![]() |
![]() |
![]() |
[D2 96 4.2PB/LPG ] Sondy lambda - wskazania na VAG
Witam żeby nie zakładać nowego tematu podepne się tutaj.Panowie mam pytanie,jak powinny zachowywać sie sondy na wolnych obrotach?Sprawdzałem dzisiaj i u mnie na wolnych stoja i dopiero po lekkim przygazowaniu zaczynają ładnie pracować,dodam że silnikiem delikatnie szarpie na wolnych obrotach i poza tymi sondami nic innego nie rzuciło mi się w oczy,błędów zero <niewiem>
Apophis, korekty obadam pózniej jak ogarne vaga do pełnej wersji.
Dzieje się tak na PB,lpg nie używam od dłuższego czasu.
Jakiś czas temu padła mi jedna sonda,zatrzymała się bodajże na 0.47V ,wymieniłem obydwie na nowe Bosch dedykowane do tego silnika i było wszystko ok,jednak dwa dni temu zauważyłem że silnik dostaje delikatnych drgań na wolnych obrotach,wczoraj podpięłem kompa i nie pokazało żadnych błedów jedynie te sondy które sobie stoją na wolnych obrotach i teraz nie wiem bo z tego co kojarze to wcześniej śmigały w całym zakresie obrotów <niewiem>
Ok podłączyłem teraz vaga,na rozgrzanym silniku i na wolnych obrotach bank 1 lata od 0,10V do 0.80V bank 2 od 0.03V do 0.06V czyli stoi praktycznie.
Coś mi się zdaje że mam powtórke z rozrywki z Opla Omegi,tam kuna zerzarła mi pół instalacji,tym bardziej że w drugim aucie zauwarzyłem ostatnio jakieś kawałki chleba porozrzucane w komorze silnika <jezu>
Dzieje się tak na PB,lpg nie używam od dłuższego czasu.
Jakiś czas temu padła mi jedna sonda,zatrzymała się bodajże na 0.47V ,wymieniłem obydwie na nowe Bosch dedykowane do tego silnika i było wszystko ok,jednak dwa dni temu zauważyłem że silnik dostaje delikatnych drgań na wolnych obrotach,wczoraj podpięłem kompa i nie pokazało żadnych błedów jedynie te sondy które sobie stoją na wolnych obrotach i teraz nie wiem bo z tego co kojarze to wcześniej śmigały w całym zakresie obrotów <niewiem>
Ok podłączyłem teraz vaga,na rozgrzanym silniku i na wolnych obrotach bank 1 lata od 0,10V do 0.80V bank 2 od 0.03V do 0.06V czyli stoi praktycznie.
Coś mi się zdaje że mam powtórke z rozrywki z Opla Omegi,tam kuna zerzarła mi pół instalacji,tym bardziej że w drugim aucie zauwarzyłem ostatnio jakieś kawałki chleba porozrzucane w komorze silnika <jezu>
-
- Forum Audi A8
- Posty: 164
- Rejestracja: 07 lis 2012, 19:04
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Koledzy mam pytanie z tylu silnika jest taki wezyk co idzie od tej rury od filtra powietrza i takimmały wychodzi z niej wezyk koło przepustnicy dalej się rozchodzi chyba do serwa i jest taki zaworek jakby i jak auto zgaszone to mogę to rozlaczyc a jak zapalone to podcisnienie i jak rozlacze to silnik kuleje pytanie czy u was też na zgaszonym to możecie rozlaczyc ten wezyk? Czy u mnie to jest zepsute. Sorry za pisownię ale z tel pisze i nie wygodnie
Panowie podpinam się. Zrobiłem statyczne logi na lambdach, wrzucę może link do logów:
http://vaglog.pl/log-017_011_12pQX.html
Co o tym myslicie? Grzebać dalej w podciśnieniach? Zostało mi tylko oblookanie podciśnień w nadkolu (zbiornik) oraz na podszybiu.
Proszę o pomoc bo silnikiem nadal telepie.
http://vaglog.pl/log-017_011_12pQX.html
Co o tym myslicie? Grzebać dalej w podciśnieniach? Zostało mi tylko oblookanie podciśnień w nadkolu (zbiornik) oraz na podszybiu.
Proszę o pomoc bo silnikiem nadal telepie.
I`m the LPG master
Troche za bogato masz, ale niewiele. Ja bym się tym nie przejmowal (nie wiem czy na rozgrzanym do końca silniku robiles logi). Logi robione na benzynie oczywiście? Bo jeśli na gazi to trzeba skład poprawić na wolnych.
Prace silnika sprawdzaj tylko na benzynie po wcześniejszym skasowaniu bledow (bo wtedy korekty długoterminowe się wyzerują).
Zobacz co masz w blokach 19 i 20 (tam masz wypadanie zaplonow). Jak w 19 i 20 masz same zera, skład mieszanki się zgadza, uszczelki na wtryskach nowe, dolot i wkretki od gazu szczelne, odmy i podciśnienia posprawdzane, to zostaje tylko ustawienie rozrządu.
Prace silnika sprawdzaj tylko na benzynie po wcześniejszym skasowaniu bledow (bo wtedy korekty długoterminowe się wyzerują).
Zobacz co masz w blokach 19 i 20 (tam masz wypadanie zaplonow). Jak w 19 i 20 masz same zera, skład mieszanki się zgadza, uszczelki na wtryskach nowe, dolot i wkretki od gazu szczelne, odmy i podciśnienia posprawdzane, to zostaje tylko ustawienie rozrządu.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Silnik oczywiście rozgrzany, wykasowałem błędy, odłączyłem aku, od gazu wyjąłem bezpiecznik. Po wyzerwaniu, ani przez chwile nie chodził na gazie.
Logi robiłem na benzynie.
Czasami wypadnie losowo jeden cylinder, ale to bardzo rzadko.
Teraz będę robił uszczelki na wtryskach + sprawdzanie reszty podciśnień. Wymieniałem nawet uszczelki na kolektorze.
Co jeszcze wrzucić z Vag coma po tych następnych kombinacjach?
Logi robiłem na benzynie.
Czasami wypadnie losowo jeden cylinder, ale to bardzo rzadko.
Teraz będę robił uszczelki na wtryskach + sprawdzanie reszty podciśnień. Wymieniałem nawet uszczelki na kolektorze.
Co jeszcze wrzucić z Vag coma po tych następnych kombinacjach?
I`m the LPG master
wskazania przeplywomierza wrzuc, wypadania zaplonow i oczywiscie wskazania lambd. Do walki z samymi podcisnieniami dorzuc jeszcze sprawdzenie szczelnosci serwa i ukladu rurek ezektora (tego zaworka co przed serwem jest a co sie go do kolektora ssacego w dwoch miejscach podpina). Do tego do sprawdzenia są odmy (musza byc szczelne) wlacznie z tym cienkim przewodem laczacym kolektor ssacy z tym cienkim przewodem rodzielnika odm na pokrywie miedzy glowicami.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Zrobię logi dynamiczne wnastępnym tygodniu.
Ten powichrowany trójnik cały uszczelniłem, wymieniłem rurki nawet niektóre.
W jaki sposób można sprawdzić czy ezektor dziala poprawnie??
Odmy robiłem ostatnio wszystkie, założyłem pożądne węże olejowe, więc nie ma szans na nieszczelność. Rozdzielnik również zrobiony. Generalnie wymieniłem bardzo dużo rurek na nowe.
Dobiorę się do serwa, tam gdzie rura wchodzi, może oring będzie do wymiany.
Walcze z tymi drgawkami już od ponad roku. Jak dojdę co to jest, to się normalnie opiję
Ten powichrowany trójnik cały uszczelniłem, wymieniłem rurki nawet niektóre.
W jaki sposób można sprawdzić czy ezektor dziala poprawnie??
Odmy robiłem ostatnio wszystkie, założyłem pożądne węże olejowe, więc nie ma szans na nieszczelność. Rozdzielnik również zrobiony. Generalnie wymieniłem bardzo dużo rurek na nowe.
Dobiorę się do serwa, tam gdzie rura wchodzi, może oring będzie do wymiany.
Walcze z tymi drgawkami już od ponad roku. Jak dojdę co to jest, to się normalnie opiję

I`m the LPG master