![]() |
![]() |
![]() |
[D2 FL ALL ] Problem z klimatronikiem w trybie AUTO
[D2 FL ALL ] Problem z klimatronikiem w trybie AUTO
Witam. juz kiedys pisałem ze mam problem z klimatronikiem. wymieniłem wadliwe silniczki i błedów brak a w trybie auto na 20st klimatronik chłodzi chłodzi obniza nawiew i wiatrak chodzi miedzy 1 a 3 kreską co przy takich temperaturach skutkuje ze w aucie jest za ciepło i musze recznie ja podkrecic, na 22st nie da sie wogole jechac za goraco w aucie. a dwniej na 22 była az za zimno na trybie auto. jedyne co udło mi sie vcds sprawdzic to ze klima schładza powietrzze do 4stopni. przegladłem wszystkie bloki pomiarowe i zadnej innej temeperatury nie da sie sprawdzic. wiem ze w srodku sa jakies czujniki na ktorych bazuje klimatronik ale nigdzie nie znalazłem jak je sprawdzic i gdzie one sie znajdują. miał ktos podobny problem lub moze ktos cos doradzi. brak mi juz pomysłów
Ostatnio zmieniony 16 cze 2016, 23:06 przez grzybek86, łącznie zmieniany 1 raz.
- bazzzyl
- Super Klubowicz
- Posty: 486
- Rejestracja: 03 sty 2014, 18:13
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1999
- Silnik: V6 2.8
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Niunia
- Lokalizacja: Warszawa
Jak nastawisz klimę na manual i zwiększysz obroty, to jakie powietrze leci (ustaw tylko nawiew środkowy)?
Miałem podobne objawy, że klima po prostu nie dawała rady i wiatrak kręcił na maksa, a ledwo co chłodek był. Okazało się, że brakło czynnika.
Teraz przy sprawnej klimie przy nastawionych 22* w trybie auto wiatrach chodzi na 1-2 kreski i jest chłodno (na dworze 25+).
Może spróbuj z wymianą samego klimatronika. Nie jest to jakaś droga impreza, a mi kiedyś to pomogło, bo poprzedni był walnięty (latem zamykał wentylatory przy włączonym obiegiem otwartym, zimą z kolei działał poprawnie). Sprawdź, czy będzie różnica na otwartym i zamkniętym obiegu.
Miałem podobne objawy, że klima po prostu nie dawała rady i wiatrak kręcił na maksa, a ledwo co chłodek był. Okazało się, że brakło czynnika.
Teraz przy sprawnej klimie przy nastawionych 22* w trybie auto wiatrach chodzi na 1-2 kreski i jest chłodno (na dworze 25+).
Może spróbuj z wymianą samego klimatronika. Nie jest to jakaś droga impreza, a mi kiedyś to pomogło, bo poprzedni był walnięty (latem zamykał wentylatory przy włączonym obiegiem otwartym, zimą z kolei działał poprawnie). Sprawdź, czy będzie różnica na otwartym i zamkniętym obiegu.
do manulana nie mam zastrzerzen leci lodowate powietrze na kazdych kratkach jakie ustawie. klima ma 4st na czujnikach. problem jest ze jak dm aauto to zbyt zmniejsza nadmuch i jest cieplo w aucie bo za walno wiatrak chodzi jak podkrece recznie jedna lub dwie kreski juz jest ok a jak znow dam auto jest problem
Wiec pierwsze przeloze ten panel moze akurat cos od tego. Bo juz innej opcji nie mam co moze byc
[ Dodano: 2016-06-17, 10:46 ]
A czy ktos wie jak odczytac jakie temperatury sa na czyjnikach w kabinie auta? Moze ktorych czujnik cos szwankuje?
[ Dodano: 2016-06-17, 15:40 ]
moze ktos wie co oznaczaja poszczegolne temperatury w blokach 14 i 15 klimatronika
[ Dodano: 2016-06-17, 19:46 ]
zastanawiam sie jeszcze czy panel klimatronika ma wpływ na wydojność nadmuchu. otoż wydaje mi sie ze jakby na max obrotach mniej powietrza wpadało do kabiny.
sprawdziłem obieg zamkniety i bez roznicy tak samo jest jak na otwartym
[ Dodano: 2016-06-17, 10:46 ]
A czy ktos wie jak odczytac jakie temperatury sa na czyjnikach w kabinie auta? Moze ktorych czujnik cos szwankuje?
[ Dodano: 2016-06-17, 15:40 ]
moze ktos wie co oznaczaja poszczegolne temperatury w blokach 14 i 15 klimatronika
[ Dodano: 2016-06-17, 19:46 ]
zastanawiam sie jeszcze czy panel klimatronika ma wpływ na wydojność nadmuchu. otoż wydaje mi sie ze jakby na max obrotach mniej powietrza wpadało do kabiny.
sprawdziłem obieg zamkniety i bez roznicy tak samo jest jak na otwartym