części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 00 4.2PB/LPG ] Kiepsko pali zimny/ wysoka temperatura

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 10 wrz 2016, 22:25

Jak opiszę moje rozwiązanie problemu to będzie to armata na muchę ;-), tak kiedyś walczyłem z trochę innym też upierdliwym problemem ale w MB.
Do silnika został podłączony analizator/ rejestrator stanów logicznych, zapisywane były sygnały z czujników wałków i wału, wtrysków, zapłonu. Analizator sam w sobie nie ma takich możliwości więc powstał układ zmieniający wszystkie poziomy do akceptowalnych przez stary analizator stanów TTL.
W ten sposób znalazłem pewien problem z wpadniem silnika w tryb awaryjny.
W przypadkach beznadziejnych ten sposób jest niezastąpiony bo widać dokładnie czym i jak karmiony jest silnik. Tylko, że to zadanie z gwiazdką dla elektronika z lutownicą.

Nie mam doświadczenia z VCDS w audi - ale musi być w nim widać kiedy zaczyna widzieć, że silnik się obraca, że wchodzi w tryb rozruchu i podaje czasy wtrysków oraz wyprzedzenie zapłonu.

Wracając do rozruchu sprawdził bym jeszcze czy wtryskiwacze nie sączą paliwa bo jak w kolektorze staną pary paliwa to też znów z odpaleniem są trudności.

To takie filozofowanie ale innej drogi nie ma, chyba że ktoś już problem rozwiązał i ma gotową receptę.
Kot też jest Quattro

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 11 wrz 2016, 12:56

kryhawrc pisze:
pepi pisze:może być jeszcze wspaniały sterownik brc :]
który tak może robić
Gaz dołączony całkowicie.
elektrycznie też ?

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 11 wrz 2016, 17:14

bezpiecznik wyciagnalem <bezradny>

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 11 wrz 2016, 20:41

<boisie>
a co ci to da

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 11 wrz 2016, 21:48

Fizycznie dołączony i elektrycznie poprzez bezpiecznik. Nie znam innego sposobu i Noe wiem czy mi to coś da. Próbuję wszystkiego.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 12 wrz 2016, 06:43

auto odpala z mapy do tego są potrzebne paliwo otwarcie wtrysków i iskra
i coś tu jest nie tak .
Rozumiem że to wszystko musi się zgrać .
I tutaj na drodze jest ciało obce w postaci sterownika lpg niby ma sygnały przekazywać ale jak tu jest coś nie tak ?
i za drugim razem puszcza odpowiedni sygnał ?
To są tylko przypuszczenia ale trzeba czegoś się czepić
wystarczy wpiąć kość sterownika lpg i drutem zewrzeć piny od wtryskiwaczy czyli 8x2

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 12 wrz 2016, 07:54

Z mapy po korektach.Przestaw LPG tak by dlugoterminowe poszly w okolice + - 10% i wiecej a masz gwarantowane emocje przy odpalaniu

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 13 wrz 2016, 09:52

A może to zawór EVAP? Może jest otwarty całkowicie, co równa się zasysaniu dużej ilości lewego powietrza (niby z oparami benzyny), czego jak wiemy zimny silnik nie lubi ;)

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 13 wrz 2016, 16:32

krisker pisze:A może to zawór EVAP? Może jest otwarty całkowicie, co równa się zasysaniu dużej ilości lewego powietrza (niby z oparami benzyny), czego jak wiemy zimny silnik nie lubi ;)
To ten do odpowietrzania zbiornika?
Kolega w A6 ma chyba z nim problem-bo jak zakręci zbiornik auto kiepsko odpala-odkręci korek, lub wyciągnie -pali od kopa.
U siebie też próbowałem ale nie pomogło
Jak sprawdzić ten zawór?

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 14 wrz 2016, 08:15

Najlepiej olać sam zawór i zatkać wąż idący w stronę kolektora ssącego/przepustnicy.

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 15 wrz 2016, 16:39

krisker pisze:Najlepiej olać sam zawór i zatkać wąż idący w stronę kolektora ssącego/przepustnicy.
Zrobiłem tak jak pisałeś-zaślepiłem przewód-zobaczymy jutro-mam nadzieje <hmm>

[ Dodano: 2016-09-15, 16:39 ]
No i du..a. Niestety ale to też nie pomogło. <onie>

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 15 wrz 2016, 20:51

bo to wiadomo że nie to
przy zapalaniu to powietrze aż tak nie miesza

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 16 wrz 2016, 07:27

Przy zapalaniu na zimno lewe powietrze bardzo miesza.

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 16 wrz 2016, 08:01

Zwykle przy odpalaniu cylindry są praktycznie napełniane w 100% więc dodatkowe powietrze nie szkodzi bardzo - to w teorii. Jak miałem jakiś problem to zwykle związany z chwilowym zalewaniem - za dużo paliwa - za mało powietrza. Problem z dziurami może być ale taki, że sterownik naliczy sobie jakieś korekty LTFT do których potem odniesie się dawkując paliwo.
Ja nadal nie wiem jak się otwiera zawór powietrza przy kręceniu na zimno u kolegów w problemami...
Kot też jest Quattro

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 16 wrz 2016, 09:06

kryhawrc pisze:Ja również -ale jak sam zauważyłeś u niektórych pompa podaje po zapłonie u nie których nie-nie wiem od czego to jest uzależnione

[ Dodano: 2016-09-07, 19:15 ]
Zaczełem wszystko jeszcze raz od początku bo szlak jasny mnie trafia
Odłączyłem wczoraj listwy od gazu całkowicie jak i weżyk odpowietrzenia
-nie odpala
-Wpadłem dziś na pomysł żeby na krótko podłączyć pompę paliwa przed kręceniem(słychać w listwie jak paliwo sie przelewa)
-i nadal du..a. <boisie> <bezradny>
Teraz to po kręceniu tych 2-3 sekund załapie, ale zaraz gaśnie(tak jakby ze 3 gary chciały-reszta nie)
I po następnym przekręceniu kluczyka pali dobrze. I można tak ze 100 razy i odpali od strzała.
Dopiero jak postoi więcej jak 5-6 godzin problem się powtarza.
O co tu chodzi????
Proponuje zainteresowac sie regulatorem cisnienia paliwa na listwie. Tam jest zawór zwrotny który ma za zadnie trzymac paliwo w układzie. Jesli jest uszkodzony to paliwo schodzi do zbiornika. Po przekreceniu zaplonu pompa załacza sie na kilka sekund, spreza paliwo z powietrzem i sie wyłacza. Odpalasz silnik, on załapuje na chwile (na kilka cylindrów) i radosnie gasnie. Kolejne odpalenia przepychaja powietrze i juz jest ok. A jak postoi pare godzin to sytuacja sie powtarza. Niestety ten układ nie ma zadnej diagnostyki - brak jakiegokolwiek czujnika.

Pozdrawiam
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl