części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 05 4.2MPI ] Błąd sondy lambda.

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 25 cze 2016, 09:34

VanDyke pisze:A ile Ci wyszło?
3,3 bara

Gość

Post autor: Gość » 25 cze 2016, 12:00

To za mało...gdzies żem czytał że 3.5 ale nie dam se głowy uciąć. Pompa ogólnie daje 4 na silnik

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 25 cze 2016, 13:36

Ciśnienie na biegu jałowym powinno wynosić ~3.5 BAR.

Ale to nie wszystko...

czy po ściągnięciu podciśnienia na regulatorze ciśnienie idzie do 4 BAR?
czy po wyłączeniu silnika w ciągu 10 minutek ciśnienie nie spadnie niżej niż 2.5 BAR?
czy podczas jazdy i dużego obciążenia silnika ciśnienie idzie w kierunku 3.8 BAR ?

Gość

Post autor: Gość » 25 cze 2016, 15:28

Temat dotyczy D3 więc mamy dwie pompy-sugeruje zmostkować i sprawdzić czy wówczas jest podobnie. To pozwoli wykluczyc bądź nie sama pompe

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 25 cze 2016, 15:28

marekp750 pisze:Ciśnienie na biegu jałowym powinno wynosić ~3.5 BAR.
Przed wymianą filtra paliwa spadało do 3,2 BAR
Po zmianie filtra trzymało ciśnienie 3,3 BAR
Jak na razie nie zaświeca się sonda,pojeżdżę trochę i zobaczymy czy się zaświeci.
marekp750 pisze:czy po ściągnięciu podciśnienia na regulatorze ciśnienie idzie do 4 BAR?
czy po wyłączeniu silnika w ciągu 10 minutek ciśnienie nie spadnie niżej niż 2.5 BAR?
czy podczas jazdy i dużego obciążenia silnika ciśnienie idzie w kierunku 3.8 BAR ?
Cała reszta nie sprawdzana ale dobrze wiedzieć na przyszłość.

Dzięki za wskazówki.

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 25 cze 2016, 22:31

Myślę, że temat będzie powiązany z moim

http://www.a8team.pl/d3-03-42mpi-bledy- ... t20386.htm

Kody błędów mamy inne bo używamy innych interfejsów.

Na autostradzie wywaliło korekty do 18%. Sprawdź jeszcze swoje.

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 05 lip 2016, 17:43

Panowie wychodzi na to problem został rozwiązany,w końcu mam czysty sterownik :]
Problemem był filtr paliwa marki Filtron.
I tu chciał bym szczególnie podziękować kolegom
marekp750
michalwruszak
Ostatnio zmieniony 05 lip 2016, 17:46 przez 123mielony, łącznie zmieniany 1 raz.

Gość

Post autor: Gość » 05 lip 2016, 17:45

O prosze czyli jednak cos na rzecz z tymi filtronami jest.

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 05 lip 2016, 17:56

Apophis pisze:O prosze czyli jednak cos na rzecz z tymi filtronami jest.
Może jak bym miał mocniejsza pompę paliwową to i przez Filtrona by przepchała,ale 3,3BAR-a nie dawało rady.Po wymianie filtra paliwa na Mann-a nie wyskakuje żaden błąd.
Podejrzewam że w przyszłości nie minie mnie wymiana pompy ale puki co daje radę.

KarolW
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 123
Rejestracja: 05 cze 2016, 12:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KarolW » 09 maja 2017, 19:32

Nie będę zakładał nowego tematu a też mam błędy z sondy. A wiec tak, co jakiś czas podpinam kompa a tam w silniku błąd:
17538 001 P1130 Rząd 2,adaptacja mieszanki (mult.) Mieszanka za uboga, Przekroczona górna wartość graniczna. Jeżeli zamienił bym sondy stronami i obserwował jaki błąd się pojawi to mogło by się wyjaśnić czy to wina sądy czy problem jest gdzieś indziej?

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 10 maja 2017, 09:18

Tak , to jest wyjście

Korekta LPG także wskazana
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Wojtec1987
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 213
Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Wojtec1987 » 16 lip 2017, 23:10

Panowie, są 2 kostki od sond ,pod maską,która jest od której strony ?
W sensie w tą od grodzi powinna być wpięta sonda która ?
No i oczywiście wtedy będę wiedział automatycznie drugą 😊

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Re: Błąd sondy lambda.

Post autor: colln » 20 lip 2017, 09:29

123mielony pisze:Panowie i Panie mam taką zagadkę.
Walczę z tym już dość długo i mam tego serdecznie dość,a mianowicie zaświeca mi się kontrolka chek engin i wywala błąd

18629-Sonda lambda 1 : zespół 2
P2197-008-sygnał mieszanka za uboga-MIL zapalona
Czuć delikatne mrowienie na karoserii.

Po zamianie wtyczek wali już dwa błędy

P2197 Sonda lambda (rząd 2,czujnik 1) -układ za ubogi
P2195 Sonda lambda (rząd 1,czujnik 1) - układ za ubogi
Znacznie gorsza kultura pracy silnika

Po skasowaniu ponownie po kilku godzinach wyskakują błędy

P2197 Sonda lambda (rząd 2,czujnik 1) -układ za bogaty
P2195 Sonda lambda (rząd 1,czujnik 1) - układ za ubogi
Znacznie gorsza praca silnika

Ma ktoś jakiś pomysł gdzie szukać ?
Zaraz zaraz jak to po zamianie wtyczek ?? zamieniłeś same wtyczki bez wykręcenia i zamiany sond ? ? Przecież jak jedna strona kuleje np cewki, świece wtryski etc i każe się to regulować sondą z drugiej strony to jak jechać autostradą pod prąd..
Jak jest na jednej stronie za bogato a na drugiej za ubogo tzn że system próbuje dociągnąć średnią z lewego i prawego rzędu cylindrów (na 100% wypadanie zapłonów - sprawdzić trzeba świece cewki i czy wtyczki nie są luźne np poprzez ułamane zapinki od cewek itp))
Sprawdzić w pierwszej kolejności czy to jest zarówno na PB jaki na LPG bp jeśli tylko na LPG to wtryski dogorywają itp

[ Dodano: 2017-07-20, 09:29 ]
Wojtec1987 pisze:Panowie, są 2 kostki od sond ,pod maską,która jest od której strony ?
W sensie w tą od grodzi powinna być wpięta sonda która ?
No i oczywiście wtedy będę wiedział automatycznie drugą 😊
Sondy przednie (regulacyjne)
Oryginalnie brązowa wtyczka = Lewa od kierowcy
Oryginalnie czarna wtyczka = prawa od pasażera

Obrazek

Zamiennie BOSCH (Oryginał) obie sondy zastępuje się jednym rodzajem BOSCH (wtyczki czarne)
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl