kupiłem drugi licznik celem podmianki bo mój szwankuje "delikatnie" i ten "nowy" okazał się w gorszym stanie, więc zostawiłem go sobie na testy...
Chciałem zobaczyć jak można łatwo podmienić np. tarczki z licznika EU do np. angola jeśli ktoś kupił dobry a nie chce mieć go w milach. I tutaj aby zrobić cokolwiek trzeba zdemontować wskazówki licznika... Instrukcja dotyczy licznika w poliftach, bo tych preFL nie miałem w łapkach...
są one tylko wsunięte na metalowy cienki bolec silniczka.
więc tak (po rozebraniu licznika) ...
* w pierwszej kolejności musimy zapamiętać pozycję ustawienia wskazówek (najlepiej cyknąć fotkę)
* następnie aby wyciągnąć wskazówkę, łapiemy ją i delikatnie obracając w przeciwną stronę do ruchu wskazówek zegara (łatwiej mówiąc w lewo

Silniczek przy ustawieniu "zerowym" blokuje się i dalej nie idzie, więc tak jest najłatwiej ściągnąć wskazówki, niczego nie uszkadzając.
nagrałem tą "operację"...nie zrażać się trzaskami - to nie silniczek a plastik obracający się na metalowym bolcu silniczka. (robiłem to jedną ręką na szybko dlatego taki efekt

* następnie aby zdjąć tarczkę, należy ją obrócić tak trafić między wyżłobienia na plastiku ponad nią
* a wygląda to mniej więcej tak :
* biały plastik można zdemontować po prostu ciągnąc do góry. U mnie zanika wyświetlacz daty i godziny i widać tu już, że taśma odchodzi od płytki
* Aby zamontować spowrotem wskazówki, to delikatnie je nasuwamy na bolec i również ruchem obrotowym w lewo wciskamy. Ważne aby ustawić je w tej samej pozycji, w której się znajdowały pierwotnie, bo inaczej będą wskazywać głupoty. Można ich działanie sprawdzić VAGiem robiąc test wykonawczy.
Nie wciskać zbyt mocno bo wtedy się one z miejsca nie ruszą !

A na koniec zrobiłem test licznika bo przekładałem sobie jedną tarczkę i czyściłem diody. Dzięki temu sieci mi nieco jaśniej niż wcześniej
p.s. sorrki za niecenzuralne słowo


noo..to może się komuś przyda
