części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 02 4.2MPI/LPG ] Brak hamulców Błąd ABS

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

[D3 02 4.2MPI/LPG ] Brak hamulców Błąd ABS

Post autor: tomi5 » 26 lip 2016, 13:01

Witam.
Po 2 dniach postoju A8 postanowiłem ja odpalić i przegonić.
I ku mojemu zdziwieniu po odpaleniu zapaliły sie kontrolki od hamulców wykrzyknik w nawiasie, i pedał hamulca zapadł się w podłogę.
Podpompowałem kilka razy ale nic to nie dało.
Zagladam do zbiorniczka płynu ham. a tam pusto. plamy pod autem nie ma 0 śladu (może dlatego ze w nocy padało i zmyło wszystko.

Podłaczyłem kompa i ujżałem takie coś:

Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: 4E0-910-517.lbl
Oznaczenie elementu SW: 4E0 910 517 A HW: 4E0 614 517 E
Komponent: ESP 5.7 allrad H29 0400
Kodowanie: 0008597
Kod serwisu: WSC 00011 000 00000
VCID: 21439E15F8979E100E2

4 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
00003 - Sterownik
014 - wadliwy - Sporadyczny
00003 - Sterownik
014 - wadliwy - Sporadyczny
00003 - Sterownik
014 - wadliwy - Sporadyczny
00003 - Sterownik
014 - wadliwy

Czy to by oznaczało że mam szukać nowej pompy ABS ??|Czy brak płynu i odpalenie auta mogło uszkodzić pompę. Auto chwile chodziło zanim je zgasiłem....

za 2 tyg do Chorwacji i poważnie sie zaczynam zastanawiac czy nie jechac starą poczciwą E36 z działającą klimą :-)

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 27 lip 2016, 19:07

Najpierw to dolej trochę płynu i szukaj gdzie cieknie, pół litra nie wyparowało w powietrze ;)

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 27 lip 2016, 19:47

Zobacz tylne zaciski czy są suche , może leci do silniczka od ręcznego .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 03 sie 2016, 07:41

Te żeczy sprawdzone i jest sucho.
Kiedyś w poprzedniej puścił mi ham el. to po przestanej nocy lakier na feldze się złuszczył
A tu felgi nie ruszone.

Sterownik wymieniony i zakodowany na nowo, błędów brak.

Teraz mam tylko problem bo dalej pedał hamulca zapada mi sie w podłogę....
Próba odpowietrzenia ABS nie udaje się.
Wchodzą w odpowiednie bloki mam tam błąd.

P.S>
Mój sterownik ma końcówkę E
NAtomiast nowy BC i zakodowało sie bez problemu.

[ Dodano: 2016-08-03, 07:41 ]
danishow pisze:Najpierw to dolej trochę płynu i szukaj gdzie cieknie, pół litra nie wyparowało w powietrze ;)
Płyn dolany na maxa i stoi tak juz 2dni

robrob
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 85
Rejestracja: 16 maja 2016, 10:20
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Robert
Lokalizacja: Łomża

Post autor: robrob » 03 sie 2016, 10:19

bo są zapowietrzone

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 03 sie 2016, 17:10

To jak zabrać się za odpowietrzanie. Na obecną chwile nawet nie jestem wstanie ,,nabić ciśnienia" spąpować pedał hamulca by pchnął płyn dalej....
wtłoczyć ten płyn przy pomocy kompresora

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 04 sie 2016, 22:00

Musisz podpiąć urządzenie do wymiany płynu hamulcowego, urządzenie pompuje płyn w cały układ hamulcowy po ciśnieniem nie większym niż 2 Bary. Następnie VCDS-em czy innym testerem diagnostycznym uruchamiasz po kolei zawory w bloku ABS i luzujesz w odpowiedniej kolejności nyple przy zaciskach ...łot i cała filozofia ;)

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 09 sie 2016, 15:14

A więc problem rozwiązany.
Opisze wszystko po kolei bo te bzdety których naczytałem sie na forum to normalnie jakas parodia, nie weim czy niektórzy specjalnie pisza takie farmazony by przyjechac do nich na serwis czy ki czor wie.....


Tak jak w pierwszym poscie tematu.
Padł mi sterownik ABS + wyciekł płyn hamulcowy z układu.(zbiek okoliczności)

Zacznę może od sterownika
Mój oryginalny miał nr 4E0614517E
I jak ktoś piszę że zamiast w/w można zastosować tylko takie
4E0614517L
4E0614517A
4E0614517C
To niech może w ogóle sie nie udziela, wprowadzając ludzi w błąd.
Kupiłem sterownik z końcówką BC
Załozyłyłem zrobiłem kodowanie i wszystko działa jak należy.
[Jedyne co mnie wkvrwia to ceny częsci do naszych 8, za sterownimk zapłaciłem 1200zł gdzie do Q5 A5 itp po 300 - 500zł (czas chyba przesiaść sie na Q5) nie wspominając o wahaczach, zaciskach hamulcowych itp bolączek ktore ma A8 ]

Ale tak jak pisałem wyżej nadal pozostawał problem z zapadającym sie hamulcem, nie było opcji nabicia cisnienia pedałem hamulca.

I znowu porady forumowiczów: potrzeby komputer specjalne urządzenie które wtłoczy płyn itd. i znowu gvwno prawda.
odpowietrzyłem pompe razem z układem bez w/w specjalistycznych narzędzi, wytwarząjąc próżnię na zacisku który puścił płyn.
Dzieki temu płyn został zasany do układu, w tym momencie pedal hamulca zaczął pompować i pozostało przelecieć wszystkie koło starą metodą odpowietrzania.
Na obecną chwile auto jeździ hamuje, 0 błedów w sterowniku.....

Dodatkowo dla potomnych jak by komuś puścił tylny zacisk w sklepie nie dostaniecie zestawu naprawczego zacisku tył do A8 D3, jedynie co moga wam zaproponowac do do D2 a tam nie ma tego oringu.
Natomiast dopasowanie oringu takiego normalnego mija sie z celem bo ja własnie rok temu taki zastosowałem i skończyło sie to własnie ponowną awarią.
Kupiłem zestaw naprawczy do Audi Q5, A5 A8 D3 2,8 FSI i ten cały zestaw pasuje równiez do naszych przedliftowych ósemek.
Nr zestawu naprawczego firmy Frenkit 243048 kosztowal mnie 24zł

P.S.|
Jeżeli gdzieś cos źle zrobiłem co może okazac sie awaria w przyszłości prosze o info specjalistów... jestem samoukiem i nie mam 100% pewności że ta metoda nic nie uszkodziła, ale na obecna chwilę auto śmiga....

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 09 sie 2016, 15:30

Numer tego sterownika nie jest zgodny z Twoim numerem VIN ale widocznie to nie przeszkadza żeby auto funkcjonowało prawidłowo - zawsze odnoszę się do tego co sugeruje program i gwarantuje ze takie numery sterowników pasowały by idealnie pod Twoją pompę .

Jak działa to trzeba się tylko cieszyć i tyle .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 09 sie 2016, 15:34

tomi5 pisze:Mój oryginalny miał nr 4E0614517E
I jak ktoś piszę że zamiast w/w można zastosować tylko takie
4E0614517L
4E0614517A
4E0614517C
To niech może w ogóle sie nie udziela, wprowadzając ludzi w błąd.
Kupiłem sterownik z końcówką BC
Załozyłyłem zrobiłem kodowanie i wszystko działa jak należy.
[Jedyne co mnie wkvrwia to ceny częsci do naszych 8, za sterownimk zapłaciłem 1200z
czyli ten BC bez problemu udało Ci się zakodować i śmiga bez żadnych błędów na VCDS'ie ?
DObrze wiedzieć bo mnie też prawdopodobnie czeka wymiana sterownika ale jak widzę ceny ocierające się o 2kzł to na razie jakoś mi sie nie śpieszy.... za 1200 to i tak nie drogo wyrwałeś patrząc na tym co jest po sieci do sprzedania

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 10 sie 2016, 11:40

Z tego co mi mówil sprzedawca BC jest od polifta i + dla mnie taki że jest pare lat młodszy od mojego uszkodzonego :-)

Michał akurat o tobie nawet nie pomyslalem, nie chodziło mi o ciebie bo wiem ze posługujesz sie aktalogami a tam często gesto sa błedy tak jak miało to miejsce z zestawem naprawczyn zacisku tył :-)

mkbewe, tak zakodowałem go bez najmniejszego problemu, jedynie co to postepowałem krok po kroku z ross-techem, włacznie z kalibracja kąta skrętu.
Jak chcesz dam Ci namiar na tych chłopaków, sterownik z pompa na allegro kosztował 1500zł przy odbiorze osobistym i poza allegro policzył mi 1200zł.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 10 sie 2016, 17:22

mkbewe pisze:czyli ten BC bez problemu udało Ci się zakodować i śmiga bez żadnych błędów na VCDS'ie ?
Też zakładałem komuś ten BC i też bez problemu się kodował.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl