lub nie był dawno zmieniany, szczerze nie zdziwie się jeśli jest zły, bo auto serwisowali chyba u jakiegoś partacza co chwilę coś muszę poprawiać i zmieniać żeby autko wreszcie chodziło idealnie.
Wskazania z vaga pokazują ustawienie wałka ssącego, blokady ustawiamy na wydechowym albo odwrotnie nie pamiętam dokładnie czyli według ciebie jeśli znaki się zgadzają na rozrządzie to pada na nastawniki ?
Dzisiaj przy odpalaniu najpierw mi silnik zblokowało i nie wiem czy to po prostu rozrzusznik czy coś przez źle ustawiony rozrząd za drugim razem odpalił normalnie, jutro jeszcze jestem zmuszony jechać tak do pracy a po niej prosto na warsztat. kompresja na 4 mniej wiecej koło(nie miałem jak dokręcić gwintu bo przedłużka na manometrze jest zbyt krótki) 7bar czyli dużo poniżej normy i dlatego pytałem czy może np przez zawór wyrzucać ciśnienie z cylindra, bo wałek może być źle ustawiony.
Sam nie wiem
ale zmienie rozrząd i zobaczę, a co powiecie bo dzisiaj się dowiedziałem że produkują zamienniki nastawników i łańcucha i wychodzi dużo taniej jak w serwisie.
Dzisiaj przy odpalaniu najpierw mi silnik zblokowało i nie wiem czy to po prostu rozrzusznik czy coś przez źle ustawiony rozrząd za drugim razem odpalił normalnie, jutro jeszcze jestem zmuszony jechać tak do pracy a po niej prosto na warsztat. kompresja na 4 mniej wiecej koło(nie miałem jak dokręcić gwintu bo przedłużka na manometrze jest zbyt krótki) 7bar czyli dużo poniżej normy i dlatego pytałem czy może np przez zawór wyrzucać ciśnienie z cylindra, bo wałek może być źle ustawiony.
Sam nie wiem

Dzisiaj po pracy wjeżdżam na warsztat tozaczne powoli rozbierać.
I będę wszystko widział.
[ Dodano: 2016-05-06, 08:25 ]
Powiedzcie mi tylko jedno, wyczytałem że silnik po rozgrzaniu w vag zmienia wartosci w kanale 093 na minus właśnie a w 090 powinno sie poprawić, więc niech ktoś mi powie czy tak jak sprawdziłem w 093 to silnik był ciepły to są złe wskazania nie chcę pakować się w wymianę wszystkiego jeśli okaże się że jednak było ok i dalej będę miał problemy z samochodem.
[ Dodano: 2016-05-06, 11:13 ]
I jeszcze czy wrazie gdyby ślizgi były wyjechane można wymienić tylko je czy tylko cały napinacz bo widze że same ślizgi też są dostępne, chociaż od góry będe widział tylko górne dolnego już nie zobaczę.
I będę wszystko widział.
[ Dodano: 2016-05-06, 08:25 ]
Powiedzcie mi tylko jedno, wyczytałem że silnik po rozgrzaniu w vag zmienia wartosci w kanale 093 na minus właśnie a w 090 powinno sie poprawić, więc niech ktoś mi powie czy tak jak sprawdziłem w 093 to silnik był ciepły to są złe wskazania nie chcę pakować się w wymianę wszystkiego jeśli okaże się że jednak było ok i dalej będę miał problemy z samochodem.
[ Dodano: 2016-05-06, 11:13 ]
I jeszcze czy wrazie gdyby ślizgi były wyjechane można wymienić tylko je czy tylko cały napinacz bo widze że same ślizgi też są dostępne, chociaż od góry będe widział tylko górne dolnego już nie zobaczę.
- Adrianplock
- Forum Audi A8
- Posty: 180
- Rejestracja: 30 gru 2015, 23:15
- Lokalizacja: Płock
Kolega przerabiałem temacik taki sam 
U mnie miałem rozrzad przestawiony o 3 zabki dramat jakis:) wartości identyczne wrecz trche gorsze:)
jadac do domu wybuchł mi nastawnik i wyciekł olej cały ale zdazyłem sie zatrzymac
Diagnoza nastawnik wymiana
przysczypałem sie wymieniłem dwa ale uzywki zakładam odpalam i kle kle kle kle
jeden napina jak nówka a ten od strony pasażera podczas dodawania gazu na napina do 13 fazy tylko a nowy napina do 26
wiec tak Kolego
dwa razy robota
dwa razy auto uziemione
dwa razy stresy
========== bez sensu kupować zamiennniki czy używki które sa już uszkodzone ( po duzym przebiegu )
odebrałem dwa nastawniczki nówki sztuki czekam na mechanik az tylko zwolni sie miejsce i wstawiam na juz 5 raz robote z nastawnikami
w sumie jak bym podsumował to juz bym dawno kupił dwa nowe i zapomniał o temacie 
w nastawniku jest tłoczek który sie wyrabia i przyciera , słabiej cisnienie przez niego przechodzi i gorzej napina i ślizgi nowe w skrajnych przypadlkach pomoga
bierz nowe nastawniki 
kolega wex kilka stron wstecz pod tym linkiem i poczytaj na temat opisałem tam wszystko
http://www.a8team.pl/d2-fl-all-nastawni ... vt9642.htm

U mnie miałem rozrzad przestawiony o 3 zabki dramat jakis:) wartości identyczne wrecz trche gorsze:)
jadac do domu wybuchł mi nastawnik i wyciekł olej cały ale zdazyłem sie zatrzymac

Diagnoza nastawnik wymiana
przysczypałem sie wymieniłem dwa ale uzywki zakładam odpalam i kle kle kle kle
jeden napina jak nówka a ten od strony pasażera podczas dodawania gazu na napina do 13 fazy tylko a nowy napina do 26

wiec tak Kolego
dwa razy robota
dwa razy auto uziemione
dwa razy stresy
========== bez sensu kupować zamiennniki czy używki które sa już uszkodzone ( po duzym przebiegu )
odebrałem dwa nastawniczki nówki sztuki czekam na mechanik az tylko zwolni sie miejsce i wstawiam na juz 5 raz robote z nastawnikami


w nastawniku jest tłoczek który sie wyrabia i przyciera , słabiej cisnienie przez niego przechodzi i gorzej napina i ślizgi nowe w skrajnych przypadlkach pomoga


kolega wex kilka stron wstecz pod tym linkiem i poczytaj na temat opisałem tam wszystko

http://www.a8team.pl/d2-fl-all-nastawni ... vt9642.htm
TYLKO V8
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Rozebrałem na weekend cały przód autka, i jak sie okazało flamaster wszędzie, czyli na 100% nie ustawiali na blokadach, więc czeka mnie dziś lub jutro jego ustawienie ślizg na bank2 wygląda bdb, więc może wytwarzać zbyt słabe ciśnienie.
Podczas jazdy czy też na wolnych nie słychać nastawników tylko przy pierwszym odpalaniu.
Dzisiaj podzwonie za nastawnikami jeszcze.
Podczas jazdy czy też na wolnych nie słychać nastawników tylko przy pierwszym odpalaniu.
Dzisiaj podzwonie za nastawnikami jeszcze.