[S8 D2 01 ] Kilka pytań o temperaturę wody
[S8 D2 01 ] Kilka pytań o temperaturę wody
Zapytam o to na co nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi przeglądając podobne tematy.
1. Czy na trasie w chłodne dni ma cały czas trzymać 90 st na wskaźniku czy też jest to normalne, że wskazówka zjeżdża w dół na drugą kreskę?
2. Przy jakiej temp. wody następuje początkowe otwarcie termostatu w silniku AVP, a przy jakiej jest pełne otwarcie?
3. Wskaźnik temperatury wygląda tak 50 l l 90 l l 120. Powyżej 90 to się domyślam, że jest 100 i 110 ale jakie wartości temperatury są przypisane dla kresek między 50 a 90? Nasuwa mi się kilka opcji:
a) 50, 60, 70, 90
b) 50, 70, 80, 90
c) 50, 63, 77, 90
1. Czy na trasie w chłodne dni ma cały czas trzymać 90 st na wskaźniku czy też jest to normalne, że wskazówka zjeżdża w dół na drugą kreskę?
2. Przy jakiej temp. wody następuje początkowe otwarcie termostatu w silniku AVP, a przy jakiej jest pełne otwarcie?
3. Wskaźnik temperatury wygląda tak 50 l l 90 l l 120. Powyżej 90 to się domyślam, że jest 100 i 110 ale jakie wartości temperatury są przypisane dla kresek między 50 a 90? Nasuwa mi się kilka opcji:
a) 50, 60, 70, 90
b) 50, 70, 80, 90
c) 50, 63, 77, 90
Nie wazne czy jest +20 czy -20 mi w trasie trzyma 90°C. Wczesniej sie grzalo bo mialem przytkana chlodnice, ale po wymianie na na nową trzyma bez zarzutu.1. Czy na trasie w chłodne dni ma cały czas trzymać 90 st na wskaźniku czy też jest to normalne, że wskazówka zjeżdża w dół na drugą kreskę?
Jesli chodzi o prawidlowy odczyt tych kresek pomiedzy 50-90 to najlepiej i najpewniej sprawdzic VAGiem w blokach pomiarowych licznika. Patrzysz jak rosnie temp. przy odpalonym aucie i widzisz jednoczesnie jaka w danym momencie temperature wskaze komputer
to nie jest zwykły napęd...to
Tak sobie właśnie myślę, że powinien trzymać 90 więc termostat mam do wymiany.
Co do wskazań temperatury to sam VAG-iem nie sprawdzę tylko przy okazji jakiegoś serwisu może. Pytam bo może ktoś konkretnie wie. Jedyne co ja zrobiłem to patrzyłem jak rośnie temperatura na klimatroniku wg kodu 102. Jak zegar osiąga pierwszą kreskę to klimatronik pokazuje ok 60st.C a jak osiągnie drugą kreskę to ok 70st.C. Według tego wychodzi, że prawidłowa będzie opcja "a)" czyli 50, 60, 70, 90. Ale to moje gdybanie więc chcę się upewnić.
Co do wskazań temperatury to sam VAG-iem nie sprawdzę tylko przy okazji jakiegoś serwisu może. Pytam bo może ktoś konkretnie wie. Jedyne co ja zrobiłem to patrzyłem jak rośnie temperatura na klimatroniku wg kodu 102. Jak zegar osiąga pierwszą kreskę to klimatronik pokazuje ok 60st.C a jak osiągnie drugą kreskę to ok 70st.C. Według tego wychodzi, że prawidłowa będzie opcja "a)" czyli 50, 60, 70, 90. Ale to moje gdybanie więc chcę się upewnić.
Jesli na wskazniku masz ponizej 90 to na bank masz faktyczna temperatre ponizej 80 (czyli termostat do zmiany, ewentualnie sam czujnik). Te wskaźniki na deskach to dramat jest. Jak sobie popatrzysz na temperature silnika po czujniku ze sterownika silnika to wyraznie widac ze 90 stopni na zegarach odpowiada zakresowi temperatur od 80 do 105 stopni. Nie wazne czy masz 85 stopni czy 100 - na blacie bedzie stac rowno 90 caly czas.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3526
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
to nie jest dramat tylko celowe działanie, poczytaj sobieBugalon pisze:Jesli na wskazniku masz ponizej 90 to na bank masz faktyczna temperatre ponizej 80 (czyli termostat do zmiany, ewentualnie sam czujnik). Te wskaźniki na deskach to dramat jest. Jak sobie popatrzysz na temperature silnika po czujniku ze sterownika silnika to wyraznie widac ze 90 stopni na zegarach odpowiada zakresowi temperatur od 80 do 105 stopni. Nie wazne czy masz 85 stopni czy 100 - na blacie bedzie stac rowno 90 caly czas.
jak nie ma powodu do niepokoju to wskazówka stoi na 90u
żeby nierodorozwinięty motoryzacyjnie klient nie siał paniki
w ASO bo mu szwagier powiedział że jak jest minimalnie poniżej
90u to juz musi generalkę trzasnąć
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
Tak myślałem właśnie. Czyli wygląda na to, że zegar jest skalowany co 10 stC 50, 60, 70 ale już jak dochodzi do 90 to woda ma dopiero 80stC. Potem wskazówka trzyma 90 kiedy temperatura jest w tzw. "normie". To faktycznie jest niezła bzdura i dramat.Bugalon pisze:90 stopni na zegarach odpowiada zakresowi temperatur od 80 do 105 stopni.
Zrobili to pewnie, żeby nie niepokoić kierowcy. Jak dla mnie osiągnęli efekt odwrotny do zamierzonego. Ja lubię wiedzieć konkretnie. W Audi V8 mam zegar temperatury wody, który pokazuje mi bardzo dokładnie temperaturę i nie ma tam żadnej "normy". Widać na nim wszystko jak na dłoni. Widać kiedy otwiera się termostat. W trasie wskazówka opada na 87st a jak staniesz na światłach to sobie pomału idzie pod 100st. Załącza się wentylator elektryczny i sobie jedzie w dół. I co tu niepokojącego? Dostaję precyzyjną informację od zegara to i jestem spokojny. Zresztą tam to w ogóle jest zajebiaszczo bo jest jeszcze termometr i manometr oleju. A takie "ukrywanie", że niby "w normie" nie jest fajne. Ale dobrze, że w ogóle zegar jest. Bo są też samochody, które wcale nie mają zegara od wody tylko i wyłącznie czerwoną kontrolkę "za wysoka temp". Wtedy to już w ogóle masz "spokój" i już od odpalenia jest wszystko "w normie". I tak jeździsz i jeździsz i się zastanawiasz czy termostat działa poprawnie bo coś ogrzewanie słabo daje, albo w korku stoisz w upał i myślisz "a co jak żaróweczka od kontrolki się przepaliła i płyn już ma milion stC? Wtedy to dopiero jest "spokój"
Zgadzam się z tym że to celowe działanie. I właśnie to celowe działanie jest dramatem.maciu pisze:to nie jest dramat tylko celowe działanie
W silniku spalinowym są mniejsze lub większe wahania temperatury płynu chłodzącego. Nigdy nie będzie tak, że woda będzie miała tylko 90st i żadnych odchyłów. Można to zobaczyć właśnie na klimatroniku albo podłączając kompa.maciu pisze:temperatura stała mi zawsze ładnie na 90u
W D2 tak jak napisał Bugalon, 90 na wskaźniku oznacza jak twierdzi 80-105stC. Wskazówka będzie na 90st ale to nie znaczy, że wahań nie ma. One są, ale nie widoczne dla kierowcy. Wszelkiego rodzaju wiskozy, wentylatory i termostaty tylko próbują utrzmać temperaturę na stałym poziomie, ale wahania będą zawsze. Natomiast w audi V8 wskaźnik był tak precyzyjny (i to uważam za zaletę), że te wahania było widać gołym okiem i nie ma tu żadnych nieprawidłowości. Owszem u jednych użytkowników V-ek wahania były większe a u innych mniejsze ale zawsze były. Zamurowane 90st to raczej zacięty wskaźnik lub walniety czujnik. Początkowa temperatura otwarcia temostatu w V8 to 87stC a pełne otwarcie to dopiero 102stC (różnica 15stC) i to jest norma. Analogicznie swoje oddzielne wartości temperatur dla włącz/wyłącz posiadają w samochodach wiskoza i elektryczny. Często są to zakresy w granicach 10stC. No niech będzie, że 5stC. Ale na pewno, żaden wentylator czy termostat nie będzie się włączać przy 91stC i wyłączać przy 89stC. Tak więc „Czyma 90 cały czos” to bujda na resorach.
Ktoś zna temperaturę otwarcia początkowego i pełnego dla termostatu w AVP?