części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D2 02 LPG ] stag-300 premium przełączanie na PB

Domowy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 83
Rejestracja: 05 paź 2013, 12:51
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Domowy » 09 wrz 2016, 11:31

Prawdopodobnie będę musiał wymienić reduktor.
Sprawdzałem polecany TWIN, ma on wejście na CU 6mm, aktualnie mam 8mm.
Czy da się jakoś przerobić TWIN na 8mm?
Czy niema to żadnego znaczenia i dać jakąś przejściówkę z 8 na 6 mm?

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 09 wrz 2016, 11:33

Dajesz rozdzielacz z 8mm na 2x6mm. Twin ma dwa wejścia 6mm.

Domowy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 83
Rejestracja: 05 paź 2013, 12:51
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Domowy » 09 wrz 2016, 15:39

ale ja już mam 2x8 mm.

bo z butli mam CU 8mm, potem rozdzielacz, 2 elektrozawory i z każdego faro 8mm do reduktorów silver fz8.
teraz jak zamienię to na twin 6mm to pytanie czy na końcu dać tylko przejściówkę z 8 na 6?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 09 wrz 2016, 20:40

tak

Domowy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 83
Rejestracja: 05 paź 2013, 12:51
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Domowy » 26 paź 2016, 13:27

Reduktor w końcu wymieniony.

Niestety mam problem z temperaturą gazu. Albo padł PS02 albo coś jest nie teges.
Dziś rano po zapaleniu auta temperatura reduktora - 17 , gazu - 15; po przejechaniu ok 7km, temperatura silnika 90, reduktora - 82, gazu 26. Wydaje mi się, że bardzo powoli rośnie temp LPG. Czy jest to normalne?

Czy ktoś mógłby rzucić okiem na plik osc?
Jak sprawdzić czy PS02 działa poprawnie?

link do pliku z oscyloskopu stag:
twin rano

lesdud
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 161
Rejestracja: 23 sie 2014, 19:10
Lokalizacja: ololice Inowrocławia

Post autor: lesdud » 26 paź 2016, 14:41

Domowy pisze:Reduktor w końcu wymieniony.

Niestety mam problem z temperaturą gazu. Albo padł PS02 albo coś jest nie teges.
Dziś rano po zapaleniu auta temperatura reduktora - 17 , gazu - 15; po przejechaniu ok 7km, temperatura silnika 90, reduktora - 82, gazu 26. Wydaje mi się, że bardzo powoli rośnie temp LPG. Czy jest to normalne?

Czy ktoś mógłby rzucić okiem na plik osc?
Jak sprawdzić czy PS02 działa poprawnie?

link do pliku z oscyloskopu stag:
twin rano
W programie ac gas synchro wejdź w zakładkę: ustawienia sterownika gazu i Czujniki i tam masz Cz. temp. reduktora. Ustaw tak aby było lub CT-LE-4K7 lub CT-04-2K bo do twina zazwyczaj te 2 czujniki podchodzą, a jeśli nie będzie ok to spróbuj na jeszcze innych.
Do PS-02 na bank ustaw jak pisałem CT-02-2K

Domowy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 83
Rejestracja: 05 paź 2013, 12:51
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Domowy » 26 paź 2016, 14:54

lesdud pisze:
Domowy pisze:Reduktor w końcu wymieniony.

Niestety mam problem z temperaturą gazu. Albo padł PS02 albo coś jest nie teges.
Dziś rano po zapaleniu auta temperatura reduktora - 17 , gazu - 15; po przejechaniu ok 7km, temperatura silnika 90, reduktora - 82, gazu 26. Wydaje mi się, że bardzo powoli rośnie temp LPG. Czy jest to normalne?

Czy ktoś mógłby rzucić okiem na plik osc?
Jak sprawdzić czy PS02 działa poprawnie?

link do pliku z oscyloskopu stag:
twin rano

Temperaturę gazu masz ok, natomiast po zmianie reduktorów zmieniłeś napewno też czujnik temperatury- zmień w ustawieniach ac gas synchro na inny rodzaj czujnika temperatury reduktora
Kiedyś dużo szybciej przełączało się na gaz, teraz przełączyło dopiero jak parkowałem pod pracą. Gaz całą drogę poniżej progu przełączania 25'C

czujnik temperatury wkręciłem stary.
zakupiłem razem z reduktorem czujnik temp stag gdyby stary się ukręcił, mogę podmienić:
http://enerma.pl/pl/czujniki/3996-czujnik-temperatury-stag-27kohm-oryginal.html

lesdud
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 161
Rejestracja: 23 sie 2014, 19:10
Lokalizacja: ololice Inowrocławia

Post autor: lesdud » 26 paź 2016, 14:58

A jak robiłeś na nowo ustawienia to na bank zmieniłeś w ustawieniach czujniki, bo niemożliwe jest by oba czujniki na raz padły i źle wskazywały. Zrób jak pisałem i zobaczysz będzie ok

Domowy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 83
Rejestracja: 05 paź 2013, 12:51
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Domowy » 26 paź 2016, 15:05

lesdud pisze:
Domowy pisze:Reduktor w końcu wymieniony.

Niestety mam problem z temperaturą gazu. Albo padł PS02 albo coś jest nie teges.
Dziś rano po zapaleniu auta temperatura reduktora - 17 , gazu - 15; po przejechaniu ok 7km, temperatura silnika 90, reduktora - 82, gazu 26. Wydaje mi się, że bardzo powoli rośnie temp LPG. Czy jest to normalne?

Czy ktoś mógłby rzucić okiem na plik osc?
Jak sprawdzić czy PS02 działa poprawnie?

link do pliku z oscyloskopu stag:
twin rano
W programie ac gas synchro wejdź w zakładkę: ustawienia sterownika gazu i Czujniki i tam masz Cz. temp. reduktora. Ustaw tak aby było lub CT-LE-4K7 lub CT-04-2K bo do twina zazwyczaj te 2 czujniki podchodzą, a jeśli nie będzie ok to spróbuj na jeszcze innych.
Do PS-02 na bank ustaw jak pisałem CT-02-2K

zapomniałem wkleić link do ustawień:
twin ustawienia

mam ustawione dokładnie tak jak mówisz.
reduktor - CT-04-2k
gaz - CT-02-2k

PS02 jest przeniesiony za filtr FL02. czyli reduktor -> FL02 -> PS02 -> listwy z kompensacją

edit.1:

czujnik temp reduktora jest wkręcony zamiast śrubki trzymającej blachę od króćców wody w reduktorze.

edit.2
chyba znalazłem w czym może być problem:
temp przełączania na LPG = 40'C (mierzona na reduktorze)
temp przełączania na PB = 25'C (min temp LPG po której następuje przełączenie na PB)
Ostatnio zmieniony 26 paź 2016, 15:36 przez Domowy, łącznie zmieniany 1 raz.

lesdud
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 161
Rejestracja: 23 sie 2014, 19:10
Lokalizacja: ololice Inowrocławia

Post autor: lesdud » 26 paź 2016, 15:36

pisałeś: " temperatura reduktora - 17 , gazu - 15" to są temperatury na plusie czy minusie co ci wskazuje? bo ja myślałem że na minusie i dlatego mówiłem, że źle ustawione czujniki. W każdym razie czujniki rano powinny wskazywać temperaturę zbliżoną do temp. otoczenia.

A co do ustawień to temperatura przełączenia zmień na 35 (a nawet na 30 bo hanki ładnie se radzą w tej temp.)
W parametrach ciśnienie kalibracji ustaw minimalne na 0,8 bo powypala ci głowice

Domowy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 83
Rejestracja: 05 paź 2013, 12:51
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Domowy » 26 paź 2016, 15:41

lesdud pisze:pisałeś: " temperatura reduktora - 17 , gazu - 15" to są temperatury na plusie czy minusie co ci wskazuje? bo ja myślałem że na minusie i dlatego mówiłem, że źle ustawione czujniki. W każdym razie czujniki rano powinny wskazywać temperaturę zbliżoną do temp. otoczenia.

A co do ustawień to temperatura przełączenia zmień na 35 (a nawet na 30 bo hanki ładnie se radzą w tej temp.)
W parametrach ciśnienie kalibracji ustaw minimalne na 0,8 bo powypala ci głowice
temperatury były dodatnie. sorki za głupi sposób zapisu.

ustawienie temperatury:
Obrazek

chyba znalazłem w czym może być problem:
temp przełączania na LPG = 40'C (mierzona na reduktorze)
temp przełączania na PB = 25'C (min temp LPG po której następuje przełączenie na PB)

lesdud
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 161
Rejestracja: 23 sie 2014, 19:10
Lokalizacja: ololice Inowrocławia

Post autor: lesdud » 26 paź 2016, 15:47

Domowy pisze:
lesdud pisze:pisałeś: " temperatura reduktora - 17 , gazu - 15" to są temperatury na plusie czy minusie co ci wskazuje? bo ja myślałem że na minusie i dlatego mówiłem, że źle ustawione czujniki. W każdym razie czujniki rano powinny wskazywać temperaturę zbliżoną do temp. otoczenia.

A co do ustawień to temperatura przełączenia zmień na 35 (a nawet na 30 bo hanki ładnie se radzą w tej temp.)
W parametrach ciśnienie kalibracji ustaw minimalne na 0,8 bo powypala ci głowice
temperatury były dodatnie. sorki za głupi sposób zapisu.

ustawienie temperatury:
Obrazek

chyba znalazłem w czym może być problem:
temp przełączania na LPG = 40'C (mierzona na reduktorze)
temp przełączania na PB = 25'C (min temp LPG po której następuje przełączenie na PB)

No też napisałem Ci że temp. przełączenia na gaz. 30 - max 35
a temperaturę przełączenia na PB mam na 10 i nic się nie dzieje złego

Tobie przerzuca na benzynę bo temperatura gazu na pewno spada poniżej bo jak masz włączone ogrzewania a mały obieg zasila również reduktor to grzejąc w kabinie obniżasz też temperaturę reduktora i gazu
Ostatnio zmieniony 26 paź 2016, 15:52 przez lesdud, łącznie zmieniany 1 raz.

Domowy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 83
Rejestracja: 05 paź 2013, 12:51
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Domowy » 26 paź 2016, 15:51

lesdud pisze:
Domowy pisze:
lesdud pisze:pisałeś: " temperatura reduktora - 17 , gazu - 15" to są temperatury na plusie czy minusie co ci wskazuje? bo ja myślałem że na minusie i dlatego mówiłem, że źle ustawione czujniki. W każdym razie czujniki rano powinny wskazywać temperaturę zbliżoną do temp. otoczenia.

A co do ustawień to temperatura przełączenia zmień na 35 (a nawet na 30 bo hanki ładnie se radzą w tej temp.)
W parametrach ciśnienie kalibracji ustaw minimalne na 0,8 bo powypala ci głowice
temperatury były dodatnie. sorki za głupi sposób zapisu.

ustawienie temperatury:
Obrazek

chyba znalazłem w czym może być problem:
temp przełączania na LPG = 40'C (mierzona na reduktorze)
temp przełączania na PB = 25'C (min temp LPG po której następuje przełączenie na PB)

No też napisałem Ci że 30 - max 35
a temperaturę przełączenia na PB mam na 10 i nic się nie dzieje złego
ok, zmienię parametry i zobaczymy czy wracając z roboty zdąży się przepiąć :)

odnośnie:
lesdud pisze:W parametrach ciśnienie kalibracji ustaw minimalne na 0,8 bo powypala ci głowice
mam tak nisko bo przy full bucie spada ciśnienie do 0,64 ... temu też będę musiał się bliżej przyjrzeć.

lesdud
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 161
Rejestracja: 23 sie 2014, 19:10
Lokalizacja: ololice Inowrocławia

Post autor: lesdud » 26 paź 2016, 15:54

to ustaw na sztywno że minimum 0,8 to będzie Ci się przełączać na PB przy ful bucie ale oszczędzisz głowice

Warto też zaznaczyć na zimę: podgrzewanie wtryskiwaczy

Domowy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 83
Rejestracja: 05 paź 2013, 12:51
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Domowy » 26 paź 2016, 19:06

wygląda na to, że zmiana temp przełączania na PB = 15'C oraz przełączania na LPG = 38'C załatwiły sprawę.

Teraz zostało tylko odnaleźć przyczynę dlaczego są takie duże spadki ciśnienia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl