Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 96 4.2PB/LPG ] Sondy lambda - wskazania na VAG

ernesto

Post autor: ernesto » 05 maja 2014, 07:57

maniuś, zakręć butle z gazem. Przed nocą. Odłącz aku na jakiś czas. Pojeździj troszkę na petrolu i zobacz co się dzieje. Od niczego podepnij kompa czy wyskoczą jakieś błędy.

maniuś
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 19 gru 2013, 15:51
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: maniuś » 09 maja 2014, 18:29

ernesto witam nie było mie dawno a odnośnie twojej podpowiedzi to gazu nie używam już długo jeżdze na benzynie i tak zie dzieje morze to nieszczelnosc na przewodach gumowych od wtrysków gazu

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 09 maja 2014, 20:38

maniuś, Ty jesteś baba czy chłop? <niewiem>

Proszę o poprawienie swojego profilu.


Pozdrawiam
Simone331

Awatar użytkownika
oliwier30
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 233
Rejestracja: 11 gru 2014, 06:28
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: oliwier30 » 30 mar 2015, 23:22

Witam żeby nie zakładać nowego tematu podepne się tutaj.Panowie mam pytanie,jak powinny zachowywać sie sondy na wolnych obrotach?Sprawdzałem dzisiaj i u mnie na wolnych stoja i dopiero po lekkim przygazowaniu zaczynają ładnie pracować,dodam że silnikiem delikatnie szarpie na wolnych obrotach i poza tymi sondami nic innego nie rzuciło mi się w oczy,błędów zero <niewiem>

Gość

Post autor: Gość » 31 mar 2015, 00:14

Stają na gazie czy PB czy obu? Jak korekty krótko i długoterminowe sie rysują?

Masz jakieś błedy w silniku?
Mam podobnie że czasami sondy jak by łapały zawieszkę a korekty krótkie staja na 25%. Wtedy drżenie wyczuwalne. Lecz ogolnie jest wszystko w porządku i sie nie czepiam narazie tego.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 31 mar 2015, 06:47

lpg ma to ma jak ma

Awatar użytkownika
oliwier30
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 233
Rejestracja: 11 gru 2014, 06:28
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: oliwier30 » 31 mar 2015, 08:34

Apophis, korekty obadam pózniej jak ogarne vaga do pełnej wersji.
Dzieje się tak na PB,lpg nie używam od dłuższego czasu.

Jakiś czas temu padła mi jedna sonda,zatrzymała się bodajże na 0.47V ,wymieniłem obydwie na nowe Bosch dedykowane do tego silnika i było wszystko ok,jednak dwa dni temu zauważyłem że silnik dostaje delikatnych drgań na wolnych obrotach,wczoraj podpięłem kompa i nie pokazało żadnych błedów jedynie te sondy które sobie stoją na wolnych obrotach i teraz nie wiem bo z tego co kojarze to wcześniej śmigały w całym zakresie obrotów <niewiem>

Ok podłączyłem teraz vaga,na rozgrzanym silniku i na wolnych obrotach bank 1 lata od 0,10V do 0.80V bank 2 od 0.03V do 0.06V czyli stoi praktycznie.

Coś mi się zdaje że mam powtórke z rozrywki z Opla Omegi,tam kuna zerzarła mi pół instalacji,tym bardziej że w drugim aucie zauwarzyłem ostatnio jakieś kawałki chleba porozrzucane w komorze silnika <jezu>

Gość

Post autor: Gość » 31 mar 2015, 12:43

Kuna jak kuna jak przekopałem instalacje sondy ecu i taka zajawkę mam na tym drugim ecu lecz dośc sporadycznie. Na benzynie własciwie nie wystepuje.

Awatar użytkownika
oliwier30
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 233
Rejestracja: 11 gru 2014, 06:28
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: oliwier30 » 02 kwie 2015, 13:07

Problem rozwiązany,pękł jeden z wężyków idących od przepustnicy bodajże do serwa? <niewiem> taki z zaworkami zwrotnymi.Zasysał delikatnie lewizne,po wymianie kompletu tych wężyków silnik na wolnych ani drgnie i sondy hulają aż miło <hura>

mariuszjp100
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 164
Rejestracja: 07 lis 2012, 19:04
Lokalizacja: Nowy Sacz

Post autor: mariuszjp100 » 09 kwie 2015, 22:12

Koledzy mam pytanie z tylu silnika jest taki wezyk co idzie od tej rury od filtra powietrza i takimmały wychodzi z niej wezyk koło przepustnicy dalej się rozchodzi chyba do serwa i jest taki zaworek jakby i jak auto zgaszone to mogę to rozlaczyc a jak zapalone to podcisnienie i jak rozlacze to silnik kuleje pytanie czy u was też na zgaszonym to możecie rozlaczyc ten wezyk? Czy u mnie to jest zepsute. Sorry za pisownię ale z tel pisze i nie wygodnie

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 01 lis 2016, 11:47

Panowie podpinam się. Zrobiłem statyczne logi na lambdach, wrzucę może link do logów:

http://vaglog.pl/log-017_011_12pQX.html

Co o tym myslicie? Grzebać dalej w podciśnieniach? Zostało mi tylko oblookanie podciśnień w nadkolu (zbiornik) oraz na podszybiu.

Proszę o pomoc bo silnikiem nadal telepie.
I`m the LPG master

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 05 lis 2016, 07:55

Troche za bogato masz, ale niewiele. Ja bym się tym nie przejmowal (nie wiem czy na rozgrzanym do końca silniku robiles logi). Logi robione na benzynie oczywiście? Bo jeśli na gazi to trzeba skład poprawić na wolnych.

Prace silnika sprawdzaj tylko na benzynie po wcześniejszym skasowaniu bledow (bo wtedy korekty długoterminowe się wyzerują).

Zobacz co masz w blokach 19 i 20 (tam masz wypadanie zaplonow). Jak w 19 i 20 masz same zera, skład mieszanki się zgadza, uszczelki na wtryskach nowe, dolot i wkretki od gazu szczelne, odmy i podciśnienia posprawdzane, to zostaje tylko ustawienie rozrządu.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 10 lis 2016, 22:47

Silnik oczywiście rozgrzany, wykasowałem błędy, odłączyłem aku, od gazu wyjąłem bezpiecznik. Po wyzerwaniu, ani przez chwile nie chodził na gazie.

Logi robiłem na benzynie.

Czasami wypadnie losowo jeden cylinder, ale to bardzo rzadko.

Teraz będę robił uszczelki na wtryskach + sprawdzanie reszty podciśnień. Wymieniałem nawet uszczelki na kolektorze.

Co jeszcze wrzucić z Vag coma po tych następnych kombinacjach?
I`m the LPG master

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 12 lis 2016, 10:01

wskazania przeplywomierza wrzuc, wypadania zaplonow i oczywiscie wskazania lambd. Do walki z samymi podcisnieniami dorzuc jeszcze sprawdzenie szczelnosci serwa i ukladu rurek ezektora (tego zaworka co przed serwem jest a co sie go do kolektora ssacego w dwoch miejscach podpina). Do tego do sprawdzenia są odmy (musza byc szczelne) wlacznie z tym cienkim przewodem laczacym kolektor ssacy z tym cienkim przewodem rodzielnika odm na pokrywie miedzy glowicami.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 12 lis 2016, 20:11

Zrobię logi dynamiczne wnastępnym tygodniu.

Ten powichrowany trójnik cały uszczelniłem, wymieniłem rurki nawet niektóre.

W jaki sposób można sprawdzić czy ezektor dziala poprawnie??

Odmy robiłem ostatnio wszystkie, założyłem pożądne węże olejowe, więc nie ma szans na nieszczelność. Rozdzielnik również zrobiony. Generalnie wymieniłem bardzo dużo rurek na nowe.

Dobiorę się do serwa, tam gdzie rura wchodzi, może oring będzie do wymiany.

Walcze z tymi drgawkami już od ponad roku. Jak dojdę co to jest, to się normalnie opiję :)
I`m the LPG master

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl