Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 preFL ALL ] Wymiana rozrządu

hollq
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 45
Rejestracja: 02 sty 2016, 23:03
Lokalizacja: lubuskie

[D2 preFL ALL ] Wymiana rozrządu

Post autor: hollq » 17 sie 2016, 19:44

A więc tak auto rozebrane, blokady są ( 2 kółka silnik abz). oczywiście koła popuszczone wszystko jest znowu na swoim miejscu. I teraz pytanie albo nawet 2:
1 Czy ustawia się w jakiś sposób koło wału korbowego względem wałków? Czy idąc myśleniem łopatologicznym ustawić rozrząd na wałkach i wał na tej kresce zero i po dokręceniu kół się nie przestawi czy się mylę?
2 Czy jest jakiś wyznacznik jak mocno napina się pasek rozrządu na napinaczu?
Pozdrawiam :)


Temat wydzielony.
krzychu22.p1i
Ostatnio zmieniony 18 sie 2016, 16:04 przez hollq, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 18 sie 2016, 11:08

Ustawia się wał korbowy na znak koła pasowego bądź koła zamachowego (bardziej dokładniej
Obrazek

Napinacz
Engine Cold 136-139 mm
Engine Warm 126-129 mm
Obrazek

WIĘCEJ TUTAJ
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... cement.pdf

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 18 sie 2016, 11:25

karol208 pisze:Ustawia się wał korbowy na znak koła pasowego bądź koła zamachowego (bardziej dokładniej
A czasem jedyna możliwość. Kółko na gumie bywa przestawione. U mnie przejechało ze 20 stopni jakbym nie sprawdził to bym zniszczył silnik.
Kot też jest Quattro

hollq
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 45
Rejestracja: 02 sty 2016, 23:03
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: hollq » 18 sie 2016, 12:44

No z napinaczem tez mam problem. U mnie max na jaki może zejść to 146 mm i nie da sie niżej napinaczem. Ktoś przerabiał może takowy problem?

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 18 sie 2016, 13:33

hollq pisze:No z napinaczem tez mam problem. U mnie max na jaki może zejść to 146 mm i nie da sie niżej napinaczem. Ktoś przerabiał może takowy problem?
Masz przecież 2 rolki na mimośrodach?

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 18 sie 2016, 14:18

W przedlifcie są dwie rolki na mimosrodach z czego jedna tuż nad kołem pasowym i ona ustawia się samoczynnie.

Przerabiałem temat za długiego amortyzatora. Jak głowica jest splanowana lub uszczelki są dane cieńsze (na przykłąd metalowe) to napinacz będzie dłuższy niż to opisuje instrukcja. Nic z tym się zrobić nie da. Trzeba wtedy dać maksymalne możliwe napięcie jakie się da uzyskać na mimośrodzie (tym pod głowicą po stronie pasażera), przekręcic wałem jeszcze ze 2 obroty (zeby drugi mimosrod sie ustrawil - ten połączony z amortyzatorem) i skorygować po raz kolejny naciąg do maksymalnego mozliwego poziomu. Innej opcji niestety nie ma - tak poskładaliśmy własnie silnik ABH (ten sam rozrzad) na cienszych uszczelkach (metalowych). Amortyzator niestety był dłuższy niz norma przewiduje ale wszystko sprawnie i ładnie funkcjonuje do tej pory.
Ostatnio zmieniony 18 sie 2016, 16:01 przez Bugalon, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl