[inne] S6 C5 4.2 ANK - ustawienie rozrządu
[inne] S6 C5 4.2 ANK - ustawienie rozrządu
Witam!
Jestem posiadaczem Audi S6 C5 z silnikiem 4.2 ANK. Zwracam sie z pytaniem do was na tym forum gdyż wiem że tutaj więcej osób ma stycznośc z silnikami V8 niż na innych forach
Do rzeczy.
Po zakupie samochodu ,zaobserwowałem lekkie "bujanie się" silnika na wolnych obrotach , poszperałem troche w sieci na tem diagnostyki problemu. Na pierwszy ogien poszło sprawdzenie korekt w grupie 093. Po diagnostyce w mojej S6 korekcje pokazały (-9) i (-4)
Zdecydowałem podjąć sie wymiany rozrządu , zakupiłem w tym celu niezbędne blokady ( blokada wałków + blokada wału) i przystąpiłem do wymiany rozrządu.
Okazało sie że ktoś przedemną złożył go na przysłowiowy "flamaster" , ustawiłem więc wszystko w ten sposób aby założyc blokady. Wykonałem wszystko według opisów łącznie z poluzowaniem kół na wałkach.
Samochód poskładany i efekt jest taki że po odpaleniu silnika pokazuje mi (-14) i (-1)
Po odpaleniu i nagrzaniu sprawdziłem jeszcze raz , i to samo . Pomyślałem tez ze coś skopałem przy montażu więc zrzuciłem obudowy rozrządu ,pokręciłem wałem , pin blokujący na wał weszedł blokada na wałki również lekko wchodzi. Czyli rozrząd złożony poprawnie na 100% według mnie. W czym może tkwić problem ?? Prosze o pomoc bo już nie mam pomysłow.
Samochód ma przelatane rzeczywiste 180 tys i dodam że fazatory też wg mnie w dobrym stanie.Nawet po kilkudniowym postoju nic nie stuka. Wychylały sie prawidłowo 22-23 st.
Z góry dziekuje i Pozdrawiam
Jestem posiadaczem Audi S6 C5 z silnikiem 4.2 ANK. Zwracam sie z pytaniem do was na tym forum gdyż wiem że tutaj więcej osób ma stycznośc z silnikami V8 niż na innych forach
Do rzeczy.
Po zakupie samochodu ,zaobserwowałem lekkie "bujanie się" silnika na wolnych obrotach , poszperałem troche w sieci na tem diagnostyki problemu. Na pierwszy ogien poszło sprawdzenie korekt w grupie 093. Po diagnostyce w mojej S6 korekcje pokazały (-9) i (-4)
Zdecydowałem podjąć sie wymiany rozrządu , zakupiłem w tym celu niezbędne blokady ( blokada wałków + blokada wału) i przystąpiłem do wymiany rozrządu.
Okazało sie że ktoś przedemną złożył go na przysłowiowy "flamaster" , ustawiłem więc wszystko w ten sposób aby założyc blokady. Wykonałem wszystko według opisów łącznie z poluzowaniem kół na wałkach.
Samochód poskładany i efekt jest taki że po odpaleniu silnika pokazuje mi (-14) i (-1)
Po odpaleniu i nagrzaniu sprawdziłem jeszcze raz , i to samo . Pomyślałem tez ze coś skopałem przy montażu więc zrzuciłem obudowy rozrządu ,pokręciłem wałem , pin blokujący na wał weszedł blokada na wałki również lekko wchodzi. Czyli rozrząd złożony poprawnie na 100% według mnie. W czym może tkwić problem ?? Prosze o pomoc bo już nie mam pomysłow.
Samochód ma przelatane rzeczywiste 180 tys i dodam że fazatory też wg mnie w dobrym stanie.Nawet po kilkudniowym postoju nic nie stuka. Wychylały sie prawidłowo 22-23 st.
Z góry dziekuje i Pozdrawiam
Dekle zrzucone , wałki ssace i wydechowe na znakach , wszystko wyglada OK. Dziś rozebrałem już i poskładałem rozrząd 5 x i ciągle to samo . Nie mam już pomysłów co to może być
Dalej korekty na poziomie -13, -1 , ewidentnie cos nie tak z Bankiem 1 tylko co ??
Próbowałem regulować "na oko" wałek na banku 1 , przestawiłem go względem blokady i uzyskałem -8,-1 .. Można by go dalej przestawiać zeby uzyskac 0 ale czuje ze nei tędy droga i tłoki moga sie spotkac z zaworami w koncu.
Forumowicze poradzicie cos ?????
Dalej korekty na poziomie -13, -1 , ewidentnie cos nie tak z Bankiem 1 tylko co ??
Próbowałem regulować "na oko" wałek na banku 1 , przestawiłem go względem blokady i uzyskałem -8,-1 .. Można by go dalej przestawiać zeby uzyskac 0 ale czuje ze nei tędy droga i tłoki moga sie spotkac z zaworami w koncu.
Forumowicze poradzicie cos ?????
Pepi, piszemy o C5 a tutaj akurat dwie ostatnio miałem z zamienionymi nastawnikami.pepi pisze:nie prawda ja miałem zamienione stronami
i co [prawda na jednej było -20 ale to z winy uwalonego napinacza
na drugiej było ok
Jeśli fizycznie wałki są na swoich miejscach to tylko napinacz łańcuch
Tylko jeszcze jedno nie sugeruj się znakami tylko policz liczbę ogniw między znakami
Miały przestawienie o 13 st. Reszta układu ustawiona prawidłowo.
Oczywiście mogą być też inne powody.