Tutaj
http://in.bosch-automotive.com/pl/parts ... a_sensor_1
"
Bosch has developed a special connector, as soldering is not allowed with lambda sensor
"
Jest niedozwolone, a każdy robi jak chce.
Ja skręcam albo zaciskam w tulejce i działa.
Teflonowe przewody niosą powietrze jako odniesienie dla ceramicznego czujnika.
Lutowanie nie uszkodzi elektrycznie ale może ograniczyć przepływ powietrza.
W sondach szerokopasmowych istotne jest np umieszczenie końca przewodów z wtykiem w miejscu w którym jest czyste powietrze bez zanieczyszczeń spalinami czy parami benzyny bo może fałszować wynik. Dopiero po pewnym czasie poprawiono konstrukcję sond szerokopasmowych i odniesieniem jest prąd.
danishow pisze:
Ukaniu napisał/a:
Skręcenie wystarczy
Nie pisz takich bzdur bo jeszcze ktoś w to uwierzy
Z łaski swojej odpuść sobie ocenianie mojej wiedzy bo jeszcze ktoś Ci uwierzy i będzie lutował.