części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL ] Mechanizm (winda) MMI D3

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 25 kwie 2016, 19:11

teoretycznie tak a w praktyce to musisz wyciagnac od kabelkow z silniczka 2 przewody i wlacznik zalozyc poprostu i masz w poz zamknietej i rozlanczasz silnik

ps mozna to jakos recznie raz jakos robilem ze wylaczylem mmitym pokretlem i zamknelosie

jak potem wsiadalem to nie otwieralo sie ale tez nie gralo .... poprostu wylaczone bylo i to bylo zapamietane w profilu chyba bo mam czytnik lini papilarnych

Krzysztof78
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 29 sty 2016, 15:47
Lokalizacja: Haga

Post autor: Krzysztof78 » 29 maja 2016, 21:54

U mnie jednak okazały się trybiki. Wizyta w Gubinie i sprawa załatwiona :-)

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 30 maja 2016, 06:15

ile dałeś?

Krzysztof78
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 29 sty 2016, 15:47
Lokalizacja: Haga

Post autor: Krzysztof78 » 30 maja 2016, 19:11

Są dwie opcje: wymiana trybików (3szt komplet) na plastikowe 450pln oraz na mosiężne 600pln

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 30 maja 2016, 20:14

Mam takie i t akie i i nie za t@@@@ka kase chyba iich pog &#163;÷lo <jezyk2>

Krzysztof78
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 29 sty 2016, 15:47
Lokalizacja: Haga

Post autor: Krzysztof78 » 31 maja 2016, 20:53

Trybiki można kupić tanio ale nie chciałem tego sam wymieniać. Z drugiej strony u mnie w Hadze 350-400 euro taka usługa.

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 03 cze 2016, 10:08

wymiana jest banalna max 30 minut ja u siebie wymieniałem ;)

Awatar użytkownika
hellracer
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 08 maja 2011, 22:00
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: hellracer » 10 cze 2016, 21:19

Całkiem ładnie tu przedstawione


Osobiście mam inny patent niż sznurek - odpięcie zasilania silniczka w windzie

konrado001
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 102
Rejestracja: 26 paź 2012, 14:35
Lokalizacja: Głogów

Post autor: konrado001 » 23 cze 2016, 20:57

Witam.
Rozwiązał ktoś problem z działaniem silnika po pełnym otwarciu?
Zębatki mam mosiężne. Wczesniej działało idealnie i nagle takie coś wkurzające.

Druga sprawa. O jaka wtyczkę chodzi żeby odłączyć silnik?

Ratti
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 08 paź 2016, 16:36
Lokalizacja: Dychów

Post autor: Ratti » 08 paź 2016, 17:55

Witam. Także mam pproblem z pstrykaniem po otwarciu wyświetlacza. Po rozebraniu zębatki całe.
Zauważyłem że przeskakuje ślimak w silniczku. Po rozebraniu także i tam wszystko ok. Wygląda na to że krańcowka nie rozłącza silniczka. Sama krańcowka jest sprawna. Po wymięciu krańcowki od zamykania efekt taki sam przy zamykaniu. Po wpięciu ustępuje. Wygląda to tak jakby sterownik nie reagował na sygnał otwarcia z krańcowki. Widzę że problem występuje często. Rozwiązał ktoś tą zagadkę?

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 10 paź 2016, 14:26

wymiana windy w srodku masz sprezyne która czasem się kończy i nic nie zrobisz jedyne wyjscie wymiana mechanizmu <bezradny>

Ratti
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 08 paź 2016, 16:36
Lokalizacja: Dychów

Post autor: Ratti » 11 paź 2016, 01:35

dracus6662 pisze:wymiana windy w srodku masz sprezyne która czasem się kończy i nic nie zrobisz jedyne wyjscie wymiana mechanizmu <bezradny>
Kolego z całym szacunkiem co ma sprężyna do tego? Mechanizm otwiera się płynnie do końca. Problemem jest to że krańcówka nie rozłącza silniczka po otwarciu mimo że jest sprawna. Po wypięciu krańcówki od zamknięcia mechanizm pstryka także po zamknięciu. Więc to problem w sterowaniu a nie sprężynie.

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 11 paź 2016, 06:21

jezeli otwarcie windy spoznia sie z sygnałem krańcówki /micrko styku winda będzie tyrkotać przez ileś obrotów
to samo jeżeli winda była rozebrana i złozona źle

jezeli krańcówka jest sprawna a można to sprawdzić zwykłym miernikiem to nie doszukasz sie niczego w sterowaniu

slimak silnika ma ilość obrotów jezeli zrobi te ilość wyłaczy sie

terkotanie silnika i podskakujący ekran oznacza uszkodzenie trybków-krańcówek[lub jej okablowania,krańcówki są dwie] lub sprężyny która nie ma siły podnosić ekranu na tyle przy samym końcu że tryby przeskakują czego nie powinny robić jezeli nie byłyby zuzyte, pomimo wszystko tak czy siak obejrzyj czy nie brakuje ci ząbka w srodkowym trybku jest to naprawdę częsta przypadłość

ja sam już pare wind reanimowałem ale tej spręzyny nie udało mi sie zrobić niby otwierało sie do końca ana końcu ekran podskakiwał ze 3x

na silniczku masz taką blokadę blaszke jezeli ją przesuniesz zwalniasz mechanizm i mozesz spróbować cofąć obroty slimaka albo wydłużyc zeby dalej nie kręcił ale i tak mielenie będzie słychać

generalnie

1 krańcówki i kable do sprawdzenia

2 tryby do sprawdzenia ewentualnie do wymiany

3 spężyna do sprawdzenia z wymianą raczej cięzko ze względu na dostep do takiej sprezyny na rynku

4 ewentualnie spróbować ustawić slimaka

Ratti
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 08 paź 2016, 16:36
Lokalizacja: Dychów

Post autor: Ratti » 11 paź 2016, 07:46

Tryby są całe na 100%. Podlaczyłem winde po wymontowaniu i przeskoki występują nie na trybach tylko na ślimaku w obudowie silniczka. I tylko po całkowitym otwarciu. Miernikiem sprawdzałem krańcówke i działa poprawnie. Próbowałem też ją nacisnąć zanim mechanizm się całkiem otwoży co powinno zatrzymać otwieranie ale żadnej reakcji. Kiedy zrobiłem to samo z krańcówką zamykania mechanizm się zatrzymał. Może faktycznie kabelek gdzieś uszkodzony. Tylko dokąd one idą z windy.


Dzisiaj odpaliłem auto i ku mojemu zdziwieniu monitor wysunął się bez jakiegokolwiek strzelania. Zamykałem kilkukrotnie i za każdym razem idealnie. Więc musi to byc cos związane z elektryką. Albo krańcówka albo przewód. Zobaczymy ile czasu będzie ok. Śmieszna sytuacja bo akurat wczoraj wieczorem powymieniałem baterie w pilocie od auta i immo handsfree. Jedno do drugiego nie ma nic widać zbieg okoliczności.


No i po skasowaniu błędów sterownika silnika wszystko wrociło do '' normy". Monitor znowu pstryka :(


Ok wałkujemy temat dalej, kolejna teoria :) wydaje mi się że winda działa zależnie od temperatury. Poniżej 10 st. Chodzi poprawnie. Jak auto się zagrzeje znowu to samo. Podejrzewam że w ktorejś kostce coś nie łączy. Pytanie tylko skąd idzie zasilanie na silniczek mmi i krańcówki? Ze sterownika mmi? Czy może coś innego steruje otwieraniem windy?

koza83
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 1
Rejestracja: 08 sty 2017, 20:01
Lokalizacja: śląsk

Post autor: koza83 » 08 sty 2017, 20:05

Witam,niestety winda padła,jutro biorę sie za rozbiórkę,gdzie mozna zakupic kpl zebatek,oczywiscie po taniosci:)Jakies wskazowki serwis foto czy aleniegro:)
koza

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl