części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D2 00 ] Podpora wału - wymiana

Gość

Post autor: Gość » 05 paź 2016, 14:42

U mnie zakładany bez przyrzadu dał znac odrazu :)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 05 paź 2016, 15:23

ja zakładałem bez przyrządu ale zaznaczyłem sobie wcześniej wszystko, tzn jak fasolki na podporze były ustawione dokładnie i tak założyłem ...


problemów 0 :]
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 05 paź 2016, 15:41

ja miałem swapa zaznaczeni nic nie da :)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 05 paź 2016, 15:43

ta wiem... dlatego o tyle jest ważne ustawienie tego aby łożysko po dupie nie dostało.

gdzieś był pokazany przyrząd domowej konstrukcji regulacji wału <hmm>
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 05 paź 2016, 15:44

był ale ja nie bede strugał dowiem sie w jakims ASO moze maja i niech go poprawią.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 05 paź 2016, 15:48

do Daniela masz raczej szybciej, (bo nie bliżej :D ) niech Ci na spota weźmie, będziemy działać :]
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 05 paź 2016, 15:50

Hahaha to jest myśl :)

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 05 paź 2016, 16:10

Ja sobie przyrząd wyspawałem. Godzina roboty i 40zł za materiał ;) Przy ustawianiu wyszło, że potrzebuję 16mm podkładek między podporą a budą (fabrycznie było u mnie 8mm).
Four rings to rule them all

Gość

Post autor: Gość » 05 paź 2016, 16:12

gtfan pisze:Ja sobie przyrząd wyspawałem. Godzina roboty i 40zł za materiał
Jak bys miał w lokalizacji Lubuskie było by przyjemniej :P

U mnie na bank to to poniewaz wszystko inne sprawdzone więc lekkie mruczenie tylko od wału.

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 05 paź 2016, 20:37

gtfan, A możesz cyknąć kilka fotek i podać najważniejsze wymiary?
I`m the LPG master

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 05 paź 2016, 22:33

W weekend cyknę, bo leży u rodziców na wsi.

Edit:
Przyrząd zrobiony najprostszym sposobem, ale swoje zadanie spełnia doskonale. Do profilu 40x40x2 o długości 114cm przyspawane 4 kawałki takiego samego profilu o długości 5cm. Robią one za dystanse, żeby minąć podporę wału. Na nie przyspawany po całości kątownik 40x40x3mm o długości 120cm, a następnie wycięte kawałki tak, żeby podpórki miały po 10cm. Haki to jakieś haki budowlane fi 10mm wygięte tak aby chwyciły wał. Przy tych wymiarach powinien pasować do wszystkich dlugości wałów występujących w A8.
Trochę większm nakładem pracy możnaby zrobić ruchome podpórki i pzyrząd byłby bardziej uniwersalny.

Szczegółowe zdjęcia TUTAJ

Obrazek
Obrazek
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 11 paź 2016, 09:55

noooo, ciekawie to wygląda ;) najważniejsze że jest użyteczne... musze swojemu mechanikowi pokazać niech robi :D
to nie jest zwykły napęd...to

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 16 paź 2016, 20:00

ale to ustawi tylko wal w lini prostej ale nie centralnie bo niestety czesc wału od srodkowego przegubu do przodu ma inna srednce niz ta czesc do tylu do mostu. Takze wał będzie tylko w jednej osi ustawiony. Góra dół to nie, tam trzeba dać podkładki a z takim przyrządem się nie da tego ustawić zeby przeguby były w osi.

Gość

Post autor: Gość » 16 paź 2016, 20:05

mając wał w ryzach wiesz ile podkładek trzeba i o to własnie chodzi :)

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 16 paź 2016, 21:21

Istota regulacji - tak by ten środkowy kardanik pracował na wprost. Wynika z tego, że to nie jest przegub homokinetyczny. Jakiekolwiek odchylenie od osi powoduje powstawanie pulsowania prędkości wału. W starszych MB nie było to tak istotne bo od strony skrzyni i od mostu występują gumowe łączniki tłumiące wszelkie nierówności biegu. W Audi za to są dwa sztywne przeguby (już homokinetyczne) i wady ustawienia czuć.
Kot też jest Quattro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl