części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI ] Akumulator

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 14 lis 2016, 19:10

Centre tez odradzają a w D2 7 lat chodziła.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 14 lis 2016, 20:05

boscha S5 mogę mieć za 500zł z dowozem do domu, jak patrzę po alledrogo to można i taniej wyrwać troszkę

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 14 lis 2016, 20:12

Na allegro trzeba uważać aby starego akumulator nie kupić , ewentualnie prosić sprzedającego żeby zrobił najpierw zdjęcie kodu akumulatora
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

AMSTAFF

Post autor: AMSTAFF » 14 lis 2016, 20:19

michalwruszak pisze:Na allegro trzeba uważać aby starego akumulator nie kupić , ewentualnie prosić sprzedającego żeby zrobił najpierw zdjęcie kodu akumulatora
Michał, a jak się czyta datę z tego kodu? Bo jest tam gdzieś data ukryta które cyfry mówią o roku produkcji? Jestem przed kupnem nowego i właśnie nie chce kupić nowego aku z 2010 roku <onie>

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 14 lis 2016, 20:23

Zaraz poszukam info na mailu , Panton mi wysyłał ostatnio

[ Dodano: 2016-11-14, 20:23 ]
Przykładowy Kod dla VARTY : HIC558281 0765 536083

558 - &#1054;&#1082;&#1090; 2015 (październik 2015)

pierwsze trzy literki to miejsce produkcji a następne trzy datę produkcji.... 1 rok produkcji a później 2 kolejne tydzień czy coś takiego

tutaj rozpisali kody że można sobie sprawdzić

http://aa-boschap-ru.resource.bosch.com ... 072015.pdf

widać, że dla kolejnych lat jest 6XX.......7XX.....8XX czyli 2016.....2017......2018

"The key thing is to know what to look for. Batteries sold in the EU must be permanently marked with a means for manufacturers to identify production batches (if needed to recall a defective batch). This requirement does not extend outside the EU, but as many manufacturers have no idea where batches may end up being sold, most arrange for batteries to include the information either explicitly - often on a label stating clearly the year/month the item left the factory - or in a code which is sometimes buried in a lot of other numbers. A genuine Bosch silver Battery has a very long number laser etched into the case - such as GBC1110330337 290A 24 Ignore everything on the printed labels. With batteries what matters is the number laser etched or physically melted as a string of numbers/letters into the case. To find the month of manufacture ignore the first three letters (GBC) it is the next 3 numbers which will identify when it left the factory. Then look up the three digit code here - http://aa-boschap-ru.resource.bosch.com ... 072015.pdf

http://mechanics.stackexchange.com/ques ... s-produced
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 14 lis 2016, 20:32

Będę patrzył, dobrze wiedzieć
Dzięki

Conrad
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 74
Rejestracja: 11 lip 2014, 17:46
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Conrad » 16 lis 2016, 00:32

Mam pytanie Panowie jak to jest z ladowaniem aku w d3 w mmi mi pokazuje 100% ale robie bardzo krotkie odcinki 3-4km po miescie glownie i tak dzien w dzien doladywowac go czy nie, ewnetualnie na aucie czy odpinac, aku ma rok bo polrzedni mi padl w tamta zime a mial tylko dwa lata

byku
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 21 paź 2016, 17:13
Lokalizacja: Łódź

Post autor: byku » 17 lis 2016, 12:35

Zmierz napięcie na wyłączonym silniku (i po dłuższym postoju, żeby nie zafałszować pomiaru), naładowany akumulator powinien mieć min 12,5V. Jeśli jest mniej, to aku jest niedoładowany.

Ładować najlepiej w aucie, podłączając minus do sześciokątnego pręta wystającego ze sterownika zarządzania energią.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 17 lis 2016, 12:41

Według instrukcji ELSA jest ważna kolejność podłączania aby zapobiec uszkodzeniom. Najpierw plus na akumulator i potem minus na sześciokątny trzpień przy sterowniku akumulatora :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

byku
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 21 paź 2016, 17:13
Lokalizacja: Łódź

Post autor: byku » 17 lis 2016, 12:51

Akumulatorowi i sterownikowi jest obojętne w jakiej kolejności są podłączane bieguny. Bardziej chodzi o bezpieczeństwo - jeśli podłączasz najpierw minus, a potem przypadkowo plusem z prostownika dotkniesz np. karoserii, to co najmniej nieźle zaiskrzy. Przy odwrotnej kolejności podłączania tego problemu nie ma.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl