części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 00 4.2PB/LPG ] Pasek rozrządu

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 21 maja 2016, 23:25

To ten luz sie na "oko" ocenia????

Gość

Post autor: Gość » 22 maja 2016, 00:33

Nie do końca ale po naciagu wstepnym jak jest za luźno trza korygować-nie kazdy to łapie i czasem sa właśnie takie wyluzowane rozrzady albo rozjazdy w bloku 93

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 22 maja 2016, 13:07

Aż tak źle chyba nie jest?
http://vaglog.pl/log_260872.html

Awatar użytkownika
puzzel1
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 14 lip 2013, 10:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: puzzel1 » 22 maja 2016, 15:38

Mi padł napinacz hydrauliczny paska po 18tys km, tzn po 18tys zobaczyłem że pasek jest luźny, a po ilu tysiącach km padł dokładnie, to nie wiem... teraz wszystkie robią porządne te części..

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 22 maja 2016, 15:47

Napinaczem jest ta rolka z dziurkami a hydrauliczny jest tłumik dragań- z tego co mi sie wydaje

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 22 maja 2016, 18:02

tak ale on też napina i tłumi za razem :]
i on zazwyczaj jest winowajcą

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 22 maja 2016, 18:18

No moje zdanie akurat jest inne. Bo jeśli podczas zatrzymania silnika któreś koło w glowicy sie cofnie(a to akutat normalne zjawisko) to luz bedzie zawsze. Między kołami rozrządu jest tylko pompa która nie napnie paska. Ewentualnie napinacz musi mieć taką siłe zeby samoczynie (na wygaszonym silniku)przesunął któreś z kół rozrządu napinajac tym samym wszystko.
Przecież dobrze wiemy że jak silnik zatrzyma się inaczej to jest prawidłowo napięty
Mozna zrobic jeszcze taką próbę: kiedy pasek jest luźny przekręcić lewą głowicą w prawo żeby napiąć pasek. U mnie koło akurat sie cofa(sprężanie) Wystarczy przekręcić monent sprężania i jest dobrze napięty.

Ktoś kto wymieniał rozrząd w tym silniku wie że lewa głowica bez założonej blokady"ucieka"

Gość

Post autor: Gość » 22 maja 2016, 18:28

Luz paska sie w zasadzie ocenia na pracującym silniku też bo to widać. owszem jak na zgaszonym pasek lata se po całym rozrządzie jak u dracusa to nie jest to dobre i tam padł napinacz.

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 22 maja 2016, 19:01

Na odpalonym brak żadnego luzu

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 23 maja 2016, 08:43

Tłumik drgań spowolni proces luzowania się paska na zgaszonym. Jeśli silnik się ustawi tak, że wałki będą akurat ciągnąć napinacz - po czasie i tak siądzie czy z tłumikiem czy bez.
Istotą jest ustawienie naciągu przy wale ustawionym na OT ale - w tym OT w którym wchodzą blokady wałków. Inaczej może być za luźno.
Kot też jest Quattro

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 23 maja 2016, 17:40

Rozrząd był ustawiony na blokadzie wału i wałków. wszystko według Elsy (nawet 5 milimetrowy inbus podkładany pod tłumik drgań) jedynie co nie jest według ksiązki to napiecie rolki tej o której pisałem wcześniej-bo nie miałem odpowiedniego klucza

Gość

Post autor: Gość » 23 maja 2016, 18:31

A to dośc istotna sprawa napięcie tej rolki.

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 23 maja 2016, 19:54

No tak ,ale bez oryginalnego klucza cięzko to ustawić- moze nie cięzko, tylko nie wiadomo z jaką siłą.
U mnie jak chodzi to wydaję sie ze jest ok. Jak sie zatrzyma to mam luz jak na filmiku(czasami trochę wiekszy ale nie udało mi sie akurat tego wychwycić)
Zauważyłem też ze jak wygasze to jest napiety dopiero po chwili postoju robi sie luźniejszy

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 23 maja 2016, 21:38

kryhawrc pisze:jak wygasze to jest napiety dopiero po chwili postoju robi sie luźniejszy
Znaczy hydrauliczny tłumik działa. Tak czy siak jeśli nie napiąłeś rolki wspomnianymi 6 Nm to dyskutowanie jest przelewanie z pustego w próżne. To trzeba napiąć zgodnie z instrukcją i zapomnieć. Pasek się luzować będzie bo tak to działa ale czy za dużo czy nie to kto wie?
Pewność daje postępowanie zgodnie z instrukcją i tyle.
6 Nm to jest ok 0,6kg wiszące na ramieniu 1m albo 1,2 kg na ramieniu 50 cm itd. JAk pomyślisz to na kolanie wystrugasz przyrząd do całkiem właściwego napięcia tej rolki z pręta i kawałka żelaza o znanej wadze.
Przy obracaniu wału koniecznie zadbaj by jednak przy dochodzeniu do OT nic się nie cofnęło bo trzeba znów kręcić 2 obroty.
Kot też jest Quattro

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 23 maja 2016, 22:09

Wydaję mi sie że naciagnełem nawet mocniej- ale cóż lepiej sprawdze. Mam blokady tak ze poswięce w sobote kilka godzin i to sprawdzę.
Przyrząd zrobie sobie jutro w pracy bez problemu tylko nie wiem jaka srednica i rozraw tych otworów w rolce???

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl