3,3 baraVanDyke pisze:A ile Ci wyszło?
[D3 05 4.2MPI ] Błąd sondy lambda.
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Ciśnienie na biegu jałowym powinno wynosić ~3.5 BAR.
Ale to nie wszystko...
czy po ściągnięciu podciśnienia na regulatorze ciśnienie idzie do 4 BAR?
czy po wyłączeniu silnika w ciągu 10 minutek ciśnienie nie spadnie niżej niż 2.5 BAR?
czy podczas jazdy i dużego obciążenia silnika ciśnienie idzie w kierunku 3.8 BAR ?
Ale to nie wszystko...
czy po ściągnięciu podciśnienia na regulatorze ciśnienie idzie do 4 BAR?
czy po wyłączeniu silnika w ciągu 10 minutek ciśnienie nie spadnie niżej niż 2.5 BAR?
czy podczas jazdy i dużego obciążenia silnika ciśnienie idzie w kierunku 3.8 BAR ?
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Przed wymianą filtra paliwa spadało do 3,2 BARmarekp750 pisze:Ciśnienie na biegu jałowym powinno wynosić ~3.5 BAR.
Po zmianie filtra trzymało ciśnienie 3,3 BAR
Jak na razie nie zaświeca się sonda,pojeżdżę trochę i zobaczymy czy się zaświeci.
Cała reszta nie sprawdzana ale dobrze wiedzieć na przyszłość.marekp750 pisze:czy po ściągnięciu podciśnienia na regulatorze ciśnienie idzie do 4 BAR?
czy po wyłączeniu silnika w ciągu 10 minutek ciśnienie nie spadnie niżej niż 2.5 BAR?
czy podczas jazdy i dużego obciążenia silnika ciśnienie idzie w kierunku 3.8 BAR ?
Dzięki za wskazówki.
Myślę, że temat będzie powiązany z moim
http://www.a8team.pl/d3-03-42mpi-bledy- ... t20386.htm
Kody błędów mamy inne bo używamy innych interfejsów.
Na autostradzie wywaliło korekty do 18%. Sprawdź jeszcze swoje.
http://www.a8team.pl/d3-03-42mpi-bledy- ... t20386.htm
Kody błędów mamy inne bo używamy innych interfejsów.
Na autostradzie wywaliło korekty do 18%. Sprawdź jeszcze swoje.
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Panowie wychodzi na to problem został rozwiązany,w końcu mam czysty sterownik
Problemem był filtr paliwa marki Filtron.
I tu chciał bym szczególnie podziękować kolegom
marekp750
michalwruszak
Problemem był filtr paliwa marki Filtron.
I tu chciał bym szczególnie podziękować kolegom
marekp750
michalwruszak
Ostatnio zmieniony 05 lip 2016, 17:46 przez 123mielony, łącznie zmieniany 1 raz.
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Może jak bym miał mocniejsza pompę paliwową to i przez Filtrona by przepchała,ale 3,3BAR-a nie dawało rady.Po wymianie filtra paliwa na Mann-a nie wyskakuje żaden błąd.Apophis pisze:O prosze czyli jednak cos na rzecz z tymi filtronami jest.
Podejrzewam że w przyszłości nie minie mnie wymiana pompy ale puki co daje radę.
Nie będę zakładał nowego tematu a też mam błędy z sondy. A wiec tak, co jakiś czas podpinam kompa a tam w silniku błąd:
17538 001 P1130 Rząd 2,adaptacja mieszanki (mult.) Mieszanka za uboga, Przekroczona górna wartość graniczna. Jeżeli zamienił bym sondy stronami i obserwował jaki błąd się pojawi to mogło by się wyjaśnić czy to wina sądy czy problem jest gdzieś indziej?
17538 001 P1130 Rząd 2,adaptacja mieszanki (mult.) Mieszanka za uboga, Przekroczona górna wartość graniczna. Jeżeli zamienił bym sondy stronami i obserwował jaki błąd się pojawi to mogło by się wyjaśnić czy to wina sądy czy problem jest gdzieś indziej?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Tak , to jest wyjście
Korekta LPG także wskazana
Korekta LPG także wskazana
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
-
- Forum Audi A8
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Błąd sondy lambda.
Zaraz zaraz jak to po zamianie wtyczek ?? zamieniłeś same wtyczki bez wykręcenia i zamiany sond ? ? Przecież jak jedna strona kuleje np cewki, świece wtryski etc i każe się to regulować sondą z drugiej strony to jak jechać autostradą pod prąd..123mielony pisze:Panowie i Panie mam taką zagadkę.
Walczę z tym już dość długo i mam tego serdecznie dość,a mianowicie zaświeca mi się kontrolka chek engin i wywala błąd
18629-Sonda lambda 1 : zespół 2
P2197-008-sygnał mieszanka za uboga-MIL zapalona
Czuć delikatne mrowienie na karoserii.
Po zamianie wtyczek wali już dwa błędy
P2197 Sonda lambda (rząd 2,czujnik 1) -układ za ubogi
P2195 Sonda lambda (rząd 1,czujnik 1) - układ za ubogi
Znacznie gorsza kultura pracy silnika
Po skasowaniu ponownie po kilku godzinach wyskakują błędy
P2197 Sonda lambda (rząd 2,czujnik 1) -układ za bogaty
P2195 Sonda lambda (rząd 1,czujnik 1) - układ za ubogi
Znacznie gorsza praca silnika
Ma ktoś jakiś pomysł gdzie szukać ?
Jak jest na jednej stronie za bogato a na drugiej za ubogo tzn że system próbuje dociągnąć średnią z lewego i prawego rzędu cylindrów (na 100% wypadanie zapłonów - sprawdzić trzeba świece cewki i czy wtyczki nie są luźne np poprzez ułamane zapinki od cewek itp))
Sprawdzić w pierwszej kolejności czy to jest zarówno na PB jaki na LPG bp jeśli tylko na LPG to wtryski dogorywają itp
[ Dodano: 2017-07-20, 09:29 ]
Sondy przednie (regulacyjne)Wojtec1987 pisze:Panowie, są 2 kostki od sond ,pod maską,która jest od której strony ?
W sensie w tą od grodzi powinna być wpięta sonda która ?
No i oczywiście wtedy będę wiedział automatycznie drugą 😊
Oryginalnie brązowa wtyczka = Lewa od kierowcy
Oryginalnie czarna wtyczka = prawa od pasażera
Zamiennie BOSCH (Oryginał) obie sondy zastępuje się jednym rodzajem BOSCH (wtyczki czarne)
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2