części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI ] Klepiacy popychacz czy wtrysk?

Gecio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 163
Rejestracja: 22 paź 2016, 02:34
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Gecio » 26 paź 2016, 10:24

Apophis pisze:no tak ma być ale dociskałeś?
Dociskałem do końca na zamknięciu, otwierałem i nic się nie zmieniło. Jak podklepywało tak podklepuje dalej.

Gość

Post autor: Gość » 26 paź 2016, 13:11

Więc nie to

Jakub
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 216
Rejestracja: 14 lis 2009, 13:49
Lokalizacja: BTM

Post autor: Jakub » 26 paź 2016, 15:10

Mi też tak poklepywalo czasem w volvo s80 i tez po szybkiej jezdzie np autostarą, w drodze do chorwacji auto zostało w Austrii haha tak waliło, że nie było sęsu dalej jechać, w drodze powrotnej auto wziąłem i odziwo dojechalem do domu.
Okazało się że na jednym cylindrze nie ma w ogóle kompresji, gniazdo wypaliło.

pavel44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 26 paź 2016, 18:57

Ja z kolei mam chrobotanie nieuregulowane na rozgrzanym silniku na lewej głowicy zaraz przy chłodnicy.
xyz

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 26 paź 2016, 21:00

preston81 pisze:podobnie??
??
\
To już nie chrobocze, tylko dobrze napier... stuka.

[ Dodano: 2016-10-26, 21:00 ]
marekp750 pisze:Klapy w kolektorze ssącym potrafią tak stukać.
Znam dwa takie autka...

Ściągnij osłonę (by dojść do gruszek).
Dociśnij ręką dźwignię w kierunku pracy gruszki.
Zobacz czy zmienia się dźwięk.
Marku, stawiam na popychacz. Nie słyszałem aby klapy tak miarowo stukały i z taką częstością, ale jeśli możesz, to wrzuć filmik.
Bądź dobry jak chleb.

pavel44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 26 paź 2016, 21:17

A gdyby byłby to popychacz to jest jakikolwiek sposób żeby namierzyć który czy po prostu wymienić wszystkie na danej głowicy?
xyz

Gecio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 163
Rejestracja: 22 paź 2016, 02:34
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Gecio » 28 paź 2016, 11:40

pavel44 pisze:A gdyby byłby to popychacz to jest jakikolwiek sposób żeby namierzyć który czy po prostu wymienić wszystkie na danej głowicy?
Kolego to jest standardowa procedura raczej bo za robociznę zapłacisz sporo więc lepiej wymienić wszystkie i zapomnieć o temacie.
Ostatnio zmieniony 28 paź 2016, 13:04 przez Gecio, łącznie zmieniany 1 raz.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 28 paź 2016, 13:00

ciśnienie oleju było zmierzyć przed rozebraniem na gorącym gdy klepie :]

Gecio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 163
Rejestracja: 22 paź 2016, 02:34
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Gecio » 28 paź 2016, 13:04

Więc tak miska zdjęta w smogu były jakieś kawałki drucików jakby od jakichś zabezpieczeń a w misce na dnie leżał kawałek pierścionka takiego o średnicy coś jak obrączka na palec do ślubu. Wszystko było metalowe bo łapał magnes. Poza tym smog czysty jak sitko w domu do odcedzania :)

Auto zostało do poniedziałku ponieważ ściągamy pokrywy zaworów gdyż i tak z nich cieknie oraz będą wyciągane wałki rozrządów jak i cały przód auta... Podejrzenie jest ze coś się zużyło na górze gdyż tam klepało cały czas.

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 29 paź 2016, 07:47

u mnie kiedyś w d2fl 4.2 sobie tak stukało, okazało się, że jest sporych rozmiarów wżer na wałku ssącym. po wymianie samego wałka problem ustąpił. klepało na zimnym i ciepłym. sprawdź sobie to zdejmując pokrywy i kręcąc silnikiem, bez demontażu czegokolwiek.
Elektronika samochodowa.

Gecio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 163
Rejestracja: 22 paź 2016, 02:34
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Gecio » 30 paź 2016, 01:05

Na razie nie sprawdzę ponieważ mam miskę zdjęta i czekam na demontaż pokryw.

A co do pokryw ma ktoś patent jak odkręcić ostatnią śrubkę przy pokrywach na rogach silnika?? Gdyż może być problem z odkręceniem...

Awatar użytkownika
uzlik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 259
Rejestracja: 19 sty 2015, 00:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uzlik » 30 paź 2016, 01:41

Krótki bit torx, oczkowa 10 z grzechotką i odrobinę cierpliwości ;)

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 30 paź 2016, 15:38

uzlik pisze:Krótki bit torx, oczkowa 10 z grzechotką i odrobinę cierpliwości ;)
Jak w większości przypadków w D3 ;-)

[ Dodano: 2016-10-30, 15:38 ]
Link do filmiku:

Co z tym silnikiem jest nie tak? Pracuje równo, żadnych drgań, błędów brak, jednak dźwięk jakiś niepokojący. BFM powinien być praktycznie niesłyszalny, a tu naparzają wtryskiwacze i jeszcze jakieś dziwne dzwonienie.
Bądź dobry jak chleb.

Gecio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 163
Rejestracja: 22 paź 2016, 02:34
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Gecio » 02 lis 2016, 23:18

Niestety nie mam dobrych wieści.

Mechanik zdjął pokrywy zaworów i mam zatarte wałki rozrządu. Opiłki leżą dokoła wałków oraz kawałek ślizgu od łańcucha rozrządu. W głowicy są takie wałeczki nierozbieralne i one też są trochę wyślizgane jak wałki.

Sprawdzaliśmy kompresję i na każdym jest od 13 do 15. Czyli głowic nie ruszamy.

Logicznie myśląc poprzez spadek wydajności pompy zaczęły się zacierać wałki i inne elementy na górze silnika. Jak na razie zamawiam pompę oleju ze smogiem, wałki rozrządu, uszczelki pokryw zaworów, ślizgi łańcucha rozrządu (chyba że są w komplecie z napinaczami to też). Dalej czyszczenie kanalików, pokryw zaworów oraz innych elementów jakie można sprawdzić i wyczyścić.

Jutro z rana wyjadą przodem i wyciągną wałki żeby sprawdzić jak wygląda motor troszkę głębiej.

Kilka zdjęć wałków i ogólnie wnętrza pod pokrywami.

Pozdrawiam

Grzegorz

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 03 lis 2016, 07:01

nie obraz się ale motor trup
albo podlep to i dalej w świat albo szukaj motoru
niech ci mechanik wałki podniesie i zobacz w jakim stanie są panewki wałków

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl