[D2 01 W12 ] Stukanie w silniku (film)
[D2 01 W12 ] Stukanie w silniku (film)
Witam,
w Audi A8 D2 W12 6.0 2001 występuję stukanie / ,,cykanie'' dobiegające z silnika. Ciężko mi powiedzieć czy odgłos dochodzi z góry czy z dołu silnika.
Poniżej filmik na którym można usłyszeć ten dźwięk:
Te stukanie słychać i na zimnym i na ciepłym silniku na wolnych obrotach. Dodając delikatnie gazu - słychać, że stukanie jest szybsze, natomiast powyżej 1200 obrotów już nie słychać w ogóle tego dźwięku cykania.
Czy ktoś orientuje się co może być przyczyną?
w Audi A8 D2 W12 6.0 2001 występuję stukanie / ,,cykanie'' dobiegające z silnika. Ciężko mi powiedzieć czy odgłos dochodzi z góry czy z dołu silnika.
Poniżej filmik na którym można usłyszeć ten dźwięk:
Te stukanie słychać i na zimnym i na ciepłym silniku na wolnych obrotach. Dodając delikatnie gazu - słychać, że stukanie jest szybsze, natomiast powyżej 1200 obrotów już nie słychać w ogóle tego dźwięku cykania.
Czy ktoś orientuje się co może być przyczyną?
Mi to wygląda na którąś wkladke regulacyjną, inaczej popychacz.
Można to uciszyć na 3 sposoby:
1. Wymieniasz wklade , ale znaleźć co stuka nie będzie latwo. Stetoskop na pewno będzie potrzebny.
2. Zmienić olej na gęstrzy
3. Wlać przy wymianie oleju środek do uciszania popychaczy liqui Molly.
Aha... się usmialem z kota...jak się przestraszyl kiedy W12 odpalilo
Można to uciszyć na 3 sposoby:
1. Wymieniasz wklade , ale znaleźć co stuka nie będzie latwo. Stetoskop na pewno będzie potrzebny.
2. Zmienić olej na gęstrzy
3. Wlać przy wymianie oleju środek do uciszania popychaczy liqui Molly.
Aha... się usmialem z kota...jak się przestraszyl kiedy W12 odpalilo
to nie jest zwykły napęd...to
Byłem w warsztacie i mechanik też dał taką diagnozę, choć nie ukrywał, że nie jest tego pewnyMi to wygląda na którąś wkladke regulacyjną, inaczej popychacz.
Więc raczej zdecyduję się na wymianę oleju. Obecnie auto jeździ na pełnym syntetyku Castrol 5w30 EDGE - co byście radzili wlać? Jeśli wymiana oleju nie pomoże to może po jakimś czasie doleję ten uszlachetniacz (choć za bardzo nie mam wiary w ten środek ) hm a ten środek do uciszenia popychaczy trzebaby przy zmianie oleju lać czy na spokojnie później?
Po wymianie oleju. Panowie! Dodam jeszcze jedną ważną rzecz, poprzedni właściciel wstawił Audi do wątpliwego warsztatu gdzie wymienili olej z półsyntetyka na pełny syntetyk (po płukaniu silnika) i zaraz po tym wystąpił ten problem (!)Jeszcze takie pytanie czy te stuki objawily się np.po wymianie oleju czy normalnie podczas eksploatacji ?
Tzn. ja wystawiam auto, ale chciałbym wyeliminować to cykanie przed ewentualną sprzedażą, zobaczę może zostawię Audi dalej dla siebie, więc tak czy siak chcę to wyeliminowaćKupiłeś niedawno, bo na otomoto wisi z tymi samymi blachami do kupienia ?
To ze olej zostal zminiony na 5W moze byc przyczyna stukania.
Zmnien olej na Liqui Molly 10W40 Superleichtlauf - na prawde polecam. Do tego dolej od razu dwie puszeczki lub jak zalecaja do tej pojemnosci tego preparatu LM do wyciszania popychaczy. Nie zaszkodzi a jest to jak narazie najtansze rozwiazanie
Daj znac
Zmnien olej na Liqui Molly 10W40 Superleichtlauf - na prawde polecam. Do tego dolej od razu dwie puszeczki lub jak zalecaja do tej pojemnosci tego preparatu LM do wyciszania popychaczy. Nie zaszkodzi a jest to jak narazie najtansze rozwiazanie
Daj znac
to nie jest zwykły napęd...to
Rafał, postaw kamerkę przed silnikiem i włącz nagrywanie i uruchom silnik. Niech zimny silnik pracuje na wyższych obrotach (póki jest na "ssaniu") a później na wolnych obrotach, gdy się nieco nagrzeje. Do tego kilka razy zwiększ obroty do 2 tys. obr. na min. Dodaj też podgląd na koło pasowe (wiem że dojście paskudne).
Olej zmień na 5W albo nawet 0W. To są najczęściej dobre oleje (jak np. LM) i wbrew pozorom, że niby olej jest rzadszy, to smarowanie i kasowanie luzów w popychaczach hydraulicznych jest lepsze i pracują one ciszej. Możesz dodać dodatek LM na hałasujące popychacze, ale to raczej później. Jak dla mnie to może być popychacz (choć wydaje mi się, że częstość dźwięku jest za wysoka), a bardziej panewka na korbowodzie (początki złego). Aczkolwiek może to też być pompa płynu chłodzącego. Tak jak koledzy radzą, zrzuć pasek wielorowkowy aby nie zagłuszał pracy samego silnika. A, i wyp... Castrola. Przepraszam fanów tej marki, ale sam też kiedyś jeździłem na Castrolu i uważałem go za dobry olej, ale po zmianie na LM dopiero usłyszałem, jak silnik pracuje na dobrym oleju. Różnica jak dzień i noc.
Olej zmień na 5W albo nawet 0W. To są najczęściej dobre oleje (jak np. LM) i wbrew pozorom, że niby olej jest rzadszy, to smarowanie i kasowanie luzów w popychaczach hydraulicznych jest lepsze i pracują one ciszej. Możesz dodać dodatek LM na hałasujące popychacze, ale to raczej później. Jak dla mnie to może być popychacz (choć wydaje mi się, że częstość dźwięku jest za wysoka), a bardziej panewka na korbowodzie (początki złego). Aczkolwiek może to też być pompa płynu chłodzącego. Tak jak koledzy radzą, zrzuć pasek wielorowkowy aby nie zagłuszał pracy samego silnika. A, i wyp... Castrola. Przepraszam fanów tej marki, ale sam też kiedyś jeździłem na Castrolu i uważałem go za dobry olej, ale po zmianie na LM dopiero usłyszałem, jak silnik pracuje na dobrym oleju. Różnica jak dzień i noc.
Bądź dobry jak chleb.
dla mnie to nadal popychacze... trzeba było posłuchać i zalać wszystko preparatami Liqiu Moly jak Ci radzimy bo to dobre i sprawdzone preparaty... Jeśli to nie pomoże to może się skończyc w najgorszym przypadku wymianą popychaczy... najlepiej sprawdzić stetoskopem który / które sie zawieszją.
to nie jest zwykły napęd...to
a niby dlaczego nie ??? bo nie rozumiem w czym taki olej jest gorszy? ja od samego początku leje 10w40, wymieniam co 10kkm i nie mam z niczym problemu a silnik jest czyściutkijustinos1 pisze:10W40 do W12? Odważnie !
Najgorzej to lac olej no-name bądź nie wymieniać odpowiednio na czas...wtedy mamy do czynienia z nadmiernym "zaśmieceniem" silnika, które prowadzi do m.in. takich jw opisanych sytuacji.
to nie jest zwykły napęd...to