części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[S8 D2 98 LPG ] rozebranie zaworu servotronic

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

[S8 D2 98 LPG ] rozebranie zaworu servotronic

Post autor: emilus143 » 14 sie 2016, 18:22

Witajcie. Macie może wiedzę jak rozebrać zawór? Kable kruszą się w palcach i jest zwarcie więc muszę je wymienić.
I`m the LPG master

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 14 sie 2016, 19:00

2 dłuższe śrubki na pokrywce trzymają servo do magla, 2 mniejsze przytwierdzają pokrywkę do zaworka. Potrzebujesz 2 oringi, są one calowe i na necie znajdziesz spokojnie. Ten pod pokrywką nie ma wymiaru w katalogu więc lepiej go nie uszkodzić. W środku jest talerzyk, iglica i broń boże coś zgubić albo zabrudzić bo będzie po zabawie. Nie wiem jak ten przewodzik zreperujesz ale nie widziałem za bardzo dostępu do jego początku (nie rozbierałem aż tak daleko bo mam go sprawnego)

Gość

Post autor: Gość » 14 sie 2016, 20:13

Jak skorodował to nie rozbierze się juz bez szkód.

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 15 sie 2016, 20:53

Mnie sie nie udalo rozebrac tego dziadostwa - do konca. Kabelek mi sie upitolił przy samej du..., i porozkreceniu to nie ma nawet dostepu zeby cosik polutowac - szkoda roboty.

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 21 sie 2016, 15:42

Ja zalutowałem ale nie słyszę aby zawór działał. Jeśli odkręcę jeną śrubkę torx, tam gdzie wchodzi on do magla i ukaże mi się iglica, to czy powinna ona pracować góra-dół? I pod jakim bezpiecznym napięciu sprawdzać zawór??
I`m the LPG master

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 21 sie 2016, 20:35

Jak dobrze pamiętam to 6V - pod takim napięciem działa zawór
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 20 lis 2016, 18:53

Przy 6V pobiera powyżej 3A. Mechanik mi mówił, że sprawdzał zawór pod 12V. Ciekawe czy jeszcze coś z tego będzie.

[ Dodano: 2016-11-20, 18:53 ]
Dzisiaj dobrałem się do wtyczki servotronica i zbadałem multimetrem zwarcie. Okazao się że na zamorze jest zwarcie. Tak ma być? Na yjściu z wtyczki zasilającej jest 13V.
I`m the LPG master

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 24 lis 2016, 10:29

Jak sprawdzałeś zwarcie? Tam powinno być 6-12 omów (może nawet nieco mniej).

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 24 lis 2016, 10:56

Wpiąłem W + i - wtyczki multimetr na pozycji sprawdzania zwarcia.
I`m the LPG master

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 24 lis 2016, 11:10

To ta pozycja z piszczeniem? Jeśli tak, to nie jest dobra metoda - piszczyk działa nawet przy kilkunastu omach. Sprawdź na zakresie pomiaru rezystancji (najniższym). No i wpinałeś się w czujnik, a nie we wtyczkę?

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 24 lis 2016, 13:48

rzadko kiedy pada tam cewka raczej problemem są własnie upalające się
kable... życzę szcześcia w naprawie.... gwarancji nie ma że zadziała
a ponowne wyciąganie magla w d2 po to zeby coś po pary tygodniach poprawić
to jak ktos się dobierał do magla to wie ile to roboty....
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 24 lis 2016, 13:56

To samo bez zaglądania pod auto można pomierzyć (piny 2 i 5) w skrzynce z przekaźnikami w nogach pasażera.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl