części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI ] Rozładowuje się akumulator

pogi1986
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 214
Rejestracja: 07 mar 2016, 19:14
Lokalizacja: Rybnik/Caernarfon (UK)

Post autor: pogi1986 » 02 lis 2016, 22:10

No złym akurat mam spokój

Awatar użytkownika
Adrianplock
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 180
Rejestracja: 30 gru 2015, 23:15
Lokalizacja: Płock

Post autor: Adrianplock » 17 lis 2016, 00:00

Panowie jak macie Jakiś problem z A8 w kwesti prau znikjacego to zapraszam do mnie :) tak jak mój samochód był rozkopany to gwarantuje wam ze zaden nie był nic w nim nie działało ;)
w jednym Palcu mamy ogarniecie tego tematu wraz z cześciami :) przerabiałem kupe mechaników wyciagali pieniadze a problem wracał non stop koszty strata czasu i wszystkiego po troche wraz ze zdrowiem i nerwami <awantura>

Wiec otworzylismy warsztat :D z bardzo dobrym elektromechanikiem :D dołozenie wentylowanych foteli z tyłu :):? pestka :) a podobno to taki problem znajde kawałek czsu dam fotorelacje :) <hihi>
TYLKO V8

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 17 lis 2016, 23:08

maciu pisze:
PABLO200 pisze:Tak sobie czytam i widzę jak niektórzy utrudniają sobie życie
wystarczy np. vas i sterownik akumulatora uaktualniony do ostatniej wersji to litera C
diagnoza trwa ok 30 minut
i dokładnie widac który element pobieta ile prądu
Po cholerę jakieś mechaniczne odczepianie ??
i tak nic nie daje jak nie wywalicie z gatewaya a większość osób nie wie jak to zrobić
po kolei:
- uaktualnienie sterownika do wersji C masz na mysli kupienie takiego
czy uaktualnienie softu w sterowniku?
- wywalenie z gatewaya... w której funkcji w odisie to jest?
- widziałem w odisie bloki w których widać ile na totalu prądu ale nie znalazłem
gdzie jest rozbicie na poszczególne moduły... podpowiesz?

thx
nowy w aso cena kosmos
za pomocą np. odisa możesz dokonac aktualizacji jego oprogramowania i bedzie jak nowy
jak masz idisa jest tam instrukcja obsługi
przepraszam ale jak nie masz podstawowej wiedzy lepiej nie używaj tego programu
zapłać np 200 PLN i lepiej na tym wyjdziesz jest mase osób na forum z więdzą

Awatar użytkownika
Adrianplock
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 180
Rejestracja: 30 gru 2015, 23:15
Lokalizacja: Płock

Post autor: Adrianplock » 18 lis 2016, 21:02

sterownik nowy z literka C jest innej konstrukcji troche stad już nie jest awaryjny a nie jak Kolega pisze ze problem leza po stronie softu a ja wiem ze hardware jak to sie mówi profesionalnie :) mam takich sterowników na KG :)
TYLKO V8

Fanatico
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 29 maja 2016, 07:21
Lokalizacja: Zakład Psychatryczny

Post autor: Fanatico » 28 lis 2016, 13:44

Witam pany mam taki objaw że przy odpalonym aucie grzeje mi się plusowy kabel co jest połączony z klema i takim czarnym pudelkiem.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 28 lis 2016, 13:53

Fanatico pisze:Witam pany mam taki objaw że przy odpalonym aucie grzeje mi się plusowy kabel co jest połączony z klema i takim czarnym pudelkiem.

Jeżeli klema dobrze dokręcona i nie ma luzów to oznacza, że akumulator jest już wyeksploatowany. Do wymiany.

Fanatico
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 29 maja 2016, 07:21
Lokalizacja: Zakład Psychatryczny

Post autor: Fanatico » 28 lis 2016, 14:26

Aku nowy wszystkie połączenie są ok a dalej się grzeje i zauważyłem.że światło w kabinie mi delikatnie pulsuje. Ładowanie jest ok

byku
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 21 paź 2016, 17:13
Lokalizacja: Łódź

Post autor: byku » 04 gru 2016, 14:18

Proszę o pomoc, sytuacja wygląda u mnie następująco:
- na zacisku alternatora 14.2-14.3V, nawet przy włączonych odbiornikach (światła, szyba przód+tył, grzane dwa fotele, mmi), choć wydaje się mało - spodziewałem się ponad 14.6
- na akumulatorze już znacznie gorzej - między 12.5-13.7V w zależności od obciążenia
- akumulator 92Ah w stanie idealnym, testowany profesjonalnym testerem zarówno statycznie jak i pod obciążeniem - wynik to 767A wg. normy EN (więcej niż znamionowe 720A)

Oczywiście w konsekwencji akumulator jest stale niedoładowany, zwłaszcza na krótkich dystansach.

Gdzie szukać przyczyny spadku napięcia? Czy po drodze od silnika do bagażnika jest jakieś połączenie, które może korodować (np. rozrusznik)? A może olać to i pociągnąć obok drugi gruby kabel od alternatora aż do akumulatora?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 05 gru 2016, 06:28

Ten alternator ma nominalnie nabite na obudowie 14V więc wynik 14.2V na alternatorze i 13.7V na aku to dobry wynik. Tyle dokładnie ma teraz u mnie na aku pod obciążeniem. Jedynie jak daje gazu to jest chwilowy spadek na 13.3V i wraca. Ale spadek do 12.5V to już coś nie tak.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Gecio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 163
Rejestracja: 22 paź 2016, 02:34
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Gecio » 05 gru 2016, 09:00

byku pisze:Proszę o pomoc, sytuacja wygląda u mnie następująco:
- na zacisku alternatora 14.2-14.3V, nawet przy włączonych odbiornikach (światła, szyba przód+tył, grzane dwa fotele, mmi), choć wydaje się mało - spodziewałem się ponad 14.6
- na akumulatorze już znacznie gorzej - między 12.5-13.7V w zależności od obciążenia
- akumulator 92Ah w stanie idealnym, testowany profesjonalnym testerem zarówno statycznie jak i pod obciążeniem - wynik to 767A wg. normy EN (więcej niż znamionowe 720A)

Oczywiście w konsekwencji akumulator jest stale niedoładowany, zwłaszcza na krótkich dystansach.

Gdzie szukać przyczyny spadku napięcia? Czy po drodze od silnika do bagażnika jest jakieś połączenie, które może korodować (np. rozrusznik)? A może olać to i pociągnąć obok drugi gruby kabel od alternatora aż do akumulatora?
Nie załącza ci się kompresor za często? U mnie kilka dni temu tez rozładowywało baterie przez długo pompujacy kompresor...

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 05 gru 2016, 10:14

Fanatico pisze:Aku nowy wszystkie połączenie są ok a dalej się grzeje i zauważyłem.że światło w kabinie mi delikatnie pulsuje. Ładowanie jest ok
podobnie u mnie, akku nowy, kabel się grzeje na dotyk jest lekko ciepły

ładowanie sprawdzaj przez dłuższy czas, sterowniczek potrafi tym wachlować
jak mu sie tam umyśli akurat

pulsowanie mam czasami - nie wiem z czym jest związane....

sprawdzałeś alternator na zewnątrz po wymontowaniu u jakiegoś profesjonalisty
elektryka?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

byku
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 21 paź 2016, 17:13
Lokalizacja: Łódź

Post autor: byku » 05 gru 2016, 12:01

Gecio pisze: Nie załącza ci się kompresor za często? U mnie kilka dni temu tez rozładowywało baterie przez długo pompujacy kompresor...
Nie. Pobór prądu na postoju wynosi u mnie 37mA.
Ewidentnie jest to problem ze zbyt niskim napięciem ładowania mierzonym na akumulatorze.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 05 gru 2016, 12:09

byku pisze:
Gecio pisze: Nie załącza ci się kompresor za często? U mnie kilka dni temu tez rozładowywało baterie przez długo pompujacy kompresor...
Nie. Pobór prądu na postoju wynosi u mnie 37mA.
Ewidentnie jest to problem ze zbyt niskim napięciem ładowania mierzonym na akumulatorze.
na zamkniętym i uzbrojonym rozumiem tak?

sęk w tym że do tego auta trzeba by zostawić miernik z pamięcią na dłużej
bo przeciez taki kompresor czy kessy nie działa non stop....

acha jakby co u mnie też sterownik C jest
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 05 gru 2016, 12:16

Kompresor po zgaszeniu to już nie działa. Keysa śledzi teoretycznie nonstop obecność kluczyka.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
magicshow
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 117
Rejestracja: 19 cze 2014, 11:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: magicshow » 05 gru 2016, 19:28

drago_o u mnie ładowanie waha się bez obciążenia 14,65 do 14,70 przy obciążeniu światła klima nadmuch max radio i oświetlenie w granicach 14,55 - 14,60 tydzień temu zmieniony moduł aku na ten z literką C wcześniej problem z odpaleniem auta po paru dniach poziom w mmi 50% na aku 12,55v teraz jest 100% webasto jako dogrzewanie teraz się samo załącza wcześniej tego nie było i auto od razu inaczej odpala.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl