[S8 D2 02 LPG] Głośne stukanie w silniku. Prośba o pomoc
[S8 D2 02 LPG] Głośne stukanie w silniku. Prośba o pomoc
Witam.
Szukałem podobnych tematów, znalazłem kilka ale żaden nie jest do końca rozwiązany i nie przedstawia zlokalizowanego problemu. Dlatego pozwoliłem sobie założyć nowy i doprowadzić go do końca.
Proszę o zobaczenie filmu i podpowiedz co to może być. Przy silniku były wykonywane prace obsługowe ale może na razie żeby błędnie nie sugerować niczego nie napisze o nich.
Z góry dziękuje za pomoc.
Szukałem podobnych tematów, znalazłem kilka ale żaden nie jest do końca rozwiązany i nie przedstawia zlokalizowanego problemu. Dlatego pozwoliłem sobie założyć nowy i doprowadzić go do końca.
Proszę o zobaczenie filmu i podpowiedz co to może być. Przy silniku były wykonywane prace obsługowe ale może na razie żeby błędnie nie sugerować niczego nie napisze o nich.
Z góry dziękuje za pomoc.
Ostatnio zmieniony 14 lis 2016, 09:17 przez magoma, łącznie zmieniany 2 razy.
Audi S8 4.2 Quattro 360 KM
- pioter
- Moderator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Popraw proszę tytuł tego wątku
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
pavel44, LPG, zdemontowane pokrywy silnika razem z wtryskami gazu i zaślepiłem wejścia do kolektora.
[ Dodano: 2016-11-13, 20:11 ]
mlody91, Nigdzie nie pisałem że nie chce. Liczyłem że może ktoś miał podobne objawy i po obejrzeniu filmiku coś mi podpowie a nie na podstawie wykonanych moich prac.
[ Dodano: 2016-11-13, 20:11 ]
mlody91, Nigdzie nie pisałem że nie chce. Liczyłem że może ktoś miał podobne objawy i po obejrzeniu filmiku coś mi podpowie a nie na podstawie wykonanych moich prac.
Audi S8 4.2 Quattro 360 KM
mlody91, proszę Cię bardzo, tylko to długa historia więc przedstawie ją w skrócie.
Jakiś czas padł mi silnik. Rozrząd był robiony jak trzeba ale nie dotykane były nastawniki. Rozleciał się jeden ślizg, przeskoczył łańcuch i mamy połamane zawory, 3 dziurawe tłoki i poniszczona gładź w jednym cylindrze. Decyzja - nie remontuje - kupuje nowy silnik.
Szukałem takiego zamontowanego żeby można było zapalić i posłuchać jak pracuje. Znalazłem po jakimś czasie auto po małym wypadku z sinikiem AQH, pali, na zimnym cisza nic nie stuka, chodzi równo - wydaje się OK. Kupiłem nawet całe to auto a nie tylko silnik (sporo części będzie na sprzedaż).
Silnik został wymontowany i przed zamontowaniem do mojego auta wykonałem:
- wymiana kompletnego rozrządu z pompą wody,
- wymiana paska do osprzętu, napinaczy i rolek,
- wymontowanie i zamontowanie wałków w celu wciągnięcia i sprawdzenia stanu ślizgów nastawników,
- uszczelniona górna i dolna misa olejowa,
- wymieniony olej i filtr,
- nowe uszczelki deklów i kolektora ssącego.
Silnik zamontowany i odpalamy, pracuje ładnie, równo. W między czasie gaszenie i uzupełnianie płynów (chłodnica, wspomaganie). Odpalam, nadal pracuje ładnie i równo, po zagrzaniu ( dosłownie 8-10 minut pracy) i podniesieniu obrotów może do 2,5 - 3 tyś. coś stuknęło i zaczął pracować tak jak na filmiku zarówno na wolnych jak i podniesionych obrotach. Nadmienię że podczas kilkukrotnych prób gaszenia i zapalania dwa razy przez moment stukanie ucichło, ale tyko na chwilę.
Odgłos dochodził z góry silnika jak mi się wydawało i to bardziej z głowicy 1-4 przy ścianie grodziowej. Myśląc że to nastawnik walnął kupiłem nowy ( w serwisie Audi a nie w Inowrocławiu) Niestety po zamontowaniu problem nie ustał a do tego jeszcze dodatkowo zaświeciła się lampka ciśnienia oleju, przez to na filmie podłączony manometr. Wygląda na to że czujnik walnięty bo wylał się olej przez wtyczkę a ciśnienie to 5 atm. na zimnym i 2,5 na ciepłym.
Moje dodatkowe spostrzeżenie to to że chyba olej wcześniej nie był długo wymieniany bo silnik dość brudny od szlamu i nagaru, mocno brązowe przebarwienie wewnątrz bloku i pod deklami zaworów. Prawdopodobnie raczony dużą ilością jakiegoś specyfiku tupu doktor.
Jakiś czas padł mi silnik. Rozrząd był robiony jak trzeba ale nie dotykane były nastawniki. Rozleciał się jeden ślizg, przeskoczył łańcuch i mamy połamane zawory, 3 dziurawe tłoki i poniszczona gładź w jednym cylindrze. Decyzja - nie remontuje - kupuje nowy silnik.
Szukałem takiego zamontowanego żeby można było zapalić i posłuchać jak pracuje. Znalazłem po jakimś czasie auto po małym wypadku z sinikiem AQH, pali, na zimnym cisza nic nie stuka, chodzi równo - wydaje się OK. Kupiłem nawet całe to auto a nie tylko silnik (sporo części będzie na sprzedaż).
Silnik został wymontowany i przed zamontowaniem do mojego auta wykonałem:
- wymiana kompletnego rozrządu z pompą wody,
- wymiana paska do osprzętu, napinaczy i rolek,
- wymontowanie i zamontowanie wałków w celu wciągnięcia i sprawdzenia stanu ślizgów nastawników,
- uszczelniona górna i dolna misa olejowa,
- wymieniony olej i filtr,
- nowe uszczelki deklów i kolektora ssącego.
Silnik zamontowany i odpalamy, pracuje ładnie, równo. W między czasie gaszenie i uzupełnianie płynów (chłodnica, wspomaganie). Odpalam, nadal pracuje ładnie i równo, po zagrzaniu ( dosłownie 8-10 minut pracy) i podniesieniu obrotów może do 2,5 - 3 tyś. coś stuknęło i zaczął pracować tak jak na filmiku zarówno na wolnych jak i podniesionych obrotach. Nadmienię że podczas kilkukrotnych prób gaszenia i zapalania dwa razy przez moment stukanie ucichło, ale tyko na chwilę.
Odgłos dochodził z góry silnika jak mi się wydawało i to bardziej z głowicy 1-4 przy ścianie grodziowej. Myśląc że to nastawnik walnął kupiłem nowy ( w serwisie Audi a nie w Inowrocławiu) Niestety po zamontowaniu problem nie ustał a do tego jeszcze dodatkowo zaświeciła się lampka ciśnienia oleju, przez to na filmie podłączony manometr. Wygląda na to że czujnik walnięty bo wylał się olej przez wtyczkę a ciśnienie to 5 atm. na zimnym i 2,5 na ciepłym.
Moje dodatkowe spostrzeżenie to to że chyba olej wcześniej nie był długo wymieniany bo silnik dość brudny od szlamu i nagaru, mocno brązowe przebarwienie wewnątrz bloku i pod deklami zaworów. Prawdopodobnie raczony dużą ilością jakiegoś specyfiku tupu doktor.
Audi S8 4.2 Quattro 360 KM
Wlałem nowy olej 10W40 Motul. Czy możliwe jest żeby wypłukał stary olej i doktora rozszczelniając silnik (panewki na wale korbowym). Dodam że po tych 10 minutach pracy jak go zlałem był czarny jak w stary olej w dieslu i miał grudki nagaru które kruszyły się w palcach.
[ Dodano: 2016-11-13, 21:37 ]
A dodam jeszcze że myśląc że pompa oleju się zepsuła założyłem moją starą dobrą.
[ Dodano: 2016-11-13, 21:37 ]
A dodam jeszcze że myśląc że pompa oleju się zepsuła założyłem moją starą dobrą.
Audi S8 4.2 Quattro 360 KM
Minimalnie się zwiększa ale nie jakoś znacząco. Może przez to że przez to stukanie nie wkrecalem go na wyższe obroty z obawy przed większym uszkodzeniem.
[ Dodano: 2016-11-14, 10:17 ]
Macie może jakieś namiary gdzie i jakie w rozsądnej cenie można kupić panewki korbowodowe? Czy zostaje znów tylko ASO za grubą kasę.
[ Dodano: 2016-11-14, 10:17 ]
Macie może jakieś namiary gdzie i jakie w rozsądnej cenie można kupić panewki korbowodowe? Czy zostaje znów tylko ASO za grubą kasę.
Audi S8 4.2 Quattro 360 KM