[D3 03 4.0TDI ] Webasto Audi
[D3 03 4.0TDI ] Webasto Audi
Witam! Posiadam Audi A8 2003rok 4,0tdi. Kolega podłączył kompa i webasto zatrybiło, lecz nie moge go uruchomić z innej pozycji, nigdzie nie moge znaleść włącznika, sterownika. Przy kupnie nie dostałem również żadnego pilota jak czytam na forum. Czy wie ktoś coś na ten temat. Dziękuje Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 31 paź 2016, 06:22 przez maximarkus, łącznie zmieniany 3 razy.
Kolego na klimatroniku masz przycisk setup i tam masz funkcje webasto (od dolu programowanie czasowe, długość grzania, ręczne załączenie grzania, i ostatnia to przewietrzanie wnętrza, wyżej jest synchronizacja temperatury stref, automatyczne zamykanie obiegu, i tryb eco-bez klimy)
jest teszcze druga opcja taka że ty nie masz webasto a jedynie dogrzewanie silnika które załącza się poniżej jakiejś tam temperatury (okolice 0 i mniej).
Pozdrawiam
jest teszcze druga opcja taka że ty nie masz webasto a jedynie dogrzewanie silnika które załącza się poniżej jakiejś tam temperatury (okolice 0 i mniej).
Pozdrawiam
Kolego ahadam, dogrzewacz jako taki nie ma nic wspólnego z typowym ogrzewaniem postojowym nazywanym potocznie Webasto (od najpopularniejszego producenta takiego ogrzewania)... zasady ich działania oraz przeznaczenie są diametralnie inne... trochę szerzej opisałem to już tutaj:ahadam pisze:Dogrzewanie to również webasto załącza się poniżej 5 st C przy wyłączonym ECON ale nie ma funkcji programowania.
http://www.a8team.pl/topics16/2884,18.htm
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Mam instrukcję audi ori i w niej jest opisane co to dogrzewanie ( w dieslu , może inaczej jest w benzynie). Rozbierałem to więc wiem że mam normalne Webasto ale bez sterowania (wymieniałem palnik), które zaczyna grzać poniżej +5 st C.
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka
Ależ kolego... bez urazy ale czy Ty wogóle rozumiesz różnicę pomiędzy typowym dogrzewaczem a typowym ogrzewaniem postojowym?...ahadam pisze:Mam instrukcję audi ori i w niej jest opisane co to dogrzewanie ( w dieslu , może inaczej jest w benzynie). Rozbierałem to więc wiem że mam normalne Webasto ale bez sterowania (wymieniałem palnik), które zaczyna grzać poniżej +5 st C.
przecież wcześniej opisałem w skrócie oba urządzenia i to że masz palnik/grzałkę zupełnie nie przeczy temu (wręcz to potwierdza) co napisałem wcześniej w linkowanym temacie co jednak nie jest potwierdzeniem że dogrzewacz jest typowym ogrzewaniem postojowym :-?
Nie wiem co tam ciekawego masz napisane w swojej instrukcji ale tak się akurat skłąda że ja od ładnych paru lat zawodowo zajmuję się sprzedażą samochodów (ASO różnych marek i między innymi cała grupa VAG) i różnicę pomiędzy tymi dwoma urządzeniami raczej znam ;-)
Ja w swoim S8 mam typowe ogrzewanie postojowe... jego obsługa wygląda tak:
- wersja pierwsza - dzwonię telefonem komórkowym do swojego samochodu i uruchamiam funkcję grzania... na taki czas jaki sobie chcę, z możliwością zmiany tego czasu przez telefon oraz wyłącznia wcześniejszego jeśli sobie tego zażyczę
- wersja druga - biorę do ręki pilota i z niego wykonuję wszystkie funkcie co powyżej
- wersja trzecia - wcześniej programuję (pilotem lub telefonem) czasy kiedy i na jak długo ogrzewanie ma się włączać i potem już się tym nie interesuję... jak przychodzę jest już nagrzane
Identyczne schemat obsługi mam oczywiście także dla funkcji przewietrzania wnętrza.
Moje urządznie jest spalinowe - pobiera paliwo ze zbiornika, ma swój oddzielny układ wydechowy, sam steruje panelem klimatronika decydując kiedy włączyć nawiewy i kiedy je wyłączyć.
W trakcie działania mojego ogrzewania auto może cały czas stać z wyłączonym silnikiem i uruchomionym alarmem lub też być uruchomione i uczestniczyć normalnie w ruchu.
:idea: O ile Ty mówisz o typowym dogrzewaczu i twierdzisz że jest to ogrzewanie postojowe to posługując się moim powyższym opisem spróbuj określić zasadę działania Twojego ogrzewania postojowego i sposób jego ewentualnego sterowania/programowania :roll:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Przecież ja nie mówię że mam ogrzewanie postojowe , tylko dogrzewanie Webasto (moje urządznie jest spalinowe - pobiera paliwo ze zbiornika, ma swój oddzielny układ wydechowy), które włącza się przy temp. poniżej +5 st.( nie ma żadnego sterowania). Czytaj ( bez urazy), czy ja gdzieś napisałem że mam ogrzewanie postojowe? .A tak wogóle to ja rozumię zasadę działania tych urządzeń i różnicę pomiędzy typowym dogrzewaczem a typowym ogrzewaniem postojowym.Tylko nie wiem co Ty uważasz za typowy ogrzewacz?.Pozdrawiam
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka
No dobra, ale jeżeli przyjmiemy że wszyscy dookoła mówiąc "webasto" rozumieją pod tym słowem typowe ogrzewanie postojowe niezależnie od producenta (jest ich kilku), modelu (ogrzewanie postojowe wodne lub powietrzne) czy sterowania (sterownik w aucie, pilot, telefon, inne) to jeżeli piszesz że masz webasto (a nie dogrzewacz firmy Webasto) to wybacz ale można to zrozumieć tak jak ja zrozumiałem.ahadam pisze:Przecież ja nie mówię że mam ogrzewanie postojowe , tylko dogrzewanie Webasto...
(...) Czytaj ( bez urazy), czy ja gdzieś napisałem że mam ogrzewanie postojowe?
ahadam pisze:Dogrzewanie to również webasto...
Powyżej nie ma nic wprost nt. tego że producentem tego dogrzewacza jest firma Webasto prawda?ahadam pisze:Mam instrukcję audi ori i w niej jest opisane co to dogrzewanie. Rozbierałem to więc wiem że mam normalne Webasto...
Ale kiedy zaczyna swoje działanie i kiedy kończy?ahadam pisze:(moje urządznie jest spalinowe - pobiera paliwo ze zbiornika, ma swój oddzielny układ wydechowy), które włącza się przy temp. poniżej +5 st.( nie ma żadnego sterowania).
Jak możesz to pstryknij fotkę z opisem instrukcji - będzie wszystko jasne i będzie też jasna informacja dla potomnych co i jak z tym dogrzewaniem ;-)
Ok, przyjąłem do wiadomości.ahadam pisze:tak wogóle to ja rozumię zasadę działania tych urządzeń i różnicę pomiędzy typowym dogrzewaczem a typowym ogrzewaniem postojowym.Tylko nie wiem co Ty uważasz za typowy dogrzewacz?
A moje postrzeganie dogrzewacza opisałem już poprzednio tutaj: http://www.a8team.pl/topics16/2884,18.htm
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
A czemu nie? 4.2 miało w opcji Webasto, tylko trzeba kupić odpowiednie do benzyny.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
WitamFOSS pisze:wersja pierwsza - dzwonię telefonem komórkowym do swojego samochodu i uruchamiam funkcję grzania... na taki czas jaki sobie chcę, z możliwością zmiany tego czasu przez telefon oraz wyłącznia wcześniejszego jeśli sobie tego zażyczę
Stary temat ale zima sie zbliza. To sterowanie telefonem to opcja fabrycznie montowana w S8 D3 czy jakis dodtakowy tuning?
Dzieki