części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 08 4.2TDI ] Przybywa oleju w silniku

ryrore
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 06 kwie 2016, 18:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ryrore » 14 maja 2016, 22:09

Przyczyną przybywania oleju może być też zapchany dpf, ale ja obstawiam wtryski, bo u siebie już wymieniłem. Wartości miałem w normie na blokach 72-79, jak i 13,14 (te miałem lepsze niż u ciebie. Miał być taki malinowy silnik, a portfel normalnie urywa. Dobija mnie powoli ta fura. Odczucia z jazdy fajne, ale raz mi przyszło na myśl zmierzyć chociaż 0-100 jak tyle zainwestowałem w furę (wcześniej wtryski, teraz rozrząd). Producent podaje 5,9, ale oni to chyba z górki mierzyli bo ja z wielu przejazdów uzyskałem 6,3-6,7 z czego te 6,3 to takie naciągane. Mechanicy ręce rozkładają, bo fura malina twierdzą. Gdyby nie to, że tyle kasy w...łem w tą A8, to dawno wystawił bym ją na odstrzał na allegro czy jakimś innym olx-ie :(

igor.ostrowski
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 359
Rejestracja: 04 lut 2016, 13:14
Lokalizacja: Łódz

Post autor: igor.ostrowski » 14 maja 2016, 22:31

Możliwe, że pomiar był wykonany na 225/60 R16 a Ty masz np 275/35/20 i tutaj jest różnica, opona robi dużą różnice

ryrore
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 06 kwie 2016, 18:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ryrore » 14 maja 2016, 22:50

Nie słyszałem żeby ktoś na 16 tkach jeździł w D3. Ja mam 235/50 R18 .

igor.ostrowski
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 359
Rejestracja: 04 lut 2016, 13:14
Lokalizacja: Łódz

Post autor: igor.ostrowski » 14 maja 2016, 22:53

A to fakt, taka opona nie powinna być przeszkodą, jeżeli zastanawia Cię moc, jedz na hamownie i zobacz czy ma fabryczne parametry, może masz max opcje i waga jest większa

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 15 maja 2016, 15:13

ryrore pisze:Nie słyszałem żeby ktoś na 16 tkach jeździł w D3. Ja mam 235/50 R18 .
Nie zmieszczą się na przednich zaciskach hamulców. Najmniejszy rozmiar to 17-ki.
Bądź dobry jak chleb.

krzysztof1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 63
Rejestracja: 10 paź 2015, 21:26
Lokalizacja: Trojmiasto

Post autor: krzysztof1 » 01 cze 2016, 09:53

Sprawdziłem Grupy 72-79. Wyniki:
Grupa 72: 12.0ms; 4.0ms; 6.0ms
Grupa 73: 2.0ms; 2.0ms; 0.0ms
Grupa 74: -2.0ms; 0.0ms; 0.0ms
Grupa 75: 20.0ms; 18.0ms; 6.0ms
Grupa 76: -4.0ms; 6.0ms; 0.0ms
Grupa 77: 4.0ms; 8.0ms; 2.0ms
Grupa 78: 14.0ms; 28.0ms; 10.0ms
Grupa 79: 0.0ms; 6.0ms; 4.0ms

Czy to są łapie w normie?
Jaka jest norma?

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 01 cze 2016, 16:43

Norma to same zera czyli brak korekcji
masz 3 zapieczone
75 78 i 72
radzie zmienić stacje CPN

krzysztof1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 63
Rejestracja: 10 paź 2015, 21:26
Lokalizacja: Trojmiasto

Post autor: krzysztof1 » 01 cze 2016, 16:59

Wytłumaczy mi ktoś co oznaczają te trzy wartości? Jak je interpretować?

[ Dodano: 2016-06-01, 16:59 ]
No i zasadnicze pytanie. Czy takie "zapieczenie" może powodować dostawanie się ON do oleju?

ryrore
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 06 kwie 2016, 18:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ryrore » 01 cze 2016, 21:30

Można interpretować, że zapieczone jak na plusie, ale ciekawa jest grupa 76. Na pierwszym kanale minus, a na drugim plus :) Najpierw leją, a później się zapiekają? Tak to jest z odczytami przez VCDS. Chcesz mieć pewność, to zrób test przelewowy. Chciałbym cię pocieszyć, ale widząc te odczyty, to widzę, że czekają cię wydatki na wymianę wtrysków. VCDS nie myli się w jednym zauważyłem. Jeżeli jest odchyłka o 10 to wtryski szlag trafił. Możesz to zignorować, ale nie zdziw się jak przy bucie nagle silnik dokona żywota.
Audi - przewaga dzięki technice :)

tobi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 138
Rejestracja: 30 gru 2009, 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tobi » 02 cze 2016, 07:34

U mnie sytuacja wygląda chyba podobnie

Grupa 72: 6.0ms; 2.0ms; 0.0ms
Grupa 73: 0.0ms; 20.0ms; 14.0ms
Grupa 74: 0.0ms; 24.0ms; 8.0ms
Grupa 75: 4.0ms; 0.0ms; 0.0ms
Grupa 76: 0.0ms; 8.0ms; 0.0ms
Grupa 77: 2.0ms; 4.0ms; 0.0ms
Grupa 78: 2.0ms; 0.0ms; 0.0ms
Grupa 79: 0.0ms; 12.0ms; 8.0ms

Auto zrobiło się strasznie mulaste i poziom oleju bliski MAX
Nie kopci. Zapala normalnie. Może ciut więcej pali.
Wygląda że również 3 wtryskiwacze kwalifikują się do wymiany.
A8 D3 3.0TDi - było

eed
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 343
Rejestracja: 09 mar 2012, 15:59
Lokalizacja: Gryfino - Aukra

Post autor: eed » 02 cze 2016, 08:15

Znajomy mechanik kiedys mi opowiedzial historie jak mieli podobny problem z wtryskami, to zalali na pusty zbiornik srodek do czyszczenia ukladu wtryskowego z shela i odpalili na 10 minut, ponoc pomoglo.

Glac
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 297
Rejestracja: 24 wrz 2014, 22:32
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Glac » 02 cze 2016, 08:19

Przy okazji mojej wypowiedzi w tym temacie...
http://www.a8team.pl/d3-all-olej-2t-jak ... t19518.htm

..uzupełnieniem informacji, że wtryski będą lepiej pracowały poprawi się także korekcja.
To są informacje według Pana Sopy SSerwis z którym rozmawiałem przy okazji wymiany oleju w skrzyni.

Wtryski siadają od jakości paliwa, a dodatek w postaci oleju zapewni im zdecydowanie dłuższy żywot, a także ich naprawę jeżeli nie są mocno zużyte.

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 02 cze 2016, 09:15

Fakty: nie naprawialne, nie pomaga im żadne czyszczenie
przykro mi
szkoda kasy na jakies extra dodatki do paliwa

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 02 cze 2016, 09:18

Wydaje mi się, że dodawanie oleju co najwyżej może pomagać w momencie jak są sprawne. Gdy już coś się dzieje to trochę za późno na myślenie o tym.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

tobi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 138
Rejestracja: 30 gru 2009, 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tobi » 02 cze 2016, 13:07

Dobrze.
A jak już wymienię te wtryskiwacze to kodowanie podobnie jak w 3.0TDI?
Tam liczy się cylindry do kodowania od lewej strony czyli 71,72,73 - 74,75,76
tak jak w wątku poniżej

http://www.a6klub.pl/a6c6-wpisanie-nowy ... dca80f0e9b

A tutaj 71,72,73,74 - 75,76,77,78 ?
A8 D3 3.0TDi - było

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl