![]() |
![]() |
[D3 04 ] Wspomaganie kierownicy ciężko chodzi
Układ wspomagania w A8 nie bedzie pracował na dextronie z prostej przyczyny jest on za gesty. Audi ma wymagania do specyficznego minerału jakim jest ten OE zielony i on własnie zima jest rzadki podczas gdy dextron na mrozie gestnieje za bardzo. Może i ta regenerowana pompa takiego potrzebuje ale maglownica wymaga OE i co teraz panie?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Jak moze uniewaznic gwarancje jesli zalejesz plyn zalcany przez producenta? Zapytaj tego Pana czy jego gwarancja obejmuje pozniej inne elementy, ktore z przymusu beda pracowac na plynie odbiegajacym od specyfikacji i czy Ci je za darmo naprawi? Ja bym lał zgodnie z zaleceniami. Widocznie cos z ta pompa nie tak jesli nie moze wedlug niego pracowac na ori plynie. Zauwaz ze duzo auto na tym plynie jezdzi i problemow nie ma, wiec sa one skutkiem nie plynu a stanu oompy.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Gęstszy płyn wycisza pewne niedoskonałości w naprawie. Sprawia, że pompa lepiej tłoczy płyn.
Ale nie oznacza to, ze po rozgrzaniu ten płyn będzie pracował prawidłowo.
Nie raz było wspominane na forum i ja też się przekonałem, że ori to ori.
Może nie czyni czarów, cudów itp ale tu chodzi o właściwości oleju, skład i temperaturę wrzenia oraz jego zachowanie w wysokiej temp.
Nie jedna osoba się już przekonała lejąc xxx, zima pięknie wspomaganie chodzi, jednym paluszkiem. Przyszła wiosna cieplejsze dni i po rozgrzaniu wspomaganie było toporne.
Drago dobrze pisze:
Niech pan da Ci to na piśmie i będziesz miał ewentualną podkładkę bo potem się wyprze.
Ale nie oznacza to, ze po rozgrzaniu ten płyn będzie pracował prawidłowo.
Nie raz było wspominane na forum i ja też się przekonałem, że ori to ori.
Może nie czyni czarów, cudów itp ale tu chodzi o właściwości oleju, skład i temperaturę wrzenia oraz jego zachowanie w wysokiej temp.
Nie jedna osoba się już przekonała lejąc xxx, zima pięknie wspomaganie chodzi, jednym paluszkiem. Przyszła wiosna cieplejsze dni i po rozgrzaniu wspomaganie było toporne.
Drago dobrze pisze:
drago_o pisze:Zapytaj tego Pana czy jego gwarancja obejmuje pozniej inne elementy, ktore z przymusu beda pracowac na plynie odbiegajacym od specyfikacji i czy Ci je za darmo naprawi
Niech pan da Ci to na piśmie i będziesz miał ewentualną podkładkę bo potem się wyprze.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Nie powiedział tego dosłownie, ale wywnioskowałem to z rozmowy telefonicznej z nim.
Poza tym nie róbcie z tego auta bóg wie czego, moje drugie auto jakim aktualnie jeżdżę to bmw e39 i tam także jest wlany mtf 2, tak wiem, zaraz zostanę obrzucony błotem żebym nie porównywał tych aut, ale dlaczego ? W e39 wymieniałem maglownicę a tą z a8 trzymałem w ręku i z zewnątrz wyglądają w 90 % tak samo, wiec i podobnie są zbudowane wewnątrz, tak samo jak pompa wspomagania, jak otworzyłem paczkę to myślałem że wyjmuje pompę od bmw, sprężarka klimatyzacji wygląda także bardzo podobnie, w e39 mam pompę wspomagania z forda escorta kupioną za 39 zł i wszystko idealnie pasowało, wiec dlaczego tutaj miałoby coś się dziać ? Już tłumacze, oryginalne pompy wspomagania jak i reszta układu kierowniczego kiedyś w audi się nie psuły, bo latały ma mtf 2, audi stwierdziło że jest to zbyt wytrzymałe i zmienili płyn na taki w którym cały układ jest bardziej męczony i wszystkie komponenty szybciej siadają.
Tyle w temacie, jeśli będzie się coś działo to zmienię płyn i tyle.
Poza tym nie róbcie z tego auta bóg wie czego, moje drugie auto jakim aktualnie jeżdżę to bmw e39 i tam także jest wlany mtf 2, tak wiem, zaraz zostanę obrzucony błotem żebym nie porównywał tych aut, ale dlaczego ? W e39 wymieniałem maglownicę a tą z a8 trzymałem w ręku i z zewnątrz wyglądają w 90 % tak samo, wiec i podobnie są zbudowane wewnątrz, tak samo jak pompa wspomagania, jak otworzyłem paczkę to myślałem że wyjmuje pompę od bmw, sprężarka klimatyzacji wygląda także bardzo podobnie, w e39 mam pompę wspomagania z forda escorta kupioną za 39 zł i wszystko idealnie pasowało, wiec dlaczego tutaj miałoby coś się dziać ? Już tłumacze, oryginalne pompy wspomagania jak i reszta układu kierowniczego kiedyś w audi się nie psuły, bo latały ma mtf 2, audi stwierdziło że jest to zbyt wytrzymałe i zmienili płyn na taki w którym cały układ jest bardziej męczony i wszystkie komponenty szybciej siadają.
Tyle w temacie, jeśli będzie się coś działo to zmienię płyn i tyle.
Jak juz wspomniano własciwości oleju audi i dextrona (na jakim BMW sobie może świetnie radzić) sa daleko inne. Zielony płyn jest o wiele rzadszy. U mnie wyleciał po dobie ten czerwony jak tylko naprawiłem spory wyciek z układu. Nie dało sie na tym zima jeździc a w oplu to bez problemu.
Zrobisz jak uważasz ale do tematu na pewno powrócisz.
Zrobisz jak uważasz ale do tematu na pewno powrócisz.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Chodzi jedynie o to, że elementy są stosunkowo czułe na płyny eksploatacyjne a ich naprawy drogie... stąd taka odpowiedź. Niektórzy posiadają te auta już długo i dobrze się na nich poznali. Wszytko raczej dla przestrzeżenia Cię bo możesz władować się w duże niepotrzebne koszta 

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Forum Audi A8
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
- Lokalizacja: Starogard Gdański
-
- Forum Audi A8
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
- Lokalizacja: Starogard Gdański
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Jedzie ekspresem już - 4L do wymiany i płukania 

Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044