części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[inne] A6 C6 siedzi tył

maciek.bielsko
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 22
Rejestracja: 15 sty 2016, 20:19
Lokalizacja: Bielsko

[inne] A6 C6 siedzi tył

Post autor: maciek.bielsko » 14 lip 2016, 20:19

Witam

Panowie otóż pojawił mi się niezwykle dziwny problem, mianowicie. Wyjąłem sprężarkę ze swojej A6 przyokazji wymieniłem filterek powietrza i nastąpił problem.

Sprężarkę rozebrałem tylko z grubsza, aby ocenić jej stan fizyczny (żadnej głębszej ingerencji nie było) Poskładałem wszystko pięknie na swoje miejsce i o dziwo kompresor nie pracuje tak jak powinien. Załącza się pracuje dość długo przód podnosi na maksa a tył siedzi całkowicie na glebie, nie idzie nawet ruszyć samochodu..

Adaptacji nie chce przejść, załącza się kompresor bije powietrze przód dźwiga i po chwili się wyłącza, a tył siedzi.. Czyżby padł rozdzielacz pneumatyki? Nie był w ogóle ruszany i wcześniej wszystko pięknie działało.


Takie błędy wywaliło:

01437 - Control Position not Learned
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100101
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 130
Mileage: 226049 km
Time Indication: 0
Date: 2016.07.14
Time: 19:02:02

02646 - Plausibility of Level Control System
008 - Implausible Signal - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 130
Mileage: 226049 km
Time Indication: 0
Date: 2016.07.14
Time: 19:
Ostatnio zmieniony 17 lip 2016, 11:23 przez maciek.bielsko, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 14 lip 2016, 21:17

gdzieś masz nieszczelność to jest raczej pewne :) czy to rozdzielacz nie wiem, poszukaj jak go sprawdzić i sprawdź.
Tutaj masz podobny temat, też zresztą twój, mogłeś kontynuować
http://www.a8team.pl/inne-a6-c6-czujnik ... t18633.htm

aro51
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 23 lis 2010, 16:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: aro51 » 14 lip 2016, 22:45

Jak pięknie działało to po co kompresor rozbierales ? :P

maciek.bielsko
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 22
Rejestracja: 15 sty 2016, 20:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: maciek.bielsko » 15 lip 2016, 00:32

aro51, celem sprawdzenia stanu fizycznego:)
Teraz żałuję..
Nie wydaje mi się, aby nagle się coś zepsuło np ten rozdzielacz, bo wszystko działało.

Damiann79
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 32
Rejestracja: 08 paź 2015, 20:15
Lokalizacja: Ornontowice

Post autor: Damiann79 » 15 lip 2016, 19:26

Jak kompresor dziala to sie go nie rozbiera bo niby poco,a stan/wydajnosc jego sprawdza sie vcds lub innym urzadzeniem do diagnostyki ktore pokaze ile cisnienia pompuje w zasobnik i jak szybko daje cisnienie w uklad
Rozdzielacz mog pasc z racji chodzby na zbieg okolicznosci
Jesli nie ma nigdzie nie szczelności w ukladzie to zaczolbym od rozdzielacza
Nawet jesli kompresor zle poskladales lub nagle stracil wydajnos to tyl i tak podniesie jak przod podnosi
Rozumiem ze kompresor wyciagales w trybie podnośnika?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 15 lip 2016, 20:11

Stawiam na nieszczelności w którymś z tylnych amorow. Rozdzielacze są dość mało awaryjne.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Damiann79
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 32
Rejestracja: 08 paź 2015, 20:15
Lokalizacja: Ornontowice

Post autor: Damiann79 » 15 lip 2016, 20:38

drago_o pisze:Stawiam na nieszczelności w którymś z tylnych amorow. Rozdzielacze są dość mało awaryjne.
No tak tez moze byc, zalozylem ze uklad jest szczelny,a rozdzielacz u mnie wymienialem bo calą prawą strone mialem nizej o 2cm,po wymianie rozdzielacza stoi równo,zawory w rozdzielaczu byly ok,elektronika byla walnieta zle czytal cisnienia do poszczegolnych wysykosci auta

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 15 lip 2016, 21:51

Wysokość nie jest czasem mierzona czujnikami przy wahaczach? W rozdzielaczu powinien być tylko jeden czujnik ciśnienia w układzie. Ale nie będę się upierał.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Damiann79
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 32
Rejestracja: 08 paź 2015, 20:15
Lokalizacja: Ornontowice

Post autor: Damiann79 » 15 lip 2016, 23:09

drago_o pisze:Wysokość nie jest czasem mierzona czujnikami przy wahaczach? W rozdzielaczu powinien być tylko jeden czujnik ciśnienia w układzie. Ale nie będę się upierał.
Tak masz racje z czujnikami poziomu na wahaczach od tego zaczolem szukac,ale okazalo sie ze rozdzielacz podawal na prawa strone mniejsze cisnienie,ogolnie dlugo sie z tym problem bawilem,temat rozdzielacza rozwinął sie gdy kumpel przyjechał vw touareg i mi mowi ze mial identycznie jak ja mam z prawa strona,wiec nie zastanawiając sie wymienilem rozdzielacz no i auto wrocilo do poziomu,starego rozebralem a ze troche bawie sie w elektronice pomiezylem bramy na tym scalaku który tam siedzi i napiecia byly duzo zachwiane od normy,elektrozawory zamykal na prawa strone wczesniej i to powodowalo zly poziom,tak przynajmniej to rozumiem ze moglo tak byc,ale zgadzam sie z toba ze czujniki na wahaczach powinny wypoziomowac mimo wszystko,ale tak sie nie stalo dopiero po wymianie rozdzielacza

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 15 lip 2016, 23:24

Otwieranie zaworów jest sterowane masa ze sterownika. Może słaba masa byla i szwankowało? Tam nie ma za dużo elektroniki w tej wyspie. Tzn nie wiem jak ona dokładnie w a6 wygląda ale w A8 to głównie same zawory i czujnik.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Damiann79
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 32
Rejestracja: 08 paź 2015, 20:15
Lokalizacja: Ornontowice

Post autor: Damiann79 » 15 lip 2016, 23:36

drago_o pisze:Otwieranie zaworów jest sterowane masa ze sterownika. Może słaba masa byla i szwankowało? Tam nie ma za dużo elektroniki w tej wyspie. Tzn nie wiem jak ona dokładnie w a6 wygląda ale w A8 to głównie same zawory i czujnik.
W A6 tez nie wiem jak to wyglada,i masz racje elektronia tam jest banalna,ale uklad scalony tam jest,masy byly i sa ok,a jesli byly by winne masy to na nowym rozdzielaczu byl by ten sam problem,ciezko gdybac ja sie ciesze ze udalo mi sie ten problem rozwiązać,to auto czasem przeczy samo sobie :)

maciek.bielsko
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 22
Rejestracja: 15 sty 2016, 20:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: maciek.bielsko » 17 lip 2016, 10:19

Panowie problem opanowany! :)

problem tkwił w niepoprawnym poskładaniu kompresora, a dokładnie na zaworku zwrotnym dałem sprężynkę na odwrót :p przy okazji wymieniłem rozdzielacz pneumatyki, bo postawiłem, że on uległ uszkodzeniu (mój był sprawny, także nowy oddałem)

Reasumując oprócz nerwów i stresu, że będzie trzeba wybecalować $$ na nowy kompresor obeszło się ino strachem, bo wszystko działa dobrze.

Są też plusy całej tej ingerencji w kompresor, ponieważ wyczyściłem go na igłę w środku (było sporo brudu z ogólnej pracy) + wymiana filtra przelotowego i kompresor działa ciszej i zdecydowanie łagodniej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne ogólne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl