części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D2 99 LPG ] Wibracje bardzo nieregularne

pavel44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:16
Lokalizacja: Toruń

[S8 D2 99 LPG ] Wibracje bardzo nieregularne

Post autor: pavel44 » 06 cze 2016, 19:57

Witam. Uprzedzę, że chyba przeczytałem wszystkie posty na temat wibracji. Ogólnie jakiś miesiąc temu jadąc po nierównym asfalcie ok 150 kmh po wciśnięciu gazu samochód wpadł w jakieś wibracje, zaczęło telepać kierownicą i podwoziem. Zacząłem się przyglądać temu i zauważyłem, że kierownica delikatnie drga podczas jazdy, a przy hamowaniu silnikem z większej prędkości wibracje kierownicy znacznie sie zwiększają. Jadąc ponownie po niezbyt równym asfalcie sytuacja się powtórzyła sprzed miesiąca tzn samochód wpadł w duże wibracje. Koła dwa razy wyważane, półosie przednie regenerowane w porządnym zakładzie, zawias też zmieniany rok temu. Czy te drgania kierownicy prawdopodobnie wskazują na przednią oś ?
xyz

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 06 cze 2016, 21:05

Ja tak miałem jak felgi miałem pokrzywione. Wyważane było i nic. unieś bok samochodu wbij D i zobacz jak się kółka kręcą, jak krzywe to może być ta przyczyna.
I`m the LPG master

pavel44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 06 cze 2016, 22:52

Jedna felga była delikatnie krzywa, dałem do prostowania i nic nie zmieniło. To mi wygląda ewidentnie na usterkę układu napędowego tylko przy quattro wyłapać luz <niechce>

[ Dodano: 2016-06-06, 22:52 ]
W sobote karne sie na podnośnik i jak wszystko bedzie niby ok to wybiorę sie na test drogowy kół.
xyz

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 06 cze 2016, 23:07

Sluchaj ja mam podobnie ale tylko przy 120kh tylko. Auto zaczyna wibrowac czuć jakby z porzodu ale telepie calym autem. Test drogowy kol zrobiony, felgi proste opony ok, wiec zostaje chyba uklad napędowy.


Do 100kmh nie nie telepie, przy 130-140kmh wpada w lekkie nieregularne wibracje a powyżej juz znów nic <bezradny>

Mam polski na podmiane wiec zobaczymy, bo mam jeszcze cos takiego ze podczas możnego przyspieszaniatez delokwtnje wibruje a potem ok....

Jak to nie poloski to nie wiem,..... ASB raczej odpada....
to nie jest zwykły napęd...to

pavel44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 06 cze 2016, 23:14

Jak podczas przyśpieszenia na wysokim biegu to półośki przednie prawdopodobnie. U mnie jak zacznie drgać to niezależnie czy przyśpieszam czy zwalniam dlatego za cholere nie potrafię wskazać skąd to sie bierze <hmm> Na początek lipca jestem umówiony z panem Markiem i jak ja tego wcześniej nie wyczaje to licze na niego.
xyz

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 06 cze 2016, 23:25

powodów może być miliony. Ja mam wibracje i okazało się że krzyżak na wale jest rozwalony, i przy okazji rozwalił uszczelniacz na torsenie.

Półośki mogą być, to fakt. A tarcze hamulcowe?

Jedź najlepiej na ten podnośnik co wszystkie koła wiszą, posadź chłopa do samochodu i powiedz aby rozpędził koła do jakiejś tam większej prędkości. Wściekałem sięrok czasu na te wibracje i po tym zabiegu było w 2 minuty wiadome co jest grane.
I`m the LPG master

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 07 cze 2016, 07:43

u mnie tarcze też będą pokrzywione chyba albo to od zawiechy. Wczoraj wymieniałem amorki z przodu i górny prosty wahacz jest popękany na gumie (tulei).
ale odnośnie tarcz to poniżej 120kmh nic nie bije dopiero przy większych prędkościach czuć bicie.
Interesujące jest to że u mnie jak się rozpędzę i jade tak 160-170kmh i zaczne zwalniac bez wciskania hamulca to gdy auto schodzi powoli do tych 120km/h znów zaczyna delikanie wibrować....cały czas się rozchodzi tu o to nieszczęsne 110-130kmh (dzie psia jego morda jest to najczęściej "używana" prędkość :/ ) ...

jeszcze musze od kogos dorwać koła na podmiankę żeby je wykluczyć choć wiem na 90% że to nie od kół....
to nie jest zwykły napęd...to

pavel44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 07 cze 2016, 08:25

No chyba najpewniejsze sposób to auto na podnośnik, wysoki bieg i obserwować każda ruchoma cześć
xyz

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 07 cze 2016, 08:56

martin_rs4 pisze:zaczne zwalniac bez wciskania hamulca
buda wtedy przechyla się tak jak by do przodu, obciążone są pewne partie podwozia - ciężko mi to wytłumaczyć ale może tutaj leży przyczyna? Może być gdzieś luz na jakiejś gumie i po lekkim przemieszczeniu podczas wytracania energii, buda może drżeć.
pavel44 pisze:No chyba najpewniejsze sposób to auto na podnośnik
Bądź dobrej myśli, ale nie nastawiaj się w 100 procentach tylko na to, bo jak ja wjechałem i siedziałem w środku, panowała błoga cisza :)

U nas w quattro, felunie można tak szybko sprawdzić:

Tak nawiasem - stare opony robiłem tym sposobem i ząb zniknął - 15 minut roboty :D
I`m the LPG master

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 26 sie 2016, 09:40

a ja dalej walcze z wibracjami...

wymienione:

*nowe dolne banany ( reszta wahaczy ok)
*nowe amorki
*hamulce od D3 z ori tarczami ccco- wsio proste
*półośki
*nowe drążki kierownicze
*ustawiona cała geometra
*podmienione koła (też na ori)


dalej jest to samo <nienie> do 80-90km/h jak po stole od 140km/h też tylko i wyłącznie w zakiesie prędkości 110-130km/h telepie mi autem i nie czuć tego na kierownicy. Jest to jakby odczuwalne bardziej z przodu.
Zauważyłem, że jak wchodzę w ostry łuk przy większej prędkości to też czuć takie wibracjie <bezradny>

Rozpędze auto do 160km/h i puszcze całkiem gaz to samoczynnie zwalniając, znów przy zakiesie prędkości 110-130km/h wpada w wibracje a poniżej ustaje

już mi ręce opadają do kostek <placze>

Jedynie co mnie pociesza to że nie są to nowe opony.... <faktycznie>
to nie jest zwykły napęd...to

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 26 sie 2016, 10:49

Łożyska na kołach + mechanizm różnicowy jeszcze pozostał.
I`m the LPG master

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 26 sie 2016, 11:06

dziś zrobie jak mi Apo radził i rozpędzę się do 160km/h wrzuce na Neutrala i nich się toczy. Będę obserwował co się dzieje.

pojade jeszcze na podnośnik i zobaczę jak to od spodu wygląda.

Luzy na różnicowym zawsze były ale czy to to> podczas przyspieszania nic nie telepie tylko jak wchodzę ten specyficzny zakres prędkości to telepie
emilus143 pisze:Łożyska na kołach
chodzą cicho, może piasta <hmm> ale to by nie było ciągle czuć / telepać ?
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 26 sie 2016, 11:30

Piasty mogą miec jakies "ale" test "na luzie" może cos pokazac a może nic nie pokazac ale probowac trza wszystkiego. Łozyska moga być ciche ale cos może sie z nimi stać po np jakiejs terapii szokowej w dziurze na jezdni,tak samo piasta.

Marcin zob porzadek z tym szmelcem mastersporta chyba że już zrobiłeś? Potem jeszcze te heble z tyłu zostają i przy okazji dokładne oględziny tyłu.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 26 sie 2016, 11:53

już zareklamowany mają mi przysłać nowy, ale tutaj czuć by było Apo przy hamowaniu bardziej niżeli podczas jazdy. Tak czy inaczej porządek musze zrobić.

a może przeguby by wymienić na nowe <bezradny>

qurwa już dość mam bo kasa idzie a poprawy nie ma.... <bezradny>
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 26 sie 2016, 11:56

Marcin zmieniałes całe półosie to raczej nie przeguby
nowe to jakies zamienniki i nie sa jakoś specjalnie dobre

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl