części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 04 4.0TDI ] Dźwięk rozrządu??

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 18 wrz 2016, 16:08

Lukas134 pisze:PABLO200, a 3.0 i 4.2 TDI to nie taka sama katastrofa rozrządowa ?? :)
to ile znasz 4.2TDI gdzie do 300kkm był robiony rozrząd? bo ja znam kilka z nalotem w granicach 330kkm i rozrząd nie był dotykany...przecież to zupełnie inne konstrukcje (3.0/4.0 vs 4.2TDI)
rafalr93 pisze:Lukas134, czyli z tym rozrządem w 4.0 nie taka katastrofa , oczywiście mogło być lepiej .
może nie katastrofa ale jedna z bolączek tego silnika... większość w granicach 200-250kkm wymienia cały rozrząd

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 19 wrz 2016, 12:28

panton, sam wiesz jak jest z tym przebiegiem, kto go zgadnie :) My co robiliśmy to miały 280 i 305 tys na liczniku oczywiście, a czy to się zgadzało czy nie to nikt nie wie :) :) i łańcuchy były luźne :) akurat w 3.0/4.0 jest wada napinacza hydraulicznego, w 4,2 niby jest to poprawione, ale też powyżej 300 tys może coś się odezwać z tego co tutaj już było opisywane to łańcuchy się rozciągały :) A koszt i tak jest ten sam i tak :) a My kupujący takie auta przeważnie przy przebiegach 280-350 tys albo mamy świeżo zmieniony rozrząd, albo sami zmieniamy :D
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.

yasio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 171
Rejestracja: 22 wrz 2011, 11:39
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: yasio » 19 wrz 2016, 16:54

Ale koszt ok 7tys na 250-300tys przebiegu to nie taka tragedia <nie>

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 19 wrz 2016, 20:06

I robi sie to raz tylko bo nowe napinacze sa poprawione :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 19 wrz 2016, 22:33

Lukas134, w 4.2TDI ten problem nie występuje...znam kilka aut z tym motorem co mają nalatane więcej niż 300kkm i nikt nie ruszał rozrządu (nie był wymieniany wcześniej)

4.0TDI miały problemy z rozrządem szczególnie z początku produkcji ponieważ później ten temat został poprawiony i w 4.0 wymiana kompletnego rozrządu załatwia temat nie na 200-250kkm ale całe jego życie
o jeden i drugi silnik trzeba dbać wymieniając olej nie w trybie LL tylko max 15kkm bo to ma bezpośredni wpływ na trwałość rozrządu

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 20 wrz 2016, 12:16

panton, dlatego napisałem, że te co widziałem to wiem ile było na liczniku, ale rzeczywiście mogło to być więcej :) u znajomego w 4.2 TDI rozrząd przeskoczył zaraz po kupnie i robił kapitalkę :) i też coś w granicach 300 tys miał :) może pierwsze wypusty 4,2 TDI tylko miały coś takiego??? bo wszystkie przypadki to 2005r czyli piewszy wypust lifta z 4.2 TDI :) tego nie wiem, ale to przypadki, które mogę potwierdzić, a nie ktoś powiedział :)
Czy raz na całe życie to tego t nie można powiedzieć bo obecne łańcuchy rozrządu to nie te same co 20 lat temu w Mercedesach :) teraz to jest cienki łańcuszek jak rowerowy :) jak nie będzie problemu z napinaczami to kiedyś się łańcuszki wyciągną :) ale to trzeba jeździć dużo :) ja jeżdżę nie dużo ok 20 tys rocznie olej zmieniam co 10 tys i jakoś nigdy nie miałem jeszcze problemu z nieszczęsnym 4.0 TDI :)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.

Driv33r
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 121
Rejestracja: 19 gru 2013, 19:34
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Driv33r » 22 wrz 2016, 19:55

drago_o pisze:Miedzy Bogiem a prawda wszystko zalezy na ktorym lamcuchu masz luz. Znam jednem egzemplarz co juz okolo 100tys zrobil z brzeczacym rozrzadem bo okazalo sie, ze to lancuch osprzetu tak brzeczy. A na tym lancuchu nawet jak sobie przeskoczy to nic mu nie bedzie bo tam ani walkow wyrownowazajacych ani nic :)

własnie u mnie była taka sytuacja łańcuch od osprzetu ... jeżdziłem dość długo na tym w sumie to bardzo długo potem zrobiłem komlet i jak narazie mam święty spokój ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl