![:(](https://a8team.pl/images/smilies/smutny.gif)
![]() |
![]() |
![]() |
[S8 D2 97 LPG ] Jaki sterownik LPG
Trochę przejechałem i okazało się że mam padnięty któryś wtrysk lpg
dodatkowo padnięty wtrysk PB na 1 cylindrze co może być przyczyną moich problemów z mocą, wtedy i na PB i na LPG będą problemy bo sygnał idzie przecież przez wtrysk PB. Problem występuje tylko gdy jest ciepło (co też pasuje do moich objawów). Jestem na etapie budowy maszynki do czyszczenia wtrysków LPG (mam wtryski HANA2000) Jeśli to nie uzdrowi mi wtrysków co kupić? Myślałem o baracudach. Co macie u siebie i co polecacie? W ogóle skąd załatwić wtryskiwacz PB do audi S8?
![:(](https://a8team.pl/images/smilies/smutny.gif)
Jak to fizycznie nie widzi wtrysku? Co nie widzi? Jeśli wtrysk PB będzie padnięty (cewka) to sygnał nie dotrze do sterownika LPG (bo przechodzi przez wtrysk PB) i tak się właśnie czasem działo czas wtrysku pierwszego cylindra 0,00ms z chwilowymi skokami 0,5ms, 1ms po czym kontrolka CAT i całkowite odcięcie cylindra działo się to na LPG i PB, w ECU silnika błąd "elektryczne uszkodzenie wtryskiwacza cylindra nr 1" W sterowniku czasem występował błąd "odwrotne podpięcie emulatora wtrysku cylindra 1" czy jakoś tak. A ECU wtryski widzi bo są przecież w sterowniku LPG emulatory (reystory? ewentualnie bardziej zaawansowana elektronika) które oszukują ECU, że wtryski działają. Jak odepniesz którykolwiek ze wtryskiwaczy zobaczysz natychmiastowy błąd ECU i nie jest to błąd o braku spalania z czujnika stukowego tylko bezpośrednio z układu pomiarowego ECU silnika. Przewody w 99% wykluczyłem bo wszystko sprawdziłem została tylko podmiana wtrysku na inny cylinder ale teraz i tak nic mi to nie da bo wszystko działa (jest za zimno).
Oznacza to, że pomyliłeś kabelki dla tego cylindra.nosmaster pisze:...W sterowniku czasem występował błąd "odwrotne podpięcie emulatora wtrysku cylindra 1" czy jakoś tak. .
Żółto-czarny ma dostawać sygnał z ECU benzyny a żółty ma iść na wtrysk Pb.
Masz zrobione to odwrotnie i dlatego występuje błąd: "odwrotne podpięcie emulatora wtrysku cylindra 1"
W znanych mi sterownikach LPG podczas pracy na LPG można wypiąć wtrysk benzyny i układ będzie działał bo te wtryski są fizycznie przecież i tak odłączone.
Jeśli układ czyta jakieś dziwne czasy to stawiał bym na sterowanie. Może komputer silnika padł?
Jeśli układ czyta jakieś dziwne czasy to stawiał bym na sterowanie. Może komputer silnika padł?
Taki prosty błąd a jest doskonałą odpowiedzią. W jednym sterowniku też pomyliłem kable kiedyś. S prawa jednak wychodziła tylko przy przełączeniu na LPG. Bo w trybie benzynowym obwód był zwierany przekaźnikiem i działał w dwie strony. Chyba, że akurat odcina kolega ten wtrysk od zasilania... Wtedy jednak wszystko i tak powinno działać dobrze na benzynie (z punktu widzenia sterownika silnika) jednak bez odczytów czasu - tak przypuszczał bym.marekp750 pisze:Oznacza to, że pomyliłeś kabelki dla tego cylindra.nosmaster pisze:...W sterowniku czasem występował błąd "odwrotne podpięcie emulatora wtrysku cylindra 1" czy jakoś tak. .
Żółto-czarny ma dostawać sygnał z ECU benzyny a żółty ma iść na wtrysk Pb.
Masz zrobione to odwrotnie i dlatego występuje błąd: "odwrotne podpięcie emulatora wtrysku cylindra 1"
Ostatnio zmieniony 04 paź 2016, 21:14 przez Ukaniu, łącznie zmieniany 3 razy.
