Ze tak zapodam się do tematu bo nie mogę znaleźć konkretnych informacji .
Jak sprawdzić stan wtryskiwaczy w silniku 3.0 TDI 233 km ?
[D3 05 3.0TDI ] Problem z rozruchem, kręci i nie odpala
-
- Forum Audi A8
- Posty: 88
- Rejestracja: 19 lis 2014, 19:30
- Lokalizacja: Lubelskie
Tak jak w każdym silniku, czyli nie wchodząc aż tak bardzo w szczegóły to - demontujesz wtryski (i jak masz tester do badania wtryskiwaczy) i sprawdzasz czy dobrze rozpylają, minimalne ciśnienie otwarcia wtrysku (bo nawet piezoelektryki mają sprężyny na iglicy) i czy ciekną. Możesz jeszcze bez demontowania zrobić próby przelewowe ale oczywiście też musisz wiedzieć jak (bo piezoelektryki w naszych autach potrzebują 10 barów dławienia na przelewie) żeby test dobrze wyszedł. I jeszcze jest możliwość indykowania silnika i robienia prostych wykresów P max albo bardziej zaawansowanych i dających więcej informacji P max do położenia tłoka w cylindrze i temperatur na wydechach. Ale i do tego potrzeba specjalnych urządzeń i wiedzy do interpretacji wyników. Więc podam Ci najlepszy sposób! Jedź do dobrego mechanika specjalizującego się w testowaniu i naprawie wtrysków
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A8
- Posty: 88
- Rejestracja: 19 lis 2014, 19:30
- Lokalizacja: Lubelskie
-
- Forum Audi A8
- Posty: 88
- Rejestracja: 19 lis 2014, 19:30
- Lokalizacja: Lubelskie
Najlepiej to spisz VIN i zapytaj na forum może ktoś będzie mógł go rozkodować, żeby się dowiedzieć co siedzi w aucie albo co powinno siedzieć. Weź auto na przejażdżkę, jak właściciel nie będzie chciał żebyś Ty kierował to nawet niech i on jedzie. Tylko żeby jazda była przynajmniej przez jakiś czas ostra, tak żeby licznik obrotów poszedł jak najwyżej się da. I dopiero po takiej jeździe podłącz VCDSa albo VASa, albo cokolwiek i wtedy oczytaj błędy. Zobacz też jakie są sterowniki przy skanowaniu błędów i porównaj z rozkodowanym VINem wyposażenie. No i najlepiej żebyś historię sprawdził, czy czasem nie był mocno bity.
Nie wiem co tak się tych wtrysków czepiłeś, bo to nie jest najdroższa rzecz (chyba że kupujesz W12 to wtedy może trochę kosztować), zwłaszcza, że regeneracja aż tak dużo nie kosztuje. Po prostu posłuchaj czy silnik pracuje równo, a co ważniejsze czy skrzynia nie szarpie bo to o wiele droższa maszyneria od wtrysków. Sprawdź luzy na kierownicy i czy auto nie pływa po jezdni zamiast jechać prosto (to oznaka zużytego zawieszenia albo złej geometri, która też może wynikać ze zużycia zawiechy). Zawieszenie też sporo kosztuje, zwłaszcza amortyzatory pneumatyczne o ile te auto je posiada. Żeby sprawdzić czy miechy amorów nie puszczają, najlepiej żebyś zobaczył czy auto równo stoi po przestanej nocy.
PS dostajesz takie odpowiedzi jakie zadajesz pytania, więc jak chcesz dostać szczegółową odpowiedź to zadaj takie samo pytanie, bo nikt nie czyta w twoich myślach i np. nie wie, że chcesz sprawdzać wtryski w VCDSie. Po za tym, pytania na temat kupna auta to raczej tutaj offtopic...
Nie wiem co tak się tych wtrysków czepiłeś, bo to nie jest najdroższa rzecz (chyba że kupujesz W12 to wtedy może trochę kosztować), zwłaszcza, że regeneracja aż tak dużo nie kosztuje. Po prostu posłuchaj czy silnik pracuje równo, a co ważniejsze czy skrzynia nie szarpie bo to o wiele droższa maszyneria od wtrysków. Sprawdź luzy na kierownicy i czy auto nie pływa po jezdni zamiast jechać prosto (to oznaka zużytego zawieszenia albo złej geometri, która też może wynikać ze zużycia zawiechy). Zawieszenie też sporo kosztuje, zwłaszcza amortyzatory pneumatyczne o ile te auto je posiada. Żeby sprawdzić czy miechy amorów nie puszczają, najlepiej żebyś zobaczył czy auto równo stoi po przestanej nocy.
PS dostajesz takie odpowiedzi jakie zadajesz pytania, więc jak chcesz dostać szczegółową odpowiedź to zadaj takie samo pytanie, bo nikt nie czyta w twoich myślach i np. nie wie, że chcesz sprawdzać wtryski w VCDSie. Po za tym, pytania na temat kupna auta to raczej tutaj offtopic...
-
- Forum Audi A8
- Posty: 88
- Rejestracja: 19 lis 2014, 19:30
- Lokalizacja: Lubelskie