[D3 08 4.2TDI ] Przybywa oleju w silniku
Przyczyną przybywania oleju może być też zapchany dpf, ale ja obstawiam wtryski, bo u siebie już wymieniłem. Wartości miałem w normie na blokach 72-79, jak i 13,14 (te miałem lepsze niż u ciebie. Miał być taki malinowy silnik, a portfel normalnie urywa. Dobija mnie powoli ta fura. Odczucia z jazdy fajne, ale raz mi przyszło na myśl zmierzyć chociaż 0-100 jak tyle zainwestowałem w furę (wcześniej wtryski, teraz rozrząd). Producent podaje 5,9, ale oni to chyba z górki mierzyli bo ja z wielu przejazdów uzyskałem 6,3-6,7 z czego te 6,3 to takie naciągane. Mechanicy ręce rozkładają, bo fura malina twierdzą. Gdyby nie to, że tyle kasy w...łem w tą A8, to dawno wystawił bym ją na odstrzał na allegro czy jakimś innym olx-ie
-
- Super Klubowicz
- Posty: 359
- Rejestracja: 04 lut 2016, 13:14
- Lokalizacja: Łódz
-
- Super Klubowicz
- Posty: 359
- Rejestracja: 04 lut 2016, 13:14
- Lokalizacja: Łódz
-
- Forum Audi A8
- Posty: 63
- Rejestracja: 10 paź 2015, 21:26
- Lokalizacja: Trojmiasto
Sprawdziłem Grupy 72-79. Wyniki:
Grupa 72: 12.0ms; 4.0ms; 6.0ms
Grupa 73: 2.0ms; 2.0ms; 0.0ms
Grupa 74: -2.0ms; 0.0ms; 0.0ms
Grupa 75: 20.0ms; 18.0ms; 6.0ms
Grupa 76: -4.0ms; 6.0ms; 0.0ms
Grupa 77: 4.0ms; 8.0ms; 2.0ms
Grupa 78: 14.0ms; 28.0ms; 10.0ms
Grupa 79: 0.0ms; 6.0ms; 4.0ms
Czy to są łapie w normie?
Jaka jest norma?
Grupa 72: 12.0ms; 4.0ms; 6.0ms
Grupa 73: 2.0ms; 2.0ms; 0.0ms
Grupa 74: -2.0ms; 0.0ms; 0.0ms
Grupa 75: 20.0ms; 18.0ms; 6.0ms
Grupa 76: -4.0ms; 6.0ms; 0.0ms
Grupa 77: 4.0ms; 8.0ms; 2.0ms
Grupa 78: 14.0ms; 28.0ms; 10.0ms
Grupa 79: 0.0ms; 6.0ms; 4.0ms
Czy to są łapie w normie?
Jaka jest norma?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 63
- Rejestracja: 10 paź 2015, 21:26
- Lokalizacja: Trojmiasto
Można interpretować, że zapieczone jak na plusie, ale ciekawa jest grupa 76. Na pierwszym kanale minus, a na drugim plus Najpierw leją, a później się zapiekają? Tak to jest z odczytami przez VCDS. Chcesz mieć pewność, to zrób test przelewowy. Chciałbym cię pocieszyć, ale widząc te odczyty, to widzę, że czekają cię wydatki na wymianę wtrysków. VCDS nie myli się w jednym zauważyłem. Jeżeli jest odchyłka o 10 to wtryski szlag trafił. Możesz to zignorować, ale nie zdziw się jak przy bucie nagle silnik dokona żywota.
Audi - przewaga dzięki technice
Audi - przewaga dzięki technice
U mnie sytuacja wygląda chyba podobnie
Grupa 72: 6.0ms; 2.0ms; 0.0ms
Grupa 73: 0.0ms; 20.0ms; 14.0ms
Grupa 74: 0.0ms; 24.0ms; 8.0ms
Grupa 75: 4.0ms; 0.0ms; 0.0ms
Grupa 76: 0.0ms; 8.0ms; 0.0ms
Grupa 77: 2.0ms; 4.0ms; 0.0ms
Grupa 78: 2.0ms; 0.0ms; 0.0ms
Grupa 79: 0.0ms; 12.0ms; 8.0ms
Auto zrobiło się strasznie mulaste i poziom oleju bliski MAX
Nie kopci. Zapala normalnie. Może ciut więcej pali.
Wygląda że również 3 wtryskiwacze kwalifikują się do wymiany.
Grupa 72: 6.0ms; 2.0ms; 0.0ms
Grupa 73: 0.0ms; 20.0ms; 14.0ms
Grupa 74: 0.0ms; 24.0ms; 8.0ms
Grupa 75: 4.0ms; 0.0ms; 0.0ms
Grupa 76: 0.0ms; 8.0ms; 0.0ms
Grupa 77: 2.0ms; 4.0ms; 0.0ms
Grupa 78: 2.0ms; 0.0ms; 0.0ms
Grupa 79: 0.0ms; 12.0ms; 8.0ms
Auto zrobiło się strasznie mulaste i poziom oleju bliski MAX
Nie kopci. Zapala normalnie. Może ciut więcej pali.
Wygląda że również 3 wtryskiwacze kwalifikują się do wymiany.
A8 D3 3.0TDi - było
Przy okazji mojej wypowiedzi w tym temacie...
http://www.a8team.pl/d3-all-olej-2t-jak ... t19518.htm
..uzupełnieniem informacji, że wtryski będą lepiej pracowały poprawi się także korekcja.
To są informacje według Pana Sopy SSerwis z którym rozmawiałem przy okazji wymiany oleju w skrzyni.
Wtryski siadają od jakości paliwa, a dodatek w postaci oleju zapewni im zdecydowanie dłuższy żywot, a także ich naprawę jeżeli nie są mocno zużyte.
http://www.a8team.pl/d3-all-olej-2t-jak ... t19518.htm
..uzupełnieniem informacji, że wtryski będą lepiej pracowały poprawi się także korekcja.
To są informacje według Pana Sopy SSerwis z którym rozmawiałem przy okazji wymiany oleju w skrzyni.
Wtryski siadają od jakości paliwa, a dodatek w postaci oleju zapewni im zdecydowanie dłuższy żywot, a także ich naprawę jeżeli nie są mocno zużyte.
Wydaje mi się, że dodawanie oleju co najwyżej może pomagać w momencie jak są sprawne. Gdy już coś się dzieje to trochę za późno na myślenie o tym.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Dobrze.
A jak już wymienię te wtryskiwacze to kodowanie podobnie jak w 3.0TDI?
Tam liczy się cylindry do kodowania od lewej strony czyli 71,72,73 - 74,75,76
tak jak w wątku poniżej
http://www.a6klub.pl/a6c6-wpisanie-nowy ... dca80f0e9b
A tutaj 71,72,73,74 - 75,76,77,78 ?
A jak już wymienię te wtryskiwacze to kodowanie podobnie jak w 3.0TDI?
Tam liczy się cylindry do kodowania od lewej strony czyli 71,72,73 - 74,75,76
tak jak w wątku poniżej
http://www.a6klub.pl/a6c6-wpisanie-nowy ... dca80f0e9b
A tutaj 71,72,73,74 - 75,76,77,78 ?
A8 D3 3.0TDi - było