części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?

drookash
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 15 gru 2015, 14:43
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: drookash » 03 paź 2016, 06:44

Mateusz... ja oglądałem ten Twój silnik :) Pamiętam tą sztuję AQF :)
Baaardzo ładnie zachowana bestia...
To dziwne szuranie to albo nastawnik na głowicy 5-8 albo... niżej - może napinacz łańcuszka pompy olejowej... Ciężko to było zlokalizować.
Pady wyglądały ok, przynajmniej te górne jak nowe... ale nie były wymieniane - są ori z tego co pamiętam. Silnik chodził równo i miarowo, nie telepało go itd... fajny...
Ja bym na Twoim miejscu dla świętego spokoju zainwestował te 600PLN i kupił chincycka na próbę, podmienił i słuchał co wówczas...
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !

methanex
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 92
Rejestracja: 14 cze 2016, 19:49
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: methanex » 04 paź 2016, 20:39

Tomaszu ,
A wymiana dolnego pada -ślizgu ? Warto spróbować?
Sebastian chyba wymieniałw swojej s6

lukstorpeda
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 40
Rejestracja: 07 cze 2015, 11:16
Lokalizacja: Malbork

Post autor: lukstorpeda » 04 paź 2016, 22:49

methanex pisze:Tomaszu ,
A wymiana dolnego pada -ślizgu ? Warto spróbować?
Sebastian chyba wymieniałw swojej s6
Z tego co ja tu czytam to wszystkim ( oczywiscie przy sprawnych nastawnikach ) pomaga wymiana slizgow. Na pewno wymieniaj ( koniecznie ) parami ( gora i dół ) poniewaz dolny nawet jak wyglada na caly to jest bardzo kruchy od przegrzania i lada moment sam popeka .
Sasiadowi wypadł tylko z reki na posadzke i pekl na kikka czesci z wysokosc ok 90 cm.
Potem kupil komplet slizgow z Inowroclawia ( wygladaja i zachowuja sie jak oryginalne Audi pomimo ,ze w Audi one nie wystepuja osobno ) i po otrzymaniu próbowalismy 1 szt złamac ( uszkodzic ( młotkiem waląc z góry ) i przy uzyciu duzego mlotka i dosyc duzej siły nie udało sie nam go uszkodzic .po probie destrukcji zostal zamontowany do silnika i jezdzi juz ponad 3 lata ( jak nie 4 ! )

methanex
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 92
Rejestracja: 14 cze 2016, 19:49
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: methanex » 05 paź 2016, 00:39

lukstorpeda pisze:
methanex pisze:Tomaszu ,
A wymiana dolnego pada -ślizgu ? Warto spróbować?
Sebastian chyba wymieniałw swojej s6
Z tego co ja tu czytam to wszystkim ( oczywiscie przy sprawnych nastawnikach ) pomaga wymiana slizgow. Na pewno wymieniaj ( koniecznie ) parami ( gora i dół ) poniewaz dolny nawet jak wyglada na caly to jest bardzo kruchy od przegrzania i lada moment sam popeka .
Sasiadowi wypadł tylko z reki na posadzke i pekl na kikka czesci z wysokosc ok 90 cm.
Potem kupil komplet slizgow z Inowroclawia ( wygladaja i zachowuja sie jak oryginalne Audi pomimo ,ze w Audi one nie wystepuja osobno ) i po otrzymaniu próbowalismy 1 szt złamac ( uszkodzic ( młotkiem waląc z góry ) i przy uzyciu duzego mlotka i dosyc duzej siły nie udało sie nam go uszkodzic .po probie destrukcji zostal zamontowany do silnika i jezdzi juz ponad 3 lata ( jak nie 4 ! )
nastawniki pracują bardzo dobrze , wiec chciałbym tylko ślizgi zmienić :)

Widzę sąsiad odważny jest skoro po takiej próbie z młotkiem zamontował ślizgi w audi :D

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 05 paź 2016, 17:54

U siebie mam założone ślizgi zakupione na eBayu(tam gdzie kupuje Pan z Inowrocławia) Po 20tyś żadnego śladu zużycia tak że śmiało można montować
(mam jeszcze dwa nowe-tak że za dobry czteropak oddam-jak by były komuś potrzebne- z tym że moge wysłać dopiero za tydzień-bo nie mam mnie w domu)

methanex
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 92
Rejestracja: 14 cze 2016, 19:49
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: methanex » 05 paź 2016, 18:45

Sam zmieniałeś ślizgi?

poszło pw

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 05 paź 2016, 19:00

Tak sam

drookash
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 15 gru 2015, 14:43
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: drookash » 06 paź 2016, 15:52

Potwierdzam....slizgi z ryzu sa ok. Ja tez analizujac logi doszedlem do wniosu ze najpierw zaryzykuje same pady. Od roku smigam na chicyckach i jest ok. Nie widac zuzycia, tworzywo ok.
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !

methanex
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 92
Rejestracja: 14 cze 2016, 19:49
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: methanex » 06 paź 2016, 21:42

Dzisiaj wziąłem postronnego kolegę i poprosiłem żeby stwierdził gdzie to tak chrobocze. Wskazał na napis 5v (czyli 5-8 ) .
W następnym tygodniu mam podjechać do mechanika który ogarnia temat nastawników , jeśli on potwierdzi to montuję te ryżowe ślizgi , dam znaka czy przestało chrobotać jak wymienię ;)

krzychuv8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 08 lip 2015, 21:40
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: krzychuv8 » 07 paź 2016, 07:03

Montuje dzisiaj oba nastawniki prosto z chin po 102usd/szt plus do tego nowe łańcuchy iwisa, kpl uszczelek i zobaczymy jak to sie bedzie sprawować
u mnie 260kkm ślizgi niezbyt zuzyte ale za to obydwa napinacze nie trzymały po nocy.

drookash
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 15 gru 2015, 14:43
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: drookash » 07 paź 2016, 16:43

Skoro z chin to gwary pewnie nie ma...i o to chodzi :)
Zaklej zywica epoksydowa otworki na obudowie w ktorych wcisniete sa kulki. Uszczelnij tez wlasciwym uszczelniaczem miejsca na uszczelce jak pokazuje elsawin... wykluczysz mozliwosc wyciekow co juz sie tu zdarzalo.
Bedzie to miarodajnym polem testowym :)
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !

methanex
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 92
Rejestracja: 14 cze 2016, 19:49
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: methanex » 07 paź 2016, 17:59

krzychuv8 pisze:Montuje dzisiaj oba nastawniki prosto z chin po 102usd/szt plus do tego nowe łańcuchy iwisa, kpl uszczelek i zobaczymy jak to sie bedzie sprawować
u mnie 260kkm ślizgi niezbyt zuzyte ale za to obydwa napinacze nie trzymały po nocy.
co to znaczy "nie trzymały po nocy" ? a w vagu co pokazywało

Gość

Post autor: Gość » 07 paź 2016, 17:59

Popuszczał i robił rano grrrrrr

Gunner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 371
Rejestracja: 07 mar 2015, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Gunner » 07 paź 2016, 19:19

Ja u mnie robiłem taki test parę razy, że jak samochód już na dobre ostygł to odpaliłem dosłownie na chwilę i zaraz zgasiłem. Rano odpalanie po prostu aksamitne, aż chce się posłuchać :D Zero tych cholernych trrrr, hrrrr itd.

Wniosek taki, że jak pociągnął zimny olej i nie czekałem aż on się rozgrzeje to nie zdążył spłynąć z nastawnika i odpala idealnie. Pytanie więc czy może nie zalać trochę gęściejszym olejem ? Jeżdzę teraz na 5w30 Motul. Wiem, że niektórzy to nazwą reanimowaniem trupa ale może jednak? :P

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 07 paź 2016, 19:25

czysty przypadek wykonaj to z 10x i sie przekonasz ze jestes w bledzie :)
bądź sobą, wariatów też lubią

Zablokowany

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl