Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 97 4.2PB/LPG ] Wypada zaplon - na VAGu brak bledo

Awatar użytkownika
Mrozu76
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 255
Rejestracja: 23 lis 2015, 06:28
Lokalizacja: Łódź

[D2 97 4.2PB/LPG ] Wypada zaplon - na VAGu brak bledo

Post autor: Mrozu76 » 18 lis 2016, 07:10

Problem jest strasznie slaby, bo VAG bledow nie wyrzuca. Znaczy za pierwszym razem wyrzucil wypadanie zaplonu sporadyczne na cylindrach 5, 6, 7 i 8. Swiece sa nowe, maja moze ze 2tys przejechane. Cewki zamienilem miejscami 7-->1, 8-->2, zeby sprawdzic czy cos sie przeniesie no i zaplon nadal wypada (na LPG bardziej niz na PB. LPG mocno czuc, PB tak delikatnie), ale bledow brak :( moduly wykluczylem, bo one obsluguja cylindry nie prawa - lewa strona, tylko jakos sa pomieszane (znalazlem na forum, ale nie pamietam). Obstawiam cewke, ale wymienic 7 (jedna wymienialem w wakacje i mam nadzieje, ze ona nie padla - byla na 1cyl i on bledow nie wyrzucil) to troche koszta, moze da sie to jakos zawezic? nawet 4 to koszta, jakbym pozostal tylko przy tych 5, 6, 7 i 8. A moze cos innego warto sprawdzic? Wszelkie pomysly bardzo mile widziane, bo to szarpanie nie tylko mnie wkurza, ale przy przyspieszaniu to sie martwie czy poduszek, skrzyni, polosi i reszty do okola nie pouszkadza.

P.S.
Jak mu cisne tak, ze kreci do konca, to nie czuje szarpania - jesli to cos pomoze, tylko przy takim delikatnym, do 2.5tys. Tylko na cieplym, na zimnym jest ok

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 18 lis 2016, 10:05

ja mam podobnie, a mam wymienione świece i cewki. U mnie najmocniej czuć jak zapne bieg na D czy na R to wtedy telepie, na N już delikatnie. I tak jak u ciebie na PB mniej wyczuwalne ale jednak...

dodatkowo dochodzi sytuacja że czasem jest tak, że telepawek nie ma w ogóle. Jak rusze autem to już nic nie czyć, tylko na wolnych...

I teraz tak..do przejrzenia elektryka, bo może tu jest problem i praca sondy itp...
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
Mrozu76
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 255
Rejestracja: 23 lis 2015, 06:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mrozu76 » 18 lis 2016, 10:15

czyli praktycznie ten sam problem. jak sprawdzic sonde?

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 18 lis 2016, 10:22

ja będę to robił (w sumie to mój mechanik) oscyloskopem... da się też VAGiem...tylko nie pamiętam w których blokach pomiarowych <faktycznie>
to nie jest zwykły napęd...to

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 18 lis 2016, 10:27

Lepiej oscyloskopem bo widać czy sygnał nie jest "leniwy".
Sondy z wiekiem głównie tracą szybkość. Bywa, że czasem trochę się zatruwają i nie wskazują dokładnie punktu L=1.
Kot też jest Quattro

Awatar użytkownika
Mrozu76
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 255
Rejestracja: 23 lis 2015, 06:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mrozu76 » 18 lis 2016, 11:03

to musze jakiegos mechanika w Lodzi poszukac, bo ze swoim sie poklucilem jak chcial na mnie kase przyciac.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 18 lis 2016, 11:11

mam dwóch ogarniętych w Konstantynowie jak byś potrzebował. W Łodzi nie znam nikogo sensownego. Nawet sam AMSTAFF do Marka do Gdańska jeździ auto robić.. Takie spece tu są w tej Łodzi <bezradny>
to nie jest zwykły napęd...to

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 18 lis 2016, 12:39

A jakie są korekty LTFT i STFT na bankach?
Marekp750 pisał o wspólnej masie cewek - warto sprawdzić kable.
Uszczelki wtryskiwaczy i uszczelka pod kolektorem. Szczelność dolotu. Rozrząd. Ciśnienie sprężania.
Na końcu przepływomierz. Taka generalna diagnostyka po kolei wszystko bo czasem można się zdziwić ;-)
Kot też jest Quattro

Awatar użytkownika
Mrozu76
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 255
Rejestracja: 23 lis 2015, 06:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mrozu76 » 18 lis 2016, 12:39

Kansas jest od mojego domu rzut beretem to jakbys podeslal na PW bede wdzieczny :)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 18 lis 2016, 12:47

Mrozu76, poszło PW.
Ukaniu pisze:Ciśnienie sprężania.
Ukaniu, jeśli sprężanie było by różne na jednym banku powiedzmy jakieś 2 - 2,5bar różnicy (wg. ELSY moży być max 3bar różnicy) to czy takie telepanie występowało by nieustannie? Czy jednak może być tak że raz ono będzie a raz nie ??? <bezradny>
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
Mrozu76
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 255
Rejestracja: 23 lis 2015, 06:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mrozu76 » 18 lis 2016, 18:28

poprawcie mnie jesli sie myle, ale podmienilem cewke z 8 na 2 i wywalilo mi dzis 2 bledy

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 4D0 907 557 P
Component and/or Version: 4,2L V8/4V MOTR AT D01
Software Coding: 04273
Work Shop Code: WSC 00000
2 Faults Found:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
P0302 - 35-10 - - - Intermittent

czyli na 99% cewka walnieta. jutro pojade do Foty kupic, ale jesli uwazacie, ze sie myle to piszcie, rano jeszcze zerkne zanim kase wydam ;)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 18 lis 2016, 18:37

to fajnie jeśli wyjdzie tylko cewka. Pytałem sie mechanika, to mowił że jeszcze od zbyt bogatej mieszanki może wypadać zapłon i jesli będziesz mieć osmolone świece to też może być przyczyną.
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
Mrozu76
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 255
Rejestracja: 23 lis 2015, 06:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mrozu76 » 21 lis 2016, 11:44

wymienilem cewke, zrobilem juz ok 100km i zaplon, odpukac, jeszcze ani razu nie wypadl :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl