![]() |
![]() |
![]() |
[A8/S8 ALL ] Malowanie zacisków - podkład maskowanie faktur
- VanDyke
- Super Klubowicz
- Posty: 996
- Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
- Lokalizacja: Warszawa
[A8/S8 ALL ] Malowanie zacisków - podkład maskowanie faktur
W wiekszości malowanych zacisków, które widziałem nie podoba mi się występowanie faktury metalu. Wg mnie szpeci to trochę taki zacisk, zarówno wizualnie jak i w dotyku. Szczególnie na jasnych kolorach.
Urodził mi się nowy pomysł na kolor zacisku - chrom a raczej coś bardzo chromopodobnego. Chciałbym aby moje zaciski po piaskowaniu, zostały pokryte podkładem który zamaskuje fakturę metalu. Następnie tak przygotowany zacisk zostałby pokryty proszkową poliuretanową farbą chrom. Kolejnym krokiem byłoby pokrycie bezbarwnym lakierem. Efektem tego ma być idealnie gładki zacisk, taki jak jest spotykany na fabrycznie nowych elementach.
Czy taka technologia jest do ogarnięcia? Może ktoś zna inny sposób uzyskania takiego efektu?
Jeżeli ktoś ma zamiar pisać coś o malowaniu pędzlem albo szprejem to niech od razu sobie daruje.
Urodził mi się nowy pomysł na kolor zacisku - chrom a raczej coś bardzo chromopodobnego. Chciałbym aby moje zaciski po piaskowaniu, zostały pokryte podkładem który zamaskuje fakturę metalu. Następnie tak przygotowany zacisk zostałby pokryty proszkową poliuretanową farbą chrom. Kolejnym krokiem byłoby pokrycie bezbarwnym lakierem. Efektem tego ma być idealnie gładki zacisk, taki jak jest spotykany na fabrycznie nowych elementach.
Czy taka technologia jest do ogarnięcia? Może ktoś zna inny sposób uzyskania takiego efektu?
Jeżeli ktoś ma zamiar pisać coś o malowaniu pędzlem albo szprejem to niech od razu sobie daruje.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Poczytaj o malowaniu systemowym , maluje tak się felgi ale zaciski pewnie też da się zrobić
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
- danishow
- Super Klubowicz
- Posty: 4712
- Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
- Lokalizacja: Leiningen - DE
- CINEK
- Super Klubowicz
- Posty: 5237
- Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Ja malowałem pędzelkiem i wałeczkiem a na koniec klar poszedł.
Efekt zajebisty. Tył troche na szybko ale i tak mi sie podoba
![Obrazek]()
gładkie są bo troche klaru poszło, ale taki gładki efekt jak chcesz uzyskać to myślę że krok po kroku jak opisałeś jest realne.
pytanie tylko o chromowanie..znam firmy które wykonują takie usługi na różnych rzeczach ale na zaciskach rozgrzewających się do kilkuset stopni to nie wiem jaki efekt tego by był
Efekt zajebisty. Tył troche na szybko ale i tak mi sie podoba
gładkie są bo troche klaru poszło, ale taki gładki efekt jak chcesz uzyskać to myślę że krok po kroku jak opisałeś jest realne.
pytanie tylko o chromowanie..znam firmy które wykonują takie usługi na różnych rzeczach ale na zaciskach rozgrzewających się do kilkuset stopni to nie wiem jaki efekt tego by był

to nie jest zwykły napęd...to
- VanDyke
- Super Klubowicz
- Posty: 996
- Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
- Lokalizacja: Warszawa
- panton
- Super Klubowicz
- Posty: 1340
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
- Lokalizacja: Łódź
Tylko zwróć uwagę, że to jest Brembo a tam jest inna struktura materiału/powierzchni.VanDyke pisze:Efekt jaki chciałbym uzyskać jest taki
Obrazek
Jednorodna warstwa lakieru, brak tekstury materiału zacisku.
Jutro zamawiam lakier chrom i działamy. Jeżeli chrom nie wyjdzie to docelowym kolorem będzie dokładnie to co na powyższej fotografii
Pewnie kilkoma warstwami można uzyskać powierzchnie idealnie "płaską" bez tej chropowatości tylko pytanie jak taka gruba warstwa farby/lakieru zachowa się przy eksploatacji (?) czy to nie będzie pękać, łuszczyć się...... a może taki zacisk należałoby przed malowaniem wypolerować (?)
ori zaciski od S8 D3 mają powierzchnie gładką (wersja z W12 miała strukturę odlewu / chropowatości)
kierunek jak najbardziej słuszny

- VanDyke
- Super Klubowicz
- Posty: 996
- Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
- Lokalizacja: Warszawa
I dokładnie taką metodą będzie to robione. Istnieje ryzyko pękania, o czym zostałem poinformowany. Jestem gotowy zaryzykowaćpanton pisze:
Tylko zwróć uwagę, że to jest Brembo a tam jest inna struktura materiału/powierzchni.
Pewnie kilkoma warstwami można uzyskać powierzchnie idealnie "płaską" bez tej chropowatości tylko pytanie jak taka gruba warstwa farby/lakieru zachowa się przy eksploatacji (?) czy to nie będzie pękać, łuszczyć się......

Na razie próbujemy z chromem poliuretanowym. Warstwa tego lakieru jest miękka więc koniecznie będzie położenie drugiej warstwy transparentnej.panton pisze: a może taki zacisk należałoby przed malowaniem wypolerować (?)
ori zaciski od S8 D3 mają powierzchnie gładką (wersja z W12 miała strukturę odlewu / chropowatości)
Człowiek, który się tego podejmie nie boi się eksperymentować więc myślę że coś ciekawego z tego wyjdzie.