Kot też jest Quattro
Wszystko jest podłączone dobrze, błąd wywala tylko przy braku sygnału z wtryskiwacza. Jeśli wtrysk PB będzie uwalony to sterownik LPG nie dostanie sygnału "+" a jedynie "zobaczy" zwieranie do masy bez żadnego napięcia (nie jestem pewien jak sterowniki "podchodzą" do czytania sygnału z wtryskiwaczy być może niektórym wisi czy napięcie się pojawia czy nie) bo nie ma żadnego napięcia na przewodzie powrotnym. Wtryskiwacze są stale zasilane + i sterowane masą, czyli przy otwartym obwodzie do sterownika LPG dochodzi +12V a przy zamkniętym na przewodzie mamy zwarcie do masy czyli napięcie bliskie 0V i mamy sygnał prostokątny z którego zapewne właśnie korzysta Qmax. Błąd w sterowniku LPG o odwrotnym podłączeniu pojawia się dlatego, że zanika sygnał +12 a zostaje tylko cykliczne zwieranie do masy(czyli ECU sygnał "nadaje" ale przez wtryskiwacz nie przechodzi napięcie) i wywala błąd o odwrotnym podłączeniu emulatora(przynajmniej taką mam teorię z resztą wszystko się w miarę zazębia). Nie mówię, że inne sterowniki nie mogą działać z odpiętym wtryskiem PB ale podejrzewam, że w Qmaxie odłączenie wtrysku PB spowoduje brak pracy wtryskiwacza LPG. Jutro sam to sprawdzę odpinając wtrysk PB i będe miał 100% pewności teraz nie dam sobie uciąć za to nawet paznokcia
. Jeśli auto będzie działało normalnie to mam chyba większy problem... tzn. ECU... zapewne zimny lut bo przewody sprawdzałem i jestem na 99% pewien że to nie jest przyczyna.
![:P](https://a8team.pl/images/smilies/dokuczacz.gif)
Tak jak myślałem, po odpięciu wtryskiwacza PB wtryskiwacz gazowy który mu odpowiada od razu przestaje pracować a w ECU wywala błąd. Czyli uszkodzony wtrysk PB będzie tak samo szkodził na gazie i na benzynie. Przynajmniej w takiej konfiguracji jaką mam ja. Ogólnie mam duży rozjazd między bankami tzn B1 korekta LTFT 0%+-3% natomiast B2 LTFT wacha się od +8% do nawet +20% rozjazd się nasila przy niższych obciążeniach STFT potrafi być na jednym z banków +25% na drugim -25% szczególnie przy hamowaniu silnikiem kiedy wtryski zaczynają podawać małe ilości paliwa, stawiam na lejący wtrysk LPG, jeszcze nie zamieniałem listw ale może jutro zamienię je miejscami i zobaczę czy się przeniosło.
- komp wykrywa przerwę i odcina ten wtryskiwacz aby zabezpieczyć się przed upaleniem to chyba oczywiste jest .nosmaster pisze:Tak jak myślałem, po odpięciu wtryskiwacza PB wtryskiwacz gazowy który mu odpowiada od razu przestaje pracować a w ECU wywala błąd.
Ale ty dalej nie rozumiesz jednego na wtryskiwacz masz doprowadzony stały plus i sterowanie masą z kompa -którą tniesz i jedna część która idzie na wtryskiwacz druga idzie na sterownik lpg który pobiera sygnał i koryguje go we własnym zakresie czyli na lpg fizycznie sterownik benzyny nie widzi wtryskiwacza ,
Teraz nie wiem o czym mówisz, bo jasne jest, że nie może przez wtryskiwacz płynąc prąd na tyle duży, żeby go otworzyć bo to by było bez sensu ale jeśli po odpięciu wtryskiwacza PB przestaje działać odpowiadający mu wtrysk LPG to przerwa w obwodzie wtryskiwacza PB (uszkodzenie elektryczne) spowoduje takie same działanie jak wypięcie kostki. A jakiś prąd płynąć musi (albo zwyczajnie musi docierać napięcie +12V)skoro ECU silnika od razu wykrywa problem, czyli do prawidłowej emulacji w tym przypadku potrzebny jest też sygnał "+". A to że masa (sterowanie) przechodzi przez komputer LPG to wiem, uwierz mi że sam ten przewód przecinałem i lutowałem
.
![:)](https://a8team.pl/images/smilies/usmiech.gif)
No nie jest potrzebny jeśli chciałbym jeździć na 7 cylindrach. Przecież pisałem, że odpinałem kostkę i silnik nie chodzi na 1 cylinder. Czyli tak czy siak nie ważne jak co i czym steruje i kto kim, doświadczenie na żywym organizmie dowiodło, że: po odpięciu kostki wtryskiwacza benzynowego przy pracy na gazie odpowiadający mu wtryskiwacz LPG nie pracuje co równa się sytuacji w której wtryskiwacz PB jest uszkodzony elektrycznie i zaburza pracę silnika na obu paliwach. Przypominam, że nie są to już tylko moje teorie ale sprawdzałem to w PRAKTYCE! Więc nie ma sensu wciskanie mi, że coś tam ktoś tam widzi czy nie widzi. Jeśli wtryskiwacz PB będzie miał przerwę w obrodzie to w mojej obecnej konfiguracji nie będzie działał prawidłowo ani na gazie ani na benzynie i ten temat uważam za wyjaśniony w 100%. Za to nikt nie wypowiedział się o wtryskiwaczach BARACUDA. Listwy próbowałem czyścić i trochę pomogło ale rozjazd dalej jest duży więc pewnie czeka mnie wymiana wtrysków.
[ Dodano: 2016-10-10, 08:06 ]
Poza tym chciałbym namiary na tego kolegę który ma wtryskiwacze PB do S8 jeśli można.
[ Dodano: 2016-10-10, 08:06 ]
Poza tym chciałbym namiary na tego kolegę który ma wtryskiwacze PB do S8 jeśli można.