Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[A8 D3 ALL] Czujniki cisnienia w oponach

Czapi_20
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 22 wrz 2010, 14:01
Lokalizacja: Sosnowiec

[A8 D3 ALL] Czujniki cisnienia w oponach

Post autor: Czapi_20 » 19 maja 2016, 08:54

Witam, mam pytanko odnośnie czujników, czy można je jakoś przeprogramować ?

Czujniki mam dziwnie ustawione na wartości od 2.8 do 3.4 i jak mam poniżej 2.8 na tylnych kołach to mi wywala bledy co chwile.

koła 275/35/20 w ogóle to jakie ciśnienie powinno być w takich oponkach ? Bo jedni mówią że im więcej tym lepiej dla felgi, drudzy że jak za dużo to scieram opone w środku.

Proszę o poradę.

Pozdrawiam

igor.ostrowski
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 359
Rejestracja: 04 lut 2016, 13:14
Lokalizacja: Łódz

Post autor: igor.ostrowski » 19 maja 2016, 08:58

Zastanawiał bym się czy im więcej tym lepiej dla felgi, jak przyłożysz w dziurę to nabita na max opona nic nie zamortyzuje, ja jak nabiłem dość mocno to na dziurze pękła na boku. 235/35/20

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 19 maja 2016, 09:11

255/40/R19 ma na wlepce przy wlewie paliwa naszkrobane 3.0.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Czapi_20
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 22 wrz 2010, 14:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Czapi_20 » 19 maja 2016, 09:30

igor.ostrowski pisze:Zastanawiał bym się czy im więcej tym lepiej dla felgi, jak przyłożysz w dziurę to nabita na max opona nic nie zamortyzuje, ja jak nabiłem dość mocno to na dziurze pękła na boku. 235/35/20
To jakie ty felgi miałeś że taka wąska opona przy 20" ? Ja już tego nie ogarniam sądze że 2.9 przód , 2.8 tył było by w sam raz tylko jak powietrze napompowane to roście wraz z temperaturą ciśnienie do 3.2 ;/

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 19 maja 2016, 10:13

Czapi_20 pisze:Witam, mam pytanko odnośnie czujników, czy można je jakoś przeprogramować ?

Czujniki mam dziwnie ustawione na wartości od 2.8 do 3.4 i jak mam poniżej 2.8 na tylnych kołach to mi wywala bledy co chwile.
Sterownik systemu kontroli ciśnienia powietrza w kołach trzeba poprawnie zakodować.
Do zrobienia tylko z poziomu interfejsu diagnostycznego.
Czapi_20 pisze:koła 275/35/20 w ogóle to jakie ciśnienie powinno być w takich oponkach ?
To wprawdzie z przed-lifta ale przekaz chyba wystaraczająco zrozumiały :)

Obrazek
Czapi_20 pisze:Bo jedni mówią że im więcej tym lepiej dla felgi, drudzy że jak za dużo to scieram opone w środku.
Jak za dużo to ścierasz oponę po środku.
Jak za mało to ścierasz oponę na krawędziach zewnętrznych.

Nieprawidłowe zużycie ogumienia to tylko jeden z aspektów.
Inne rzeczy na które ma wpływ ciśnienie w ogumieniu to trakcja, bezpieczeństwo, komfort czy też nadmierne zużycie różnych elementów układu jezdnego auta.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 19 maja 2016, 10:16

Pamiętaj, że on ma TDI. U mnie w 4.0 wszystkie te wartości są 0.2-0.3 wyższe niż na Twojej tabliczce. Zaraz zapodam foto :)

Proszę:
Obrazek
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 19 maja 2016, 10:21

drago_o pisze:Pamiętaj, że on ma TDI. U mnie w 4.0 wszystkie te wartości są 0.2-0.3 wyższe niż na Twojej tabliczce. Zaraz zapodam foto :)
Owszem, dla TDI mogą być inne.
Ale mój przekaz jest też taki, że wystarczy spojrzeć na to co producent napisał - spojrzeć na wlepkę na klapce od wlewu paliwa albo w instrukcję obsługi auta będzie na pewno szybciej niż czekać aż ktoś odpowie na forum.
No chyba, że kolega nie ma ani wlepki ani książki... albo należy to tych mniej technicznych osób i nie ogarnia tej wlepki... wtedy trzeba szukać pomocy u innych osób :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 19 maja 2016, 10:26

FOSS pisze:Ale mój przekaz jest też taki, że wystarczy spojrzeć na to co producent napisał - spojrzeć na wlepkę na klapce od wlewu paliwa albo w instrukcję obsługi auta
To tak.

Inna sprawa, że jego rozmiaru tam nie znajdzie bo nie jest do końca prawidłowy :) Chyba, że w poliftach coś w tym wymiarze zrobili i rozmiar był deczko inny. Widziałem, że sterownik zegarów ma możliwość wprowadzenia współczynnika obwodu koła, ale narazie nie potrafię go zmienić :D
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Czapi_20
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 22 wrz 2010, 14:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Czapi_20 » 19 maja 2016, 12:35

To w takim razie jak mam się ustosunkować do mojej wlepki ? :)

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 19 maja 2016, 12:42

Tak jak napisałem, Twojego rozmiaru tam nie ma bo nie jest w pełni zgodny z tym co powinno się na aucie znaleźć.

Tak prywatnie, na moje oko jak zrobisz w przedziale 2.8-3.0 to będzie spoko :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Czapi_20
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 22 wrz 2010, 14:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Czapi_20 » 19 maja 2016, 12:47

haha :) dziwne to , może w Langach jest inaczej :D ale na 20" to ona przynajmniej wygląda :D zresztą dziwne jest to że aż taka różnica jest pomiędzy przed a polift :/ Kiedyś był temat odnośnie szerokości opon przy 20" i w przedliftach miało to być tak jak u FOSS'a a w po tak jak u Ciebie Drago. <hmm>

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 19 maja 2016, 12:56

Myślę, że to nie kwestia lift/polift. W grę wchodzi szerokość koła fabrycznego, rozmiar fabrycznej felgi, szerokość fabrycznej felgi i rodzaj silnika(pewnie masa, Nm, HP), wersja nadwozia - może coś jeszcze...

275/35/R20 nie powinno się znaleźć teoretycznie dzisiaj na A8 bo obwód koła jest jeśli się nie mylę około 1.9% większy od rozmiaru oryginalnego, gdzie przyjmowane chyba było za oryginał 255/40/R19. Dopuszczalne wartości z tego co czytam to -2% do +1.6%. U Ciebie (jesli masz dobrze dobraną szerokość felgi - 10', powinno występować przekłamanie 1km/h na każde 50km/h.

My z FOSSem mamy oboje prelifty ;) Może w PB przy mniejszym momencie nie puszczali A8 na tak szerokim laczku :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl