![]() |
![]() |
![]() |
[D2 00 4.2PB/LPG ] Pasek rozrządu
-
- Super Klubowicz
- Posty: 372
- Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
- Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Aż tak źle chyba nie jest?
http://vaglog.pl/log_260872.html
http://vaglog.pl/log_260872.html
-
- Super Klubowicz
- Posty: 372
- Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
- Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe
No moje zdanie akurat jest inne. Bo jeśli podczas zatrzymania silnika któreś koło w glowicy sie cofnie(a to akutat normalne zjawisko) to luz bedzie zawsze. Między kołami rozrządu jest tylko pompa która nie napnie paska. Ewentualnie napinacz musi mieć taką siłe zeby samoczynie (na wygaszonym silniku)przesunął któreś z kół rozrządu napinajac tym samym wszystko.
Przecież dobrze wiemy że jak silnik zatrzyma się inaczej to jest prawidłowo napięty
Mozna zrobic jeszcze taką próbę: kiedy pasek jest luźny przekręcić lewą głowicą w prawo żeby napiąć pasek. U mnie koło akurat sie cofa(sprężanie) Wystarczy przekręcić monent sprężania i jest dobrze napięty.
Ktoś kto wymieniał rozrząd w tym silniku wie że lewa głowica bez założonej blokady"ucieka"
Przecież dobrze wiemy że jak silnik zatrzyma się inaczej to jest prawidłowo napięty
Mozna zrobic jeszcze taką próbę: kiedy pasek jest luźny przekręcić lewą głowicą w prawo żeby napiąć pasek. U mnie koło akurat sie cofa(sprężanie) Wystarczy przekręcić monent sprężania i jest dobrze napięty.
Ktoś kto wymieniał rozrząd w tym silniku wie że lewa głowica bez założonej blokady"ucieka"
Tłumik drgań spowolni proces luzowania się paska na zgaszonym. Jeśli silnik się ustawi tak, że wałki będą akurat ciągnąć napinacz - po czasie i tak siądzie czy z tłumikiem czy bez.
Istotą jest ustawienie naciągu przy wale ustawionym na OT ale - w tym OT w którym wchodzą blokady wałków. Inaczej może być za luźno.
Istotą jest ustawienie naciągu przy wale ustawionym na OT ale - w tym OT w którym wchodzą blokady wałków. Inaczej może być za luźno.
Kot też jest Quattro
-
- Super Klubowicz
- Posty: 372
- Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
- Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe
No tak ,ale bez oryginalnego klucza cięzko to ustawić- moze nie cięzko, tylko nie wiadomo z jaką siłą.
U mnie jak chodzi to wydaję sie ze jest ok. Jak sie zatrzyma to mam luz jak na filmiku(czasami trochę wiekszy ale nie udało mi sie akurat tego wychwycić)
Zauważyłem też ze jak wygasze to jest napiety dopiero po chwili postoju robi sie luźniejszy
U mnie jak chodzi to wydaję sie ze jest ok. Jak sie zatrzyma to mam luz jak na filmiku(czasami trochę wiekszy ale nie udało mi sie akurat tego wychwycić)
Zauważyłem też ze jak wygasze to jest napiety dopiero po chwili postoju robi sie luźniejszy
Znaczy hydrauliczny tłumik działa. Tak czy siak jeśli nie napiąłeś rolki wspomnianymi 6 Nm to dyskutowanie jest przelewanie z pustego w próżne. To trzeba napiąć zgodnie z instrukcją i zapomnieć. Pasek się luzować będzie bo tak to działa ale czy za dużo czy nie to kto wie?kryhawrc pisze:jak wygasze to jest napiety dopiero po chwili postoju robi sie luźniejszy
Pewność daje postępowanie zgodnie z instrukcją i tyle.
6 Nm to jest ok 0,6kg wiszące na ramieniu 1m albo 1,2 kg na ramieniu 50 cm itd. JAk pomyślisz to na kolanie wystrugasz przyrząd do całkiem właściwego napięcia tej rolki z pręta i kawałka żelaza o znanej wadze.
Przy obracaniu wału koniecznie zadbaj by jednak przy dochodzeniu do OT nic się nie cofnęło bo trzeba znów kręcić 2 obroty.
Kot też jest Quattro