![]() |
![]() |
![]() |
[D2 98 4.2PB ] Wymiana termostatu
[D2 98 4.2PB ] Wymiana termostatu
Cześć.
Ostatno czyli dziś zauważyłem problem. Mianowicie auto w trasie ma 75* dogrzewa sie tylko w koreczku do 90*
Rozrząd był wymieniany jakieś 1- 1,5 roku temu, kompletnie w porządnym zakładzie i mam wszelkie papiery, lecz nie zainteresowałem sie nawet tym co wymienili:) nie wiem czy wymieniali termostat. Na silnikach troszkę się znam więc moje podejrzenia padły na termostat.
Wentylatory moim zdaniem pracują prawidłowo i ten drugi nie załącza się póki sie nie nagrzeje. Wiskoza wydaje sie być także ok- bo pracuje tak jak pracowała.
Więc jeżeli są w tym silniku jeszcze jakieś inne cuda to może to one ale raczej termostat.
Wymieniłem już termostat w innych autach (honda, volvo) ale w a8 nawet nie wiem gdzie jest.
Mam nadzieje ze nie musze ściągać rozrządu:) Jest to silnik 299KM wiec 4 zawory na zyl.
Poprosze więc o podpowiedzi co z czym, no i gdzie termostat od czego zacząć?
Szukałem na forum odpowiedzi ale nie ma. A może to coś innego niż termostat?
A8 z 1998 roku wersja przejsciowa z 5 biegową skrzynią.
Pozdrawiam.
Ostatno czyli dziś zauważyłem problem. Mianowicie auto w trasie ma 75* dogrzewa sie tylko w koreczku do 90*
Rozrząd był wymieniany jakieś 1- 1,5 roku temu, kompletnie w porządnym zakładzie i mam wszelkie papiery, lecz nie zainteresowałem sie nawet tym co wymienili:) nie wiem czy wymieniali termostat. Na silnikach troszkę się znam więc moje podejrzenia padły na termostat.
Wentylatory moim zdaniem pracują prawidłowo i ten drugi nie załącza się póki sie nie nagrzeje. Wiskoza wydaje sie być także ok- bo pracuje tak jak pracowała.
Więc jeżeli są w tym silniku jeszcze jakieś inne cuda to może to one ale raczej termostat.
Wymieniłem już termostat w innych autach (honda, volvo) ale w a8 nawet nie wiem gdzie jest.
Mam nadzieje ze nie musze ściągać rozrządu:) Jest to silnik 299KM wiec 4 zawory na zyl.
Poprosze więc o podpowiedzi co z czym, no i gdzie termostat od czego zacząć?
Szukałem na forum odpowiedzi ale nie ma. A może to coś innego niż termostat?
A8 z 1998 roku wersja przejsciowa z 5 biegową skrzynią.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 12 lut 2015, 10:04 przez Limbo, łącznie zmieniany 3 razy.
- pioter
- Moderator
- Posty: 2294
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
http://www.brittcrowell.com/2006/2006-0 ... index.html , http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... lace0.html , najczęściej robią to przy okazji wymiany rozrządu ale jak się pomęczysz to dasz radę tylko jest trochę ciasno. Na tych linkach masz pogląd gdzie jest termostat . Troszkę o tym było http://www.a8team.pl/topics12/921.htm
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
ja w zime na trasce tez mialem 75-80 stopni,wymiana termostatu pomogla i szybciej do 90 stopni dochodzi,po zdjeciu pokrywy silnika i odkreceniu takiej niewielkiej kosteczki(nie wiem co to jest) dojscie jest nie najgorsze ale ja przez to ze sruba mi sie wyrobila musialem odpuscic i niestety pas przedni do zdjecia musial isc pozdrawiam
-
- Super Klubowicz
- Posty: 313
- Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
- Lokalizacja: wielkopolska/ Piła
hmm lepiej że silnik się nie dogrzewa niż miałaby temperatura iść w góre i się płyn gotować, pierwsze słyszę że niedograny silnik bardziej się psuje wiem że gdy jest zimny czyli zaraz po odpaleniu to tak ale płyn chłodniczy a temperatura silnika to chyba dwie inne rzeczy, a jeszcze temperatura oleju w silniku. nawet jak dojdzie w zdrowym aucie temperatura szybko do 90 stopni to silnikowy olej nie dojdzie chyba do normalnej temperatury pracy aż tak szybko a jak ma się zepsuty termostat to może płyn chłodniczy i nie dojdzie do 90 stopni ale po pewnym czasie olej silnikowy chyba powinien dojść do optymalnej temperatury pracy
jaki ten model auta masz bo masz napisane że 98 rok a skrzynia z nowszego a8 bo 5cio biegowa daj jaki rok tego auta i tyle i czy silnik od nowości nie zmieniany na inny symbol był do rocznika 1998 z silnikiem V8 wyskoczył taki numer termostatu:
b 078 121 113 F
oznaczenie 87C
zapewne oznaczenie chodzi przy jakiej temp się otwiera czyli zapewne przy 87 stopniach
numer seryjny możesz wziąć po to by Ci w zamienniku również zmienili, ja zmieniałem kiedyś nie pamiętam ile kosztuje ale pamiętam że brałem oryginał po trochę niższej cenie ze sklepu z zamiennikami, także skoro był oryginał to pewnie zamienników wtedy nie było
b 078 121 113 F
oznaczenie 87C
zapewne oznaczenie chodzi przy jakiej temp się otwiera czyli zapewne przy 87 stopniach
numer seryjny możesz wziąć po to by Ci w zamienniku również zmienili, ja zmieniałem kiedyś nie pamiętam ile kosztuje ale pamiętam że brałem oryginał po trochę niższej cenie ze sklepu z zamiennikami, także skoro był oryginał to pewnie zamienników wtedy nie było
