Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[S8 D2 97 LPG ] Przepalona wtyczka od sondy i urwany kabel

mlody91
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 301
Rejestracja: 04 paź 2011, 18:03
Lokalizacja: LBN

[S8 D2 97 LPG ] Przepalona wtyczka od sondy i urwany kabel

Post autor: mlody91 » 10 sie 2016, 22:36

Witam, panowie dzisiaj wziąłem sie za przegląd sond gdyz przypadkowo znalazlem wtyczke na kolektorze przetopiona ale na szczęście tylko powierzchownie, z drugiej strony znalazlem wiszacy na jednym wlosku kabel ktory po dotknięciu odpadl, tyle ze z pod samej wtyczki której nie idzie rozebrać. . I tu jest problem, czy można pominąć wtyczke i podłączyć sie bezpośrednio za nia w ten kabel?
Obrazek

Obrazek
Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił...

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 10 sie 2016, 22:41

mlody91 pisze:po dotknięciu odpadl, tyle ze z pod samej wtyczki której nie idzie rozebrać
Wtyczki oczywiście nie rozbierzesz bo to odlew ale pin bez problemu wyciągniesz, co lepsze możesz dokupić ów jeden pin wraz z kablem w ASO za parę złotych ;)

mlody91
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 301
Rejestracja: 04 paź 2011, 18:03
Lokalizacja: LBN

Post autor: mlody91 » 10 sie 2016, 23:14

Dzieki bardzo, ide spróbować :)

[ Dodano: 2016-08-10, 23:14 ]
Niestety nie udalo sie go wyciagnac. Mozna to ominąć lutujac bezpośrednio do kabla od sondy?
Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił...

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 10 sie 2016, 23:38

Do kabla sondy się nie lutuje, przewód można skręcić albo zacisnąć w tulejce. Skręcenie wystarczy. Od strony instalacji można lutować.
Nie lutuje się bo często są to kable nie zwilżalne cyną. Druga sprawa to jest utrudnienie dyfuzji powietrza przez taki kabel. Ona jest wymagana do pracy bo dostarcza atmosferę odniesienia.
Kot też jest Quattro

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 11 sie 2016, 05:32

nie chodzi o to tylko przy lutowaniu można uszkodzić lambdę

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 11 sie 2016, 20:38

Ukaniu pisze:Skręcenie wystarczy
Nie pisz takich bzdur bo jeszcze ktoś w to uwierzy <faktycznie>
pepi pisze:przy lutowaniu można uszkodzić lambdę
Owszem, o ile użyjesz do tego palnika gazowego :D

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 11 sie 2016, 20:45

lutowałem juz setki sond i do tej pory z zadna nie bylo problemu.
Problemy sa, owszem, ale przy zaciskanych albo skrecanych przewodach. Utleniaja sie, dostaje sie wilgoc i juz mamy problemy.

Szczerze mówiac nie wiem skąd mit o zaciskanych przewodach, jaka przyczyna teorii nie lutowania...

Nawet palnikiem ciezko uszkodzic sonde, w koncu pracuje w jakichs 900'C
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 11 sie 2016, 20:52

ale z was kowale <boisie>

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 11 sie 2016, 21:41

pepi pisze:ale z was kowale
Ty z tej samej plasteliny ulepiony :P

mlody91
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 301
Rejestracja: 04 paź 2011, 18:03
Lokalizacja: LBN

Post autor: mlody91 » 11 sie 2016, 21:47

Nie lutowalem, polaczylem je zlaczka elektryczna. Na szczęście udalo sie troszke podciac wtyczke dzieki czemu mialem 0,5cm przewodu :) bledy sond usunięte:)

[ Dodano: 2016-08-11, 21:47 ]
danishow pisze:
pepi pisze:ale z was kowale
Ty z tej samej plasteliny ulepiony :P
:) <okok>
Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił...

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 11 sie 2016, 21:51

ja jestem kowalem swojego losu nie auta :]
auto się drutuje <jezyk2>

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 11 sie 2016, 22:05

pepi pisze:auto się drutuje
Chyba Twoje <faktycznie>

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 11 sie 2016, 23:12

Tutaj
http://in.bosch-automotive.com/pl/parts ... a_sensor_1

"
Bosch has developed a special connector, as soldering is not allowed with lambda sensor
"
Jest niedozwolone, a każdy robi jak chce.
Ja skręcam albo zaciskam w tulejce i działa.
Teflonowe przewody niosą powietrze jako odniesienie dla ceramicznego czujnika.
Lutowanie nie uszkodzi elektrycznie ale może ograniczyć przepływ powietrza.
W sondach szerokopasmowych istotne jest np umieszczenie końca przewodów z wtykiem w miejscu w którym jest czyste powietrze bez zanieczyszczeń spalinami czy parami benzyny bo może fałszować wynik. Dopiero po pewnym czasie poprawiono konstrukcję sond szerokopasmowych i odniesieniem jest prąd.
danishow pisze: Ukaniu napisał/a:
Skręcenie wystarczy
Nie pisz takich bzdur bo jeszcze ktoś w to uwierzy
Z łaski swojej odpuść sobie ocenianie mojej wiedzy bo jeszcze ktoś Ci uwierzy i będzie lutował.
Kot też jest Quattro

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 11 sie 2016, 23:36

Ukaniu, nie oceniam Twojej wiedzy tylko to co napisałeś <fujarka> ...nie nakłaniałem też do lutowania <faktycznie>. Używając odpowiedniej cyny i koszulki termokurczliwej otrzymujemy stałe i mocne połączenie nie zaburzając przy tym przepływu prądu/sygnału oraz powietrza potrzebnego do prawidłowego działania sondy.
Proszę zweryfikuj to co napisałem i ewentualnie popraw dla potomnych. Pzdr.

<hihi>

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 11 sie 2016, 23:52

Kiedyś znajomy chciał przedłużył kable uniwersalnej sondy szerokopasmowej więc je pięknie polutował, zaizolował termokurczem z klejem. Pomiary sondy odpłynęły stopniowo w ciągu kilku miesięcy w dal. Z drugą zrobił to samo i zastanawiał się czego one są takie kiepskie. Dobrze, że ten pomiar był tylko kontrolny a nie pędził silnik w pętli bo mógł sobie zafundować remont w mocno nadmuchanej zabawce.
Oczywiście, że połączenia lutowane są dobre - ale tu mogą szkodzić.
Kot też jest Quattro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl