Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 94 2.8PB/LPG ] Wymiana czy naprawa skrzyni

Jarek1988
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 426
Rejestracja: 08 gru 2013, 17:06
Lokalizacja: LUB

[D2 94 2.8PB/LPG ] Wymiana czy naprawa skrzyni

Post autor: Jarek1988 » 10 lip 2016, 23:34

Czeka mnie wymiana sprzęgła i skoro skrzynia będzie na wierzchu to za nią też chcę się zabrać. Powodem jest nasilające się wycie na 5 biegu - pewnie łożysko. Teraz pytanie - regenerować obecną, szukać nowej używki, może wstawić z diesla 6 biegową?. Co będzie najlepsze? Nie ukrywam, że kwestia finansowa ma duże znaczenie. Wstawienie 6 biegowej chyba będzie najdroższą opcją, wymiana na używkę najtańsza, tylko tutaj jest problem z dostępnością bo mało tego jest i też nie wiadomo w jakim stanie. Znowu poczytałem w necie, że regeneracja też nie zawsze pomaga na długo.
P.S. Brak tagów
Ostatnio zmieniony 11 lip 2016, 00:22 przez Jarek1988, łącznie zmieniany 1 raz.

Gość

Post autor: Gość » 11 lip 2016, 02:30

Jarek1988, Wstawienie uzywanej 6biegowej w ośce to na pewno nie jest najdroższa opcja a jedna z tańszych. Skrzynia ok tysiaka maxymalnie.

Jarek1988
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 426
Rejestracja: 08 gru 2013, 17:06
Lokalizacja: LUB

Post autor: Jarek1988 » 11 lip 2016, 07:10

Tak ale tutaj oprócz skrzyni to chyba jeszcze inne graty są potrzebne do wymiany.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 11 lip 2016, 12:34

Przy wymianie na 6b dochodzi jeszcze wybierak z cięgnami, łapy skrzyni i być może mocowania wybieraka w tunelu środkowym są inne (pewności nie mam, ale na obrazkach z etki się różnią).
Four rings to rule them all

Gość

Post autor: Gość » 11 lip 2016, 12:35

To sa małe rzeczy dla wielkiej sprawy :)

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 11 lip 2016, 13:06

Małe jak i ich podaż na rynku wtórnym ;p
Four rings to rule them all

Gość

Post autor: Gość » 11 lip 2016, 17:23

Oj nie tragizujmy te elementa jak wybierak z A6 podejdą :) Sam jestem przykładem szukania rozwązań :)

Jarek1988
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 426
Rejestracja: 08 gru 2013, 17:06
Lokalizacja: LUB

Post autor: Jarek1988 » 18 lip 2016, 15:17

Po dzisiejszej wizycie u mechanika zapadła decyzja, że rwiemy skrzynie, rozbieramy i zobaczymy co będzie w środku. Wtedy będziemy decydować co dalej. Może w następnym tygodniu wciśnie mnie w termin to będę informował co tam w skrzyni siedzi.

[ Dodano: 2016-07-18, 15:17 ]
Możecie napisać jakie uszczelnienia wymienić do których będzie dostęp po wyjęciu skrzyni?

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 18 lip 2016, 15:58

Uszczelniacz wału miedzy silnikiem a skrzynią - napewno .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Jarek1988
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 426
Rejestracja: 08 gru 2013, 17:06
Lokalizacja: LUB

Post autor: Jarek1988 » 12 sie 2016, 09:26

Hmm i mam zagadkę - skrzynia rozebrana i nie widać żadnych śladów zużycia - tryb 5 biegu nie wykazuje żadnych oznak zużycia, łożysko też nie. Cała skrzynia przejrzana i nie widać żeby coś tam było nie halo. Mechanik jeszcze raz będzie sprawdzał ale mówił, że jak skrzynia wyła to zawsze było widać gdzieś jakieś zużycie a tutaj nic.
Zaznaczam, że skrzynia wyje tylko na 5 biegu.
Macie jakieś pomysły?

Awatar użytkownika
pytlar
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:38
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar » 12 sie 2016, 11:16

wycie na piątym biegu to często powstaje z przegrzania skrzyni lub z niskiego stanu oleju... łożyska mimo iż wyglądają na dobre lepiej wymienić, bo pod obciążeniem dopiero mogą się odzywać.

Jarek1988
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 426
Rejestracja: 08 gru 2013, 17:06
Lokalizacja: LUB

Post autor: Jarek1988 » 12 sie 2016, 12:02

Mam zagwozdkę bo jeśli mechanik nic nie znajdzie to nie wiem czy wymieniać łożysko, składać i liczyć, że wycie ustanie czy szukać innej skrzynki.

Gość

Post autor: Gość » 12 sie 2016, 12:04

Masz zapewne 5biegów to może przy okazji zmiany wrzucic 6biegową? Musisz przekalkulowac koszty naprawy ktora może bedzie trafna i zmiany cąłego elementu.

Jarek1988
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 426
Rejestracja: 08 gru 2013, 17:06
Lokalizacja: LUB

Post autor: Jarek1988 » 12 sie 2016, 12:08

Na temat wymiany na 6 już dyskutowałem ale finansowo wyjdzie sporo drożej niż remont mojej tyko właśnie nie wiadomo co dokładnie jej dolega, skąd to wycie. Dziś wieczorem będę wiedział coś więcej po ponownym obadaniu skrzyni.

Gość

Post autor: Gość » 12 sie 2016, 12:13

trafic z A8 v6tdi taka skrzynie to sie inwestycja w trasie bedzie zwracać :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl