części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 98 4.2PB ] Wymiana termostatu

Limbo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 104
Rejestracja: 24 kwie 2010, 20:59
Lokalizacja: Lubin

[D2 98 4.2PB ] Wymiana termostatu

Post autor: Limbo » 30 wrz 2010, 17:26

Cześć.
Ostatno czyli dziś zauważyłem problem. Mianowicie auto w trasie ma 75* dogrzewa sie tylko w koreczku do 90*
Rozrząd był wymieniany jakieś 1- 1,5 roku temu, kompletnie w porządnym zakładzie i mam wszelkie papiery, lecz nie zainteresowałem sie nawet tym co wymienili:) nie wiem czy wymieniali termostat. Na silnikach troszkę się znam więc moje podejrzenia padły na termostat.
Wentylatory moim zdaniem pracują prawidłowo i ten drugi nie załącza się póki sie nie nagrzeje. Wiskoza wydaje sie być także ok- bo pracuje tak jak pracowała.
Więc jeżeli są w tym silniku jeszcze jakieś inne cuda to może to one ale raczej termostat.
Wymieniłem już termostat w innych autach (honda, volvo) ale w a8 nawet nie wiem gdzie jest.
Mam nadzieje ze nie musze ściągać rozrządu:) Jest to silnik 299KM wiec 4 zawory na zyl.
Poprosze więc o podpowiedzi co z czym, no i gdzie termostat od czego zacząć?
Szukałem na forum odpowiedzi ale nie ma. A może to coś innego niż termostat?
A8 z 1998 roku wersja przejsciowa z 5 biegową skrzynią.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 12 lut 2015, 10:04 przez Limbo, łącznie zmieniany 3 razy.

MotoRider
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 87
Rejestracja: 01 lip 2010, 16:14
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: MotoRider » 30 wrz 2010, 18:21

ja tak mialem w 2 audikach i był to termostat, mechanik wymienil to bez sciagania rozrzadu ale kto go tam wie co on robił ...

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 30 wrz 2010, 19:34

http://www.brittcrowell.com/2006/2006-0 ... index.html , http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... lace0.html , najczęściej robią to przy okazji wymiany rozrządu ale jak się pomęczysz to dasz radę tylko jest trochę ciasno. Na tych linkach masz pogląd gdzie jest termostat . Troszkę o tym było http://www.a8team.pl/topics12/921.htm
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Marcin123
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 126
Rejestracja: 14 paź 2009, 13:52
Lokalizacja: radomsko

Post autor: Marcin123 » 01 paź 2010, 20:29

ja w zime na trasce tez mialem 75-80 stopni,wymiana termostatu pomogla i szybciej do 90 stopni dochodzi,po zdjeciu pokrywy silnika i odkreceniu takiej niewielkiej kosteczki(nie wiem co to jest) dojscie jest nie najgorsze ale ja przez to ze sruba mi sie wyrobila musialem odpuscic i niestety pas przedni do zdjecia musial isc pozdrawiam

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 03 paź 2010, 17:05

do wymiany tego musi byc dobry,cierpliwy i wygimnastykowany fachman. Wiekszosc przy tym pada i wola sciagnac caly przod. Dojscie ciulowe (od rozrzadu) i dlatego powinno sie wymieniac przy okazji wymiany paska. Spadek temp podczas jazdy w trasie to typowy objaw padnietego termostatu

Marcin123
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 126
Rejestracja: 14 paź 2009, 13:52
Lokalizacja: radomsko

Post autor: Marcin123 » 03 paź 2010, 17:29

orginalne sruby na klucze imbusowe,u mnie sruba byla wyrobiona i nawet nie pomoglo kupno nowego klucza,teraz mam zalozone zwykle sruby wiec nastepnym razem powalczymy pozdrawiam

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 03 paź 2010, 22:17

W skróconej wersji tego silnika czyli 2.8 daje radę
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Limbo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 104
Rejestracja: 24 kwie 2010, 20:59
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Limbo » 04 paź 2010, 14:36

dzieki Panowie za podpowidzi.
Lada dzien bede szukał kogos do wymiany:) chociaż mało mi to przeszkadza więc znając życie będzie się odwlekać.
:)

Marcin123
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 126
Rejestracja: 14 paź 2009, 13:52
Lokalizacja: radomsko

Post autor: Marcin123 » 04 paź 2010, 19:05

tylko wez poprawke na temperature, narazie mamy na plusie ale juz niedlugo bedzie zimniej, zalezy ile masz zamiar z tym zwlekac bo moze byc tak ze przy -15 temperatura silnika spadnie do 60 a to juz zdrowe dla silnika nie jest pozdrawiam

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 04 paź 2010, 22:12

i od razu wiecej pali
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

przemoR888
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 313
Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
Lokalizacja: wielkopolska/ Piła

Post autor: przemoR888 » 05 paź 2010, 17:56

ja zbierałem się do wymiany termostatu bardzo długo :mrgreen: a okazało się że jest to łatwa i szybka robótka ok.10-15min. jak ma ktoś problem to śmiało mogę pomóc :mrgreen:

tanatorq
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 24 lis 2009, 16:42
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: tanatorq » 16 lis 2010, 01:24

hmm lepiej że silnik się nie dogrzewa niż miałaby temperatura iść w góre i się płyn gotować, pierwsze słyszę że niedograny silnik bardziej się psuje wiem że gdy jest zimny czyli zaraz po odpaleniu to tak ale płyn chłodniczy a temperatura silnika to chyba dwie inne rzeczy, a jeszcze temperatura oleju w silniku. nawet jak dojdzie w zdrowym aucie temperatura szybko do 90 stopni to silnikowy olej nie dojdzie chyba do normalnej temperatury pracy aż tak szybko a jak ma się zepsuty termostat to może płyn chłodniczy i nie dojdzie do 90 stopni ale po pewnym czasie olej silnikowy chyba powinien dojść do optymalnej temperatury pracy

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 16 lis 2010, 12:51

wbrew pozorom jest to prosty zabieg, sam sie za to zabieralem rok a po otwarciu maski odechciewalo mi sie lecz przyszedl czas i zajelo mi to 30 min

Limbo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 104
Rejestracja: 24 kwie 2010, 20:59
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Limbo » 19 lis 2010, 10:59

to na weekend i ja sie zabieram bo te 75 max to mnie wkurza:D tylko na postoju mam 90
Pali oczywiscie jeszcze więcej:D dziad jeden:D ale tak ostatni dalem popalic saabowi aero na swiatłach ze...eeeeeeeeeeeeeh niech pali:D
pozdro.
Acha jaki termostat o jakiej temp. otwarcia brac?

tanatorq
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 24 lis 2009, 16:42
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: tanatorq » 19 lis 2010, 11:30

jaki ten model auta masz bo masz napisane że 98 rok a skrzynia z nowszego a8 bo 5cio biegowa daj jaki rok tego auta i tyle i czy silnik od nowości nie zmieniany na inny symbol był do rocznika 1998 z silnikiem V8 wyskoczył taki numer termostatu:

b 078 121 113 F

oznaczenie 87C

zapewne oznaczenie chodzi przy jakiej temp się otwiera czyli zapewne przy 87 stopniach
numer seryjny możesz wziąć po to by Ci w zamienniku również zmienili, ja zmieniałem kiedyś nie pamiętam ile kosztuje ale pamiętam że brałem oryginał po trochę niższej cenie ze sklepu z zamiennikami, także skoro był oryginał to pewnie zamienników wtedy nie było ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